innestelingsbloeding
woensdag 10 oktober 2012 om 21:47

woensdag 10 oktober 2012 om 22:12
De ovulatie is een proces dat zich rond de veertiende dag van de menstruatiecyclus voordoet. Bij de ovulatie barst in de eierstok (een klier van het vrouwelijk voortplantingssysteem) een rijpe follikel (Graafse follikel) open. Door dit openbarsten komt uit de follikel een rijpe eicel vrij in de baarmoederholte. Een ander woord voor ovulatie is eisprong. Wanneer tijdens de ovulatie een bloeding optreedt, is er sprake van een ovulatiebloeding. De bloeding kan gepaard gaan met pijn (middenpijn).
Oorzaken
Een ovulatiebloeding is het gevolg van hormoonschommelingen rondom de ovulatie en dan met name de plotselinge daling van het oestrogeengehalte. Een ovulatiebloeding wordt niet als afwijking beschouwd.
Verschijnselen
Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie.
Oorzaken
Een ovulatiebloeding is het gevolg van hormoonschommelingen rondom de ovulatie en dan met name de plotselinge daling van het oestrogeengehalte. Een ovulatiebloeding wordt niet als afwijking beschouwd.
Verschijnselen
Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie.
woensdag 10 oktober 2012 om 22:19
quote:Nonovrouw schreef op woensdag 10 oktober 2012 22:12 De ovulatie is een proces dat zich rond de veertiende dag van de menstruatiecyclus voordoet. Bij de ovulatie barst in de eierstok (een klier van het vrouwelijk voortplantingssysteem) een rijpe follikel (Graafse follikel) open. Door dit openbarsten komt uit de follikel een rijpe eicel vrij in de baarmoederholte. Een ander woord voor ovulatie is eisprong. Wanneer tijdens de ovulatie een bloeding optreedt, is er sprake van een ovulatiebloeding. De bloeding kan gepaard gaan met pijn (middenpijn).
Oorzaken
Verschijnselen
Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie. "De ovulatie is een proces dat zich rond de veertiende dag van de menstruatiecyclus voordoet. Bij de ovulatie barst in de eierstok (een klier van het vrouwelijk voortplantingssysteem) een rijpe follikel (Graafse follikel) open. Door dit openbarsten komt uit de follikel een rijpe eicel vrij in de baarmoederholte. Een ander woord voor ovulatie is eisprong. Wanneer tijdens de ovulatie een bloeding optreedt, is er sprake van een ovulatiebloeding. De bloeding kan gepaard gaan met pijn (middenpijn).
Oorzaken
Verschijnselen
Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie
Hoelang kan z'n bloeding duren
Oorzaken
Verschijnselen
Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie. "De ovulatie is een proces dat zich rond de veertiende dag van de menstruatiecyclus voordoet. Bij de ovulatie barst in de eierstok (een klier van het vrouwelijk voortplantingssysteem) een rijpe follikel (Graafse follikel) open. Door dit openbarsten komt uit de follikel een rijpe eicel vrij in de baarmoederholte. Een ander woord voor ovulatie is eisprong. Wanneer tijdens de ovulatie een bloeding optreedt, is er sprake van een ovulatiebloeding. De bloeding kan gepaard gaan met pijn (middenpijn).
Oorzaken
Verschijnselen
Een ovulatiebloeding gaat gepaard met wat rood bloedverlies of een bruinkleurige afscheiding op ongeveer de veertiende dag na de eerste dag van de laatste menstruatie
Hoelang kan z'n bloeding duren
woensdag 10 oktober 2012 om 22:45
quote:Nonovrouw schreef op woensdag 10 oktober 2012 22:05 Je hebt ook zoiets als een ovulatiebloeding. Ik heb er af en toe een.
Z'n ovulatie bloeding Hoelang duurt ie en is het dan veel of weinig wat je vloeit
En je Zei dat we er nu voor moeten gaan om zwanger te worden
Is dat dan tijdens de bloeding sex hebben ( lijkt me niet ) of na de bloeding
Z'n ovulatie bloeding Hoelang duurt ie en is het dan veel of weinig wat je vloeit
En je Zei dat we er nu voor moeten gaan om zwanger te worden
Is dat dan tijdens de bloeding sex hebben ( lijkt me niet ) of na de bloeding
zondag 21 oktober 2012 om 15:08
Ik heb de laatste tijd een cyclus(nadat ik met de pil ben gestopt) van 28 dagen. De eerste dagen van mijn menstruaties waren 30 augustus, 27september en nu verwacht ik a.s donderdag, 25 oktober weer ongi te worden.
Nu hebben we vorige week zondag 14 oktober onveilig gevreeen en had ik vanmorgen wat bloedverlies.
Ik vraag me zelf toch af of het niet een teken is van....
Ik heb al druk op internet zitten googlen maar ik zie overal staan dat een week na bevruchting een innestelingsbloeding kan optreden. Naar mijn idee hebben we pas na de eisprong gevreeen dus volgens mij is er maar weinig kans, toch??
Hoe dan ook, het is meer dan welkom hoor, We hebben een stabiel huwelijk met al 2 jongens van 8 en 5.
groetjes..
Nu hebben we vorige week zondag 14 oktober onveilig gevreeen en had ik vanmorgen wat bloedverlies.
Ik vraag me zelf toch af of het niet een teken is van....
Ik heb al druk op internet zitten googlen maar ik zie overal staan dat een week na bevruchting een innestelingsbloeding kan optreden. Naar mijn idee hebben we pas na de eisprong gevreeen dus volgens mij is er maar weinig kans, toch??
Hoe dan ook, het is meer dan welkom hoor, We hebben een stabiel huwelijk met al 2 jongens van 8 en 5.
groetjes..