Gezondheid alle pijlers

implanon

19-09-2013 17:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met een implanon? Al wat lopen struinen via internet, maar lezeressen met persoonlijke goede/slechte ervaringen?

Wilde eigenlijk weer met de pil beginnen, maar weet van mijzelf dat ik niet altijd even secuur ben(A), dit leek mij wellicht een 'veiliger' oplossing. In het verleden teveel stressmomentjes gehad.

Roept u maar!;)
Ik, en weer laten verwijderen. Vaak onverwachte bloedingen. Er zijn mensen bij wie de bloedingen wegblijven, ik kreeg ze wekelijks een dag of twee. Voelde het niet aankomen met als gevolg dat ik chronisch een tampon in hield.

Altijd misselijk, veel hoofdpijn. Huid op de plek waar hij zat was altijd rood en ontstoken

Was allemaal over nadat het ding verwijderd was.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik heb inmiddels het 3e (of 4e?) staafje, bevalt prima.

Maar er zijn al heeeeeeeel veel topics hierover. Misschien moet je daar even kijken.
Ik had de mijne 6 weken na mijn bevalling laten plaatsen en na een paar maanden er weer uit. Ik had continue bloedverlies drama...

Mijn zus daarentegen heeft hem nu een half jaar en heeft geen bloedverlies meer gehad sindsdien...

Het verschilt echt per persoon kennelijk
Ik ben er een half jaar lang licht ongesteld van geweest, toen maar eruit laten halen
Niet zelf, maar een oud-klasgenoot heeft nu een implanonbaby.
Ik heb nu mijn vierde. Eerste twee tevreden over, derde wel qua werkzaamheid, niet qua plaatsing. Bleek na 3 jr aan spier gegroeid te zijn en was nog gedoe om hem eruit te krijgen. Nu vierde, tot nu toe geen problemen.

Als je hem wilt, zorg dan dat hij geplaatst wordt door iemand die er echt een cursus voor heeft gevolgd en/of vaker heeft gedaan. En zorg dat je hem kunt voelen als hij er in zit. Bij het plaatsen van de derde wist diegene volgens mij niet zo goed wat ze deed, las gebruiksaanwijzing door waar ik bij was... (volgende keer stap ik sneller op) en daarna voelden we hem ook niet zitten, moest met een echo bekeken worden. Qua bloedverlies, ik heb 1x per 2 maanden bloedverlies, ongeveer een week.
sum84 wijzigde dit bericht op 19-09-2013 18:22
Reden: Nog even wat aanvulling
% gewijzigd
Ik heb dezelfde ervaring als splinter, ook de 3e hier, niet meer ongesteld, geen bijwerkingen en al helemaal geen implanonbaby.

Volgens mij is het veel betrouwbaarder dan de pil, want iedere week wordt er hier op het forum wel een topic geopend dat iemand zwanger is ondanks de pil, al dan niet in combinatie met een condoom en/of een tampon
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vindt hem super,je hoeft nergens om te denken nooit een bloeding weer gehad. Dus kan de hele zomer mijn witte broeken aan zonder zorgen. Ik ben in elk geval heel blij met de implanon.
Na overleg met huisarts besloten om niet te plaatsen, vaak toch wel nog heftige bloedingen en hij groeit in 80% van de plaatsingen er weer uit of juist vast aan spieren enz..

Zou voor de prikpil gaan of een spiraaltje nemen.
Hij groeit er in 80% van de gevallen weer uit of aan de spieren? Misschien moet je huisarts eens op bijscholing voor hij ze plaatst. Want als het landelijk/globaal zo zou zijn, zou dat ding natuurlijk nooit meer gebruikt of voorgeschreven worden.
Prikpil beviel mij overigens prima juist nooit meer ongesteld... tot... ik zwanger wilde worden toen duurde het ruim een jaar voordat ik weer een eisprong had :( dus voordat mijn gezin compleet is geen prikpil meer
Heb ook implanon gehad maar aan 1 stuk door ongesteld geweest. Na paar maanden eruit laten halen. Het plaatsen ging prima, kon m zo voelen, nooit last van gehad. Was er ook zo uit, gelukkig
quote:annapalona schreef op 19 september 2013 @ 19:40:

Na overleg met huisarts besloten om niet te plaatsen, vaak toch wel nog heftige bloedingen en hij groeit in 80% van de plaatsingen er weer uit of juist vast aan spieren enz..

Zou voor de prikpil gaan of een spiraaltje nemen.

Ik denk dat jouw huisarts niet zo'n zin had om een staafje bij je te plaatsen.

Dit is uit een hele grote duim gezogen!
quote:Splinter_ schreef op 19 september 2013 @ 20:23:

[...]

Ik denk dat jouw huisarts niet zo'n zin had om een staafje bij je te plaatsen.

Dit is uit een hele grote duim gezogen!

Zou kunnen maar ik kom uit de HA wereld en hoor heel veel klachten over het staafje en heel vaak ook geen 3 jaar zonder problemen blijven zitten is er niet bij.

Daarnaast ook veel juist wel heel erg ongesteld.
Ik ben dan wel benieuwd naar een wetenschappelijk artikel waar die 80% in staat. Moet je toch wel aan kunnen komen als je in de HA wereld zit.

En ik hoor en lees dat heel veel vrouwen minder of helemaal niet meer ongesteld zijn, al 'bijwerking' van de implanon. Ik behoor ook tot die gelukkigen.
Zo te horen veel verschillende ervaringen. Denk dat ik het toch ga proberen. Reageer op de hormonen van de pil ook niet heel sterk, dus ik ga het erop gokken. Is het niks, dan neem ik denk ik alsnog een spiraaltje. Geen pil meer voor mij!
Pfff nou als er een ac was met veel ellende dan was het implanon wel...

Ik heb hem laten plaatsen de week nadat het ding vergoed werd in NL dus dat was oktober 2001 meen ik. Mijn huisarts, echt een heel capabele man, heeft er een cursus voor gevolgd, dus daar twijfelde ik ook echt niet aan.

Vervolgens was ik na plaatsing 3 week ongesteld, 1 week niet. Na een maand of 8 was dit over dus jeej!

Na 2 weken toch aar even getest, gelukkig negatief. Maar op een dag was ik thuis om te studeren, de kinderen op Kdv en ineens voelde ik me erg ziek worden. Enorme buikpijn, niet normaal. Ik belde de dokter dat ik volgens mij een blinde darm ontsteking had en geen kant meer op kon en steeds flauwviel. Hij zou langskomen. Toen ging ik naar de wc en beviel daar van een hele kleine baby van zo'n 15cm. Bleek ik dus al een poosje toch zwanger te zijn. Week later staafje laten verwijderen en die bleek dus, na nog geen jaar, helemaal vast te zitten, compleet ingekapseld.

En ik bleek in de praktijk niet de enige met problemen, 5 andere patiënten van deze huisarts en nog 6 bij de andere huisartsen lieten hem binnen het jaar weer verwijderen. Nu was ik wel de grote uitzondering met een zwangerschap hoor. Geen ac is 100 % veilig, behalve geen seks hebben ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven