Gezondheid alle pijlers

in vinger gesneden........naar HAP ?

08-08-2009 23:53 23 berichten
Ik heb me vanmiddag tijdens het snijden van een ui flink in mijn ring vinger gesneden.

Bloedde als een rund dus eerst maar een tijdej een doek om gedaan.

Vervolgesn verwoede pogingen gedaan om er een pleister op te plakken maar dat lukte toch niet echt.

Pleisters waren als doorweekt voor ik ze er goed om had.

Toen maar met verbanddoos in de hand naar overbuuf en die heeft het liefdevol verbonden.

Het bloed inmiddels niet meer maar al;s ik mijn vinger naar beneden hou langer dan een paar minuten dan klopt het flink.

Nu was ik net aan het chatten met een aantal mensen(geen viva) en die vonden stuk voor stuk dat ik ff naar de HAP moest.

Ik heb zelf meer zoeits van , ach als het maandag nog klopt ga ik dan wel ff naar de HA.

Het is wel een flinke snee, stukje top ligt er bijna af en nagel is doorgesneden.

Ik vind het zo knullig om met zoiets naar de HAP te gaan. Maar goed wil ook geen gedonder natuurlijk.

Iemand ervaring al dan niet zelf gesneden of beroepsmatig?

En wat zou een HAP kunnen doen wat er nu ook al niet gedaan is?
Alle reacties Link kopieren
Als het niet meer bloedt, hoef je volgens mij niet naar de HAP.
Cum non tum age
HAP? HAP SNAP?
Heb je nog gevoel in je vingertop?
Je kan altijd voor de zekerheid even bellen met de HAP,kijken wat ze zeggen wat je moet doen.
HAP: huisartsenpost?

Ik vind Dolfje wel een goede tip geven. Misschien kan er toch nog even worden gekeken of het niet gaat ontsteken, misschien willen ze je wel een tetanus injectie geven. Ik zou ook even bellen.
Eens met dolfje en laika
Voor hechten is het toch al te laat (jammer, want dat geneest mooier en het klinkt alsof het wel gehecht had kunnen worden) maar misschien kunnen ze met zwaluwstaartjes nog heel wat doen. Ik zou inderdaad even de huisartsenpost bellen voor de zekerheid, en niet zomaar gaan slapen en wachten tot maandag. Als het niet goed schoon is kun je nare infecties oplopen.
Ik heb nog gevoel in mijn vingertop. en het bloed al een aantal uren niet meer.

Heeft nog een paar uurtjes gebloed na het snijden.

Ik wacht ff tot morgen vroeg. Moet anders nu nog een half uur op de fiets naar de HAP en vraag me nog ff af of dat zin heeft.

Morgevroeg bel ik ff.

Thanks
lees nu de reactie van Teigera en begin toch te twijfelen nu.

bellen kan ook geen kwaad natuurlijk.
Bellen kan geen kwaad!

Ik zou echt even bellen en overleggen. Als je dadelijk een ontsteking hebt of toch net iets te diep hebt gesneden en dus een zenuw of bot hebt geraakt heb je dadelijk een groter probleem!

FF bellen zou ik.
Ben je al van het kloppende gevoel af?
net ff gebeld.

Kan idd niet meer gehecht worden.

advies was dat ik het goed tegenelkaar aan moet verbinden zodat het goed kan helen.

Met behulp van een zwaluwstaartje.

Okeey snap ik maar hoort en dan een zwaluwstaartje in je verband doos te zitten???

En als het gaat gloeien alsnog komen.

nou ja duidelijk.

Als iemadn me nu nog ff kan vertellen hoe een zwaluwstaartje eruit ziet........haha

Ik wacht wel ff tot morgen want ik ben alleen en dat gaat me dus niet lukken om het alleen goed te verbinden.

Morgen mag de buuf weer voor verpleegkundige spelen
het klopt alleen als ik mijn vinger naar beneden hou anders niet
zwaluwstaartje
Cum non tum age
Dat het klopt als je je vinger naar beneden houdt, is niet raar, dat heb ik ook als ik mezelf snij (gebeurd regelmatig, ben te ongeduldig met keukenapparatuur)

Als het begint te kloppen en te gloeien en dik wordt als je de vinger gewoon horizontaal houdt, kan het geinfecteerd zijn. Goed schoonmaken met jodium en van leukoplast zo'n zwaluwstaartje knippen
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Het is belangrijk dat de wondranden goed tegen elkaar aan zitten, dit om het weer mooi dicht te laten groeien. Hoe eerder je dat doet, hoe beter.

Hechten moet binnen 6 uur.

Eventueel het plakgedeelte van een pleister in een reepje knippen en dat erop plakken.
Niet te lang wachten met het plakken van een zwaluw staartje. Hoe eerder hoe mooier het geneest. als je te lang wacht gaat het niet meer mooi aan elkaar 'hechten' en hou je een lelijke wond. Als het blijft kloppen morgen dan toch maar maandag even bij de huisarts laten kijken denk ik. Het kan dan toch geinfecteerd zijn.

sterkte er mee.
als je zwaluwstaartjes in je verbanddoos hebt (niet standaart meestal of je moet een heel uitgebreide verbanddoos hebben) Zijn ze wit en verpakt als een pleister en ongeveer een halve cm breed en 2 cm lang. Zitten er meestal meerdere aan elkaar/bij elkaar verpakt.
Hechten kan wel als men de wonde weer opensnijdt. Maar da's dan geen echte aanrader.

Laten desinfecteren en dan krijg je een recept voor een doe-het-zelfkit mee wellicht (goed ontsmettingsmiddel, gaasjes, dat werk).

Vingertoppen bloeden altijd heel heftig, ik heb me ooit opengesneden aan een blik kattenvoer (kutkat!) en de keuken lag vol bloed, huidflapje maar een beetje teruggeduwd en nahja, het is nu niet perfect maar 't kon erger. Zoals bij jou, want jij hebt je nagel doorgesneden.
De hand goed omhoog houden, zeg maar gekruist over je borst naar je andere schouder. Het kloppen zou dan minder moeten zijn.
goeiemorgen

Gaat goed hoor. Klopt niet meer en volgens mij gaat het helemaal goedkomen.

Waar een mens zich al niet druk om kan maken he.

thanks voor het meedenken en de tips.
Vind het niet zo gek hoor dat je je hier druk om maakt. Ik heb vorig jaar eens een gebroken spiegel opgevangen en die sneed zo tussen mijn duim en wijsvinger in...dat flapje zeg maar. Flapje hing helemaal los. Bloeden als een rund en toch dacht ik bij mezelf: misschien vinden ze wel dat ik me aanstel bij de HAP. Toch gebeld en moest toch maar even komen....na enkele uren wachten is het dan toch maar aan elkaar geplakt omdat hechten het alleen maar erger zou maken.

Je moet trouwens niet gaan schrikken als het ineens dik wordt, dat is dan waarschijnlijk wondvocht...wel in de gaten houden dat het niet rood wordt ivm ontstekingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven