Gezondheid alle pijlers

Ingegroeide teennagel

06-05-2017 17:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb eergisteren mijn teennagel laten versmallen. Er is dus een reepje nagel aan beide zijden weg gehaald en daarna is er een bijtende vloestof op het begin gedaan zodat dit ook niet meer terug groeit.

Nu weet ik naast het voorkomen van infectie door te spoelen verder niet wat het herstelproces is. Wat kan ik nu verwachten?

Heeft er iemand misschien hetzelfde of zoiets laten doen en foto's van hoe het uiteindelijk is geheeld?

Alvast bedankt!
En waarom heb je dit niet gewoon aan de medicus die deze handeling heeft uitgevoerd, gevraagd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@pejeka

Die zeiden dus wat ik net zeg, goed spoelen en infectie voorkomen. Zij hadden geen foto's of iets aangezien je na de ingreep in preciepe niet terug hoeft te komen. Op internet kan ik echter ook niks vinden, alleen van de ingreep zelf of onbehandelde nagels
quote:AndreaX schreef op 06 mei 2017 @ 17:38:

@pejeka

Die zeiden dus wat ik net zeg, goed spoelen en infectie voorkomen. Zij hadden geen foto's of iets aangezien je na de ingreep in preciepe niet terug hoeft te komen. Op internet kan ik echter ook niks vinden, alleen van de ingreep zelf of onbehandelde nagelsWat is je probleem dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik snap ook niet wat je nu precies vraagt.
Ik wil graag weten hoe het er hoort uit te zien/uit ziet nadat het geheeld is bij anderen
Geen foto's, wel ervaring via ex partner én huidige partner. Nagel versmald. Bij ex kwam deze telkens weer terug inclusief het ingegroeide deel. Bij huidige partner is de nagel smal gebleven en hij is voorgoed van ingegroeide stuk af. Het is een verademing. Ja, de nagel ziet er anders uit, echter het stoort niet en als je er niet op let valt het ook niet op.

Het is even een griezelige ingreep denk ik, want het idee alleen al. Echter het is het waard wanneer je vervolgens verlost bent van de pijn en de zorg.

Niet zo charmant, hoop niet dat er iemand zit te eten.

Het is nu zo'n 10 jaar geleden voor het laatst gedaan. In totaal 4x, beide grote tenen. Aan m'n andere teen is het nagenoeg niet terug te zien, alleen deze nagel is echt recht en een klein littekentje.

Qua herstel, de eerste dagen na de ingreep waren hels, maar daarna knapte het vrij snel op. Het deed nog wel pijn, maar de druk was eraf en de ontsteking weg, stukken beter dus. (Helaas kwam het wel nog terug, daarom 4x, weet niet precies meer welke kant hoe vaak).
Bij mijn partner is de nagel veel smaller gemaakt. Hij heeft eigenlijk nog een reepje nagel van pak hem beet een halve cm over. Eerder was die reep pak hem beet een centimeter.

Ziet er prima uit Springding!
quote:Troeteltje schreef op 06 mei 2017 @ 17:57:

Bij mijn partner is de nagel veel smaller gemaakt. Hij heeft eigenlijk nog een reepje nagel van pak hem beet een halve cm over. Eerder was die reep pak hem beet een centimeter.

Ziet er prima uit Springding!Ja toch, hebben ze prima gedaan, zeker als je bedenkt dat het aan de andere teen écht nauwelijks te zien is.
Ziet er goed uit en klinkt ook goed, hoop niet dat het bij mij terug groeid want heb best wel een mini trauma door de verdoving enzo.
Ja Springding, je hoeft je niet te schamen! En ik heb geen voetfetisj. Hahaha.
quote:AndreaX schreef op 06 mei 2017 @ 18:13:

Ziet er goed uit en klinkt ook goed, hoop niet dat het bij mij terug groeid want heb best wel een mini trauma door de verdoving enzo.

Ja die verdovingen zijn echt k*t.

Wat ook geen aanrader is, met je krukken over een net gedweilde tegelvloer.. je voelt 'm vast al aankomen.
quote:Troeteltje schreef op 06 mei 2017 @ 18:15:

Ja Springding, je hoeft je niet te schamen! En ik heb geen voetfetisj. Hahaha.Haha dank je!
Heb ik ook laten doen en ging daarna weer mis, heb toen nagelbeugel gehad en nu gaat het goed. Had ik maar eerder die nagelbeugel gedaan dan had ik die rotte operatie en verpesting van mijn nagel ook niet gehad
quote:swifty schreef op 06 mei 2017 @ 18:29:

Heb ik ook laten doen en ging daarna weer mis, heb toen nagelbeugel gehad en nu gaat het goed. Had ik maar eerder die nagelbeugel gedaan dan had ik die rotte operatie en verpesting van mijn nagel ook niet gehad Foto! Foto!
quote:swifty schreef op 06 mei 2017 @ 18:29:

Heb ik ook laten doen en ging daarna weer mis, heb toen nagelbeugel gehad en nu gaat het goed. Had ik maar eerder die nagelbeugel gedaan dan had ik die rotte operatie en verpesting van mijn nagel ook niet gehad Nagelbeugel kon bij mij helaas niet. Had "te brede nagels" en waren al recht van zichzelf dus operatie was de enige optie.
quote:SpringDing schreef op 06 mei 2017 @ 18:17:

[...]

Ja die verdovingen zijn echt k*t.

Wat ook geen aanrader is, met je krukken over een net gedweilde tegelvloer.. je voelt 'm vast al aankomen.Ai klinkt niet echt fijn, zijn krukken wel aan te raden? Als het goed gaat ga ik donderdag (over 5 dagen) weer aan t werk, heb ik dan misschien krukken nodig of was jij er snel vanaf?
Ik heb die ingreep inmiddels 8 keer gehad en mijn nagel is breder dan dat hij voor al die ingrepen was. Je moet er een beetje geluk mee hebben.
Krukken? Gewoon haklopen was destijds voor mij voldoende. En zoveel mogelijk met je voet hoog zitten.

De nagel van de (grote) teen is smaller, maar eigenlijk valt dat nauwelijks op. Wel als je de twee tenen naast elkaar bekijkt.

Op Google staan enkele onsmakelijke foto's van minder geslaagde ingrepen, dus die laat ik hier maar niet zien.

Dat bijtende stofje, fenol, werd vroeger niet gebruikt en daarom groeide de nagel gewoon weer terug.
quote:AndreaX schreef op 06 mei 2017 @ 18:35:

[...]

Ai klinkt niet echt fijn, zijn krukken wel aan te raden? Als het goed gaat ga ik donderdag (over 5 dagen) weer aan t werk, heb ik dan misschien krukken nodig of was jij er snel vanaf?Ik had ze alleen voor de eerste dagen. Zodra het dikke verband eraf is en je weer in een schoen (bij voorkeur wijd en stevig) kan, vooral zorgen dat er niemand op je tenen trapt.
quote:Beter.Laat schreef op 06 mei 2017 @ 19:15:

Krukken? Gewoon haklopen was destijds voor mij voldoende. En zoveel mogelijk met je voet hoog zitten.Moet je wel eerst een schoen aan kunnen buitenshuis.
Hier ook ervaring, helaas geen positieve. Beide grote tenen minstens 4x laten behandelen, en ondanks die bijtende stof groeit het telkens terug. Laatste keer is nu 3 jaar geleden en het blijft ingroeien vanaf de wortel. Iedere 6 weken podoloog of pedicure is het enige wat het draaglijk maakt.

Behandeling op zich is niet pijnlijk maar de verdoving is wel flink gemeen. Na behandeling eerste twee dagen wat minder prettig om te lopen maar ik had zeker geen krukken nodig. Na 5 dagen werken zou geen probleem moeten zijn , ik ging de dag erna altijd weer naar school.

Oh en daar het iedere keer terug gegroeit is ziet het er nu niet veel anders uit dan voorheen. Net na behandeling lijkt de nagel een stuk smaller maar omdat de huid weer richting mijn nagels vormde groeide het andere stuk nagel net zo hard weer in. Nagel is alleen iets smaller dan eerst, scheelt misschien een halve centimeter. Ieder die het niet weet zou het niet opvallen.
quote:Girlybraiding schreef op 06 mei 2017 @ 19:37:

Hier ook ervaring, helaas geen positieve. Beide grote tenen minstens 4x laten behandelen, en ondanks die bijtende stof groeit het telkens terug. Laatste keer is nu 3 jaar geleden en het blijft ingroeien vanaf de wortel. Iedere 6 weken podoloog of pedicure is het enige wat het draaglijk maakt.

Behandeling op zich is niet pijnlijk maar de verdoving is wel flink gemeen. Na behandeling eerste twee dagen wat minder prettig om te lopen maar ik had zeker geen krukken nodig. Na 5 dagen werken zou geen probleem moeten zijn , ik ging de dag erna altijd weer naar school.

Oh en daar het iedere keer terug gegroeit is ziet het er nu niet veel anders uit dan voorheen. Net na behandeling lijkt de nagel een stuk smaller maar omdat de huid weer richting mijn nagels vormde groeide het andere stuk nagel net zo hard weer in. Nagel is alleen iets smaller dan eerst, scheelt misschien een halve centimeter. Ieder die het niet weet zou het niet opvallen.Waarom neem je geen nagelbeugel. Onderzoeken laten ook zien dat die veel betere resultaten hebben dan wegsnijden.
quote:AndreaX schreef op 06 mei 2017 @ 18:33:

[...]

Nagelbeugel kon bij mij helaas niet. Had "te brede nagels" en waren al recht van zichzelf dus operatie was de enige optie.Daarvoor zijn er de veertjes. (met beugel erbij). Om de ingegroeide hoek omhoog te wippen ook al is je nagel mooi plat al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven