Gezondheid alle pijlers

innestelingsbloeding

10-10-2012 21:47 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
23 tot 29 september menstruatie gehad 7 en 8 oktober onveilige sex gehad ( zijn voor een 2de bezig) en vandaag 10 oktober kreeg ik smidsags een bloeding en die is nu nog steeds

Is dit een innestelingsbloeding of ....

Ook een raar onderbuik gevoel
Innestelingsbloeding is ongeveer 6 dagen na de bevruchting. Dus lijkt me sterk.
Stel... Je zou een 'normale' cyclus hebben van 28 dagen. Dan heb je rond deze dagen je eisprong en zo'n twee weken daarna kan je pas testen en zou je ongeveer de eerste symptomen kunnen verwachten.

Je bent echt te vroeg, met symptomen.
Ik snap er niks van wat dit dan kan zijn

Heb nog niet eerder een innestelingsbloeding gehad wel zwanger geweest

Vrijdag belt de huisarts mij hierover dus ben benieuwd
Hoe regelmatig is je cyclus?

Heb je tot voor kort hormonale anticonceptie gebruikt?
Je hebt ook zoiets als een ovulatiebloeding. Ik heb er af en toe een.
quote:susanna1980 schreef op woensdag 10 oktober 2012 22:02 Hoe regelmatig is je cyclus?

Heb je tot voor kort hormonale anticonceptie gebruikt?

Ik gebruik al 4 jaar geen pil ofZo

Cyclus was altijd 28 dagen
PS: dus juist nu aan de slag - als je voor een tweede bezig bent -
Zo'n bloeding kan van alles zijn. Heb je al eens een uitstrijkje laten maken?
quote:mamasilly2009 schreef op 10 oktober 2012 @ 22:06:

[...]

Ik gebruik al 4 jaar geen pil ofZo

Cyclus was altijd 28 dagenDan zou ik het niet weten. Even afwachten dus.
quote:Nonovrouw schreef op woensdag 10 oktober 2012 22:05 Je hebt ook zoiets als een ovulatiebloeding. Ik heb er af en toe een.

Hoelang duurt zoiets en wat houd het in

Ik had helder rood bloedverlies
De ovulatie is een proces dat zich rond de veertiende dag van de menstruatiecyclus voordoet. Bij de ovulatie barst in de eierstok (een klier van het vrouwelijk voortplantingssysteem) een rijpe follikel (Graafse follikel) open. Door dit openbarsten komt uit de follikel een rijpe eicel vrij in de baarmoederholte. Een ander woord voor ovulatie is eisprong. Wanneer tijdens de ovulatie een bloeding optreedt, is er sprake van een ovulatiebloeding. De bloeding kan gepaard gaan met pijn (middenpijn).

Oorzaken

Een ovulatiebloeding is het gevolg van hormoonschommelingen rondom de ovulatie en dan met name de plotselinge daling van het oestrogeengehalte. Een ovulatiebloeding wordt niet als afwijking beschouwd.

Verschijnselen

Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie.
Contactbloeding? Als je wat vaker vrijt dan normaal dan kan eea geïrriteerd raken.
quote:Nonovrouw schreef op woensdag 10 oktober 2012 22:12 De ovulatie is een proces dat zich rond de veertiende dag van de menstruatiecyclus voordoet. Bij de ovulatie barst in de eierstok (een klier van het vrouwelijk voortplantingssysteem) een rijpe follikel (Graafse follikel) open. Door dit openbarsten komt uit de follikel een rijpe eicel vrij in de baarmoederholte. Een ander woord voor ovulatie is eisprong. Wanneer tijdens de ovulatie een bloeding optreedt, is er sprake van een ovulatiebloeding. De bloeding kan gepaard gaan met pijn (middenpijn).

Oorzaken

Een ovulatiebloeding is het gevolg van hormoonschommelingen rondom de ovulatie en dan met name de plotselinge daling van het oestrogeengehalte. Een ovulatiebloeding wordt niet als afwijking beschouwd.

Verschijnselen

Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie. "De ovulatie is een proces dat zich rond de veertiende dag van de menstruatiecyclus voordoet. Bij de ovulatie barst in de eierstok (een klier van het vrouwelijk voortplantingssysteem) een rijpe follikel (Graafse follikel) open. Door dit openbarsten komt uit de follikel een rijpe eicel vrij in de baarmoederholte. Een ander woord voor ovulatie is eisprong. Wanneer tijdens de ovulatie een bloeding optreedt, is er sprake van een ovulatiebloeding. De bloeding kan gepaard gaan met pijn (middenpijn).

Oorzaken

Verschijnselen

Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie

Hoelang kan z'n bloeding duren
Lijkt mij zeker geen innestelingsbloeding. Te vroeg. Waarschijnlijk heb je nog niet eens geovuleerd.
Is vandaag de 13de dag na de eerste dag van de laatste menstruatie
quote:Nonovrouw schreef op woensdag 10 oktober 2012 22:05 Je hebt ook zoiets als een ovulatiebloeding. Ik heb er af en toe een.

Z'n ovulatie bloeding Hoelang duurt ie en is het dan veel of weinig wat je vloeit

En je Zei dat we er nu voor moeten gaan om zwanger te worden

Is dat dan tijdens de bloeding sex hebben ( lijkt me niet ) of na de bloeding
Er valt nog niets in te nestelen, je moet juist iets gaan produceren om in te nestelen! Hup, naar boven!
Supersas09 tijdens het bloeden sex hebben dan

Doen we meestal in de douche scheeld en hoop zooi
Het verbaast me hier elke keer weer hoe slecht vrouwen hun eigen lijf en cyclus kennen?

En waarom ze niet zelf googgle kunnen vinden.
Ik heb de laatste tijd een cyclus(nadat ik met de pil ben gestopt) van 28 dagen. De eerste dagen van mijn menstruaties waren 30 augustus, 27september en nu verwacht ik a.s donderdag, 25 oktober weer ongi te worden.

Nu hebben we vorige week zondag 14 oktober onveilig gevreeen en had ik vanmorgen wat bloedverlies.

Ik vraag me zelf toch af of het niet een teken is van....

Ik heb al druk op internet zitten googlen maar ik zie overal staan dat een week na bevruchting een innestelingsbloeding kan optreden. Naar mijn idee hebben we pas na de eisprong gevreeen dus volgens mij is er maar weinig kans, toch??

Hoe dan ook, het is meer dan welkom hoor, We hebben een stabiel huwelijk met al 2 jongens van 8 en 5.

groetjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven