Gezondheid alle pijlers

Implanon verwijderen, en nu?

06-01-2014 14:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanmiddag mijn implanon laten verwijderen. Ik ben de bijwerkingen zat. Moe, prikkelbaar, vaker migraine, gewichtstoename (ook door vocht vasthouden), onregelmatige bloedingen die nu al weken aanhouden.

Ik heb eerder een mirena gehad, ook geen succes. Nuvaring blijft bij mij niet zitten ivm anatomie van onderen. Pil wil ik niet ivm die migraine (ik moet zeker twee keer per maand heftig overgeven).

Dus, wat blijft er dan over?

De hormonale anticonceptie lijkt dus niet goed te vallen bij mij. Kennelijk heeft mijn lijf er genoeg van.

Koperspiraal ben ik wat huiverig voor omdat ik verhalen hoor over heftige bloedingen. Normaal gesproken menstrueer ik al vrij zwaar namelijk.

En dan blijven denk ik alleen condooms over.

Hoe doen anderen dit? Sterilisatie is nog geen optie, het boek kinderen is nog niet definitief dicht namelijk.
Prikpil?
Ja, daar heb ik ook al over gedacht, maar dat is dus weer een enorme stoot hormonen in mijn lijf waar het kennelijk niet al te goed op reageert.
Pessarium oid?
de minipil?

Ik zou het verder ook niet weten.

De meeste vrouwen hebben geen hevigere bloedingen van het koperspiraal en merken na drie maanden amper verschil.

Heb je al met je huisarts overlegd?
Toevallig, ik heb precies hetzelfde! Mijn implanon laat ik morgen verwijderen en wil wel een koperspiraaltje laten plaatsen. Ik menstrueer gelukkig niet zwaar. Maar als dat ook niet bevalt dan zou ik het ook niet weten, pessarium of condooms idd maar dat vind ik veels te veel gedoe en ben bang dat ik het zou vergeten.

Ben idd toch ook benieuwd of er andere hormoonvrije opties zijn
Hier staan alle verschillende soorten anticonceptie op:

KLIK
AC pleister?

En als je migraine hebt, geef je dan de hele dag door over, of juist savonds of sochtends?

Ik slik trouwens nu een aantal maanden amitriptyline en heb sindsdien geen migraine meer gehad. Het is voor iets anders voorgeschreven (tegen pijn en slecht slapen) maar dit is wel een hele fijne bijkomstigheid.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oh zie net dat je de pleister niet mag gebruiken bij migraine met aura...

Er zijn niet zoveel opties... Misschien toch de minipil icm condooms, en als je de pil heb uitgespuugd meteen een nieuwe nemen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja, echt heel jammer dat hormoonvrije opties zich beperken tot koperspiraal, pessarium (lijkt me een onding) en condooms.

Mijn huisarts was fan van de nuvaring, maar die blijft niet zitten dus. Sinds mijn laatste bevalling past niks meer, zelfs geen minitampons. Zou een pessarium dan wel erin blijven?

Huisarts geeft ook aan dat een koperspiraal nog zou kunnen en anders worden het meer permanentere oplossingen.
Cerazette?
Ja, cerazette zou nog misschien een oplossing zijn. Dan wordt het dus pil+condoom en onthouding als ik heb gespuugd. Ben als de dood om nu zwanger te worden.

Wel fijn, aangezien ik nog borstvoeding geef, die pil is daarvoor bedoeld natuurlijk.
Niet iedereen gaat meer vloeien bij een koperspiraal. En bij een groot deel neemt het vloeien zelfs af. Niet zoals bij de Mirena maar daar zijn ook genoeg vrouwen die daar onregelmatig van gaan menstrueren
Je bent zelf een theepot
Cerazette is volgens mij de enige pil zonder oestrogeen en daarom geschikt bij migraine. Bij mij is de migraine niet verergerd. Prikpil zou ik zelf niet durven proberen. Als je migraine verergerd zit ie namelijk in je lijf en heb je er maanden last van.
[quote]wendy7474 schreef op 06 januari 2014 @ 14:26:

Ja, cerazette zou nog misschien een oplossing zijn. Dan wordt het dus pil+condoom en onthouding als ik heb gespuugd. Ben als de dood om nu zwanger te worden.

Waarom ben je als de dood om zwanger te worden?

Trouwens , informeer eens of het zin heeft om de stopweek te verkorten naar 4 dagen.Dit kan ook helpen bij migraine.
Miedo, ik heb een kind dat nog niet doorslaapt (zacht uitgedrukt) en vaak nog wat nachtvoedingen krijgt. Daar kan ik geen baby of zwangerschap bij gebruiken momenteel. Dan moet hij ouder zijn.
quote:wendy7474 schreef op 06 januari 2014 @ 17:12:

Miedo, ik heb een kind dat nog niet doorslaapt (zacht uitgedrukt) en vaak nog wat nachtvoedingen krijgt. Daar kan ik geen baby of zwangerschap bij gebruiken momenteel. Dan moet hij ouder zijn.Oke.
Ik gebruik ook de cerazette in combinatie met condooms. Niet ideaal, maar voor nu de beste oplossing. Ik hoop dat je iets vindt dat bij je past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven