Gezondheid alle pijlers

ineens afvallen

23-12-2013 01:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Sinds een korte tijd val ik ineens af. Eind september woog ik 58 kg bij 1.62m. Ik merkte het al bij mijn borsten omdat ik van 75c naar 70b ben gegaan, en zelfs dat zit te ruim maar waar ik was hadden ze geen 65 om te passen op dat moment. En ik moest iets hebben want de 75c bh's pastte ik echt niet meer. Ik ga van de week dus weer de stad in voor nogmaals goed passen.

Sinds een maand woog ik ineens 55/56kg, niet heel schokkend veel veranderd want nu woog ik op een nieuwe weegschaal in mijn eigen kamer. Maar nu een maand later weeg ik ineens 52 kg, en merk ik het nu ook aan mijn broeken dat ik afval. Mijn vriend ziet het ook, voornamelijk aan mijn billen en benen.

Het is niet dat ik minder ben gaan eten. Ik eet nog net zo veel, ik pak nog steeds s'avonds wat lekkers bij de tv. Ik wil het afwachten tot na de feestdagen als het dan nog steeds zo is of zelfs minder is ga ik naar de huisarts.. Voelt zo raar.

Iemand die het herkent?

Overigens een voorbeeld van mijn eetschema, tis niet heel uitgebreid maar heb geen genoeg geld om uitgebreid te koken.

Ontbijt: Glas sap, 2 boterhammen tijgerbruin leverpastei

Tussendoor: Appel, glas sinaasappelsap

Lunch: 4 boterhammen, boterhamworst + kipfilet. Glas water

Tussendoor: Banaan. Glas water

Avond eten: 1 stuk vlees, 200-300 gram groenten , 2-3 grote aardappelen.

Tussendoor: Glas sap, wat ongezonds, schaaltje chipjes, paar koekjes.

Ik sport op het moment niet.
heb je andere klachten?
ik ben erg moe op het moment, meer niet.
Is je schildklierfunctie al gecontroleerd?
dus je hebt niks gewijzigd aan je eetpatroon, bent niet drukker dan normaal, of andere veranderingen in je levensstijl?
en je hebt een nieuwe weegschaal?
Ik zeg een retourtje huisarts.

(Overigens ben ik ook 5% van mijn gewicht kwijtgeraakt de laatste paar weken, maar ik heb wel echt een verminderde eetlust.)
Dit is niet normaal hoor, hobbelpaardje! Hetzelfde eten, niet meer bewegen en in korte tijd 10% gewicht verliezen. Ik zou morgen de huisarts maar eens bellen. Schildklier is inderdaad het eerste waar ik aan denk, maar het kan ook iets anders zijn.
Nee ik heb nog niets laten controleren.

Ja toevallig een nieuwe weegschaal, maar dat kan maar een paar gram schelen want bij mijn vriend scheelde het ook niet noemenswaardig veel.

Nee eetpatroon hetzelfde, ik beweeg net zoveel als anders.
Daarom is het ook zo vreemd ik wou eerst weer gaan sporten want dan heb ik weer wat meer conditie, en het is gewoon gezond, maar ik had zo iets van het is zo koud buiten het komt nog wel. Maar nu ik de weegschaal zie wil ik ook niet echt gaan sporten meer. (Hardlopen)
Ik zou naar de dokter gaan want dit zijn wel veel kilo's.
quote:hobbelpaardje schreef op 23 december 2013 @ 01:15:

Ja toevallig een nieuwe weegschaal, maar dat kan maar een paar gram schelen want bij mijn vriend scheelde het ook niet noemenswaardig veel.

.Of je vriend is aangekomen
Ja, absoluut naar de dokter gaan!
Zomaar zoveel afvallen is een goede reden om naar je huisarts te gaan.
There is no always forever...just this...
Ja ik. Ik bleek coeliakie te hebben, mijn darmen namen geen voedingsstoffen op. Ik was dus ook erg moe door bloedarmoede en allerlei andere tekorten.

Voor de internist op coeliakie testte is eerst nog miin schildklier onderzocht. Daar konden dezelfde klachten vandaan komen.
Snel naar de dokter, ik viel ook snel spectaculair af en dat had een reden. Inmiddels heb ik er weer negen kilo aangegeten na een operatie.
verba volant, scripta manent.
Ik heb dit ook eens gehad. Bleek een parasiet in mn darmen te hebben. Net zoiets als n lintworm, maar dan n andere soort.

Hoe is je stoelgang?
stoelgang is normaal. niet dun of afwijkend met eerst. soms iedere dag soms pas de dag er op in de ochtend. ook precies hoe het altijd is geweest.
Ik heb dit zelf ook eens gehad.

Binnen 2 a 3 maanden van 59 naar 52,5, zonder enige veranderingen in het voedingspatroon, sportpatroon or what so ever.

Ben toen ook naar de huisarts en ziekenhuis geweest voor allemaal testen maar er wat niets aan de hand. Inmiddels zijn we 2 en een half jaar verder en zit ik weer op mijn normale gewicht.

Hoeft dus niet altijd direct iets ergs te betekenen hobbelpaardje :)!

Zou voor de zekerheid wel even langsgaan bij de huisarts om het een en ander uit te sluiten!
.
Ga naar de huisarts, dit is niet zomaar verklaarbaar. Liever het zekere voor het onzekere!
Misschien komt het door de kou ook. Als je lichaam het koud heeft, verbruikt het meer energie om op temperatuur te blijven. Als je dan niet meer eet, zou je afvallen.
quote:Bammetjebam schreef op 23 december 2013 @ 10:00:

Misschien komt het door de kou ook. Als je lichaam het koud heeft, verbruikt het meer energie om op temperatuur te blijven. Als je dan niet meer eet, zou je afvallen.kou? welke kou?
Heb je veel stress of zit je ergens mee?

Mijn gewicht jojo't wel vaker, maar toen ik in twee maanden opeens 7 kilo afviel, toch maar naar de HA gegaan. Verschillende tests gedaan, waar niks uitkwam. Doorgestuurd naar een diëtiste die me vroeg bij te houden in welke periodes ik precies afviel. Dat bleken stressvolle periodes te zijn, als tentamenweken of momenten dat het niet lekker liep binnen mijn huis of jaarclub.

Die 7 kilo was ik inderdaad ook kwijtgeraakt in een periode met veel stress. Heb nu geleerd in dit soort periodes bewust meer te eten, om te voorkomen dat ik meer afval.

Maar ga inderdaad naar de huisarts, alleen die kan zekerheid bieden.
stress heb ik wel veel op het moment ja. Ik heb altijd gezegd jaaa ik wil wel veel afvallen strakke buik, mooi. Maar ik heb geen borsten meer, mijn piercing groeit er ook al uit en ik vind het nu gewoon minder mooi. Ik ben niet te dun nu maar omdat het verschil nu zoveel merkbaar is..

Kou zal inderdaad ook niet zijn nee
Bij mij bleek het ook stress te zijn. Ik verloor 10 kilo binnen twee maanden. Ik was al slank, dus die 10 kilo kon ik echt niet missen. Heel naar.

Voor de zekerheid wel laten testen toen. Dat zou ik toch ook wel even doen als ik jou was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven