Gezondheid alle pijlers

In case of emergency

11-02-2010 20:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency

Kreeg hier een mail over via mijn collega (werk in een ziekenhuis)...

Misschien ietwat overdreven om er een topic over te openen.

Maar vind het toch wel belangrijk!
Kende ik al, heb het in mijn telefoon gehad, maar sinds een tijdje niet meer.
Meteen maar even gedaan. Dank!
Hier toch ook weer gedaan.

Tnx!
Ik heb het al onder sos en huis staan. Toen ik het deed was het nog niet duidelijk wat nou een goede aanduiding zou zijn. Maar ice is op zich wel aardig. Vraag me af of het een blijvertje is qua term.
quote:amalia schreef op 11 februari 2010 @ 20:53:

Ik heb het al onder sos en huis staan. Toen ik het deed was het nog niet duidelijk wat nou een goede aanduiding zou zijn. Maar ice is op zich wel aardig. Vraag me af of het een blijvertje is qua term.Heb het al sinds 2005 er in staan(dacht zelfs al langer, maar volgens wiki kan dat niet), dus het werkt in elk geval al minstens 5 jaar.
Ik denk dan altijd, als je er gewoon 'mama' / 'papa' (wat ook vrij internationaal is) in hebt staan, dan wordt je moeder gebeld, en dat lijkt mij prima. In het geval van een partner, belt je moeder die dan wel weer op. Als je geen moeder/ vader meer hebt, is het lastig natuurlijk. Maar ik ken ook mensen die hun partner als 'schatje' in hun telefoon hebben, dat lijkt me ook duidelijk.

Ik snap ook wel ICE sneller te vinden is dan een eventueel koosnaampje voor je partner. Maar toch zie ik het nut er niet zo van in. Maar dat komt vooral omdat ik denk dat het een term is die zo weer voorbij is. Volgens mij is de term ook nog lang niet zo bekend.
Count your blessings...
Ik heb ICE 1 en ICE 2 in mijn mobiel opgeslagen, mijn partner en mijn moeder (partner kan telefoon op het werk niet opnemen namelijk).

Staat er trouwens in sinds ik erover gelezen heb, ik denk nu zo'n anderhalf jaar geleden.
Ik had het 2 minuten ingesteld in mijn telefoon. Vervolgens belt mijn man en staat er ICE in het scherm ipv zijn naam.

Ze kijken maar gewoon bij mijn laatst gebelde nummers als er iets met me is.
Bij mij mogen ze eerst nog even proberen uit te vissen hoe mijn telefoon werkt

Maar Lief staat er wel in onder ICE. En gewoon onder zijn eigen naam en die naam verschijnt nog altijd in het scherm als ie mij belt.

En ik heb zijn kaartje in mijn portemonnee, waar ook met grote letters ICE op is geschreven.

Nou.... ik kan me met een gerust hart in de vangrail vouwen
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik heb er nummers voor staan, mijn ouders staan op nummer 1, hun mobiel op 2. Lijkt me een stuk sneller en voor de hand liggender dan eerst helemaal naar de i te moeten scrollen.
quote:Shanon schreef op 11 februari 2010 @ 22:13:

Ik denk dan altijd, als je er gewoon 'mama' / 'papa' (wat ook vrij internationaal is) in hebt staan, dan wordt je moeder gebeld, en dat lijkt mij prima..Behalve natuurlijk als je ouders hoogbejaard zijn en je ze alleen maar de stuipen op het lijf jaagt. En als ambulance/ verplegend personeel moet gaan zoeken of er toevallig een "schatje" of "liefje" in je telefoon staat zijn ze even bezig. Waar het om gaat is dat ze snel hét contactnummer kunnen vinden...
Ik heb ook ooit ICE ingesteld, maar dat heb ik er supersnel weer afgehaald. Ik wil gebeld worden door "Vriend" en niet door "ICE".

Als ze in nood iemand moeten bellen dan kunnen ze in mijn telefoon kijken naar de laatst gebelde nummers, of onder papa en mama... Of... en ik denk dat dat sneller gaat --> even mijn agenda pakken en kijken wie ze in geval van nood moeten waarschuwen...
quote:selle schreef op 11 februari 2010 @ 23:20:

Ik had het 2 minuten ingesteld in mijn telefoon. Vervolgens belt mijn man en staat er ICE in het scherm ipv zijn naam.

Ze kijken maar gewoon bij mijn laatst gebelde nummers als er iets met me is.Ik heb het als ICE Pap & ICE Mam erin staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven