Gezondheid alle pijlers

Internist

27-06-2010 02:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moet binnenkort naar een internist. Wie weet wat ik kan verwachten qua onderzoeken? Ik ben doorgestuurd voor jeuk (al drie maanden), koortsaanvallen, opgezette klier in hals, afwijkende urine en bloed en sinds kort een blaasontsteking.. Weet iemand wat er standaard wordt gedaan en of er wachttijden zijn voor vervolg onderzoeken?
het eerste lijkt me een bloedonderzoek, checken op leverwaarden en zo, maar heeft je huisarts dat niet al gedaan?

Misschien een lichamelijk onderzoek, klieren bekijken/voelen

buik voelen. Evt echo
Ja mijn huisarts heeft mijn bloed getest.. maar misschien doen ze het in het ziekenhuis nog een keer want het is alweer een maand geleden.. Lichamelijk onderzoek lijkt me wel. Maar dacht misschien aan rontgen etc
Meestal moet je daarvoor na het gesprek met internist weer afspraken voor maken. Röntgen lijkt me niet, ik denk dat ze eerder een echo zullen doen.

Misschien een wat uitgebreider bloedonderzoek.
Röntgen lijkt me onwaarschijnlijk omdat daar niet zozeer organen mee worden bekeken maar botten. Een echo of een scan hoewel ik niet denk dat je morgen al een scan krijgt. Vermoedelijk even een kort gesprek over je klachten, bloedafname ( is volgens mij bijna standaard) en eventueel een echo. Daarna eventueel een afspraak voor een scan.

Succes!
Röntgen is zo gek nog niet, alleen ligt het niet voor de hand dat hij daar mee begint. Mijn internist werkte van heel breed lichamelijk onderzoek (bloed, 24-uurs urine, scans) naar steeds specifieker (maag/darm, bijnier) waaronder dus ook röntgen omdat mijn bezinking te hoog was en er dus ergens een ontsteking zou zitten.

Eén tip, laat vooral je gebit niet overslaan. Ik heb al zovaak gehoord dat een ontstoken tand of kies voor een hoop ellende kan zorgen terwijl je dat in eerste instantie misschien niet zou verwachten.
Ik ben dit jaar voor het eerst bij een internist geweest en ik heb enkel een bloedmeting en scan gehad. Toen was al duidelijk wat er aan de hand was. Mijn ervaring is wel.. ik ging 6 maanden geleden naar de huisarts.. toen de molen in bij de internist en ik krijg volgende maand pas mijn behandeling. Al die afspraken (intake, onderzoek, uitslag, keuzegesprek behandelmethodes, vooronderzoek behandeling en dan eindelijk dé behandeling) worden me toch een partij ver vooruit gepland.. dat vond ik wel jammer.
Het verhaal wat Seisa schetst, was bij mij heel anders. Binnen zes weken had ik alles gehad, en dat was heel wat. Zoals ik al zei: uitgebreid begonnen en steeds specifieker gaan onderzoeken. Er werd flink vaart achter gezet, wat ik achteraf bekeken wel fijn vond maar toen ik er midden in zat, overviel het me wel enigszins. Tegelijkertijd kun je over het algemeen wel concluderen dat bij een vermoedelijke ernstige diagnose ze je niet lang zullen laten wachten.
Een internist doet van alles... niemand hier zal je hier kunnen zeggen welke onderzoeken je exact gaat krijgen, buiten een lichamelijk onderzoek, hopelijk een hoop vragen en een bloedonderzoek, weten wij niet waar je nog meer mee te maken zal hebben. Gewoon gaan, schrijf evt vragen die je hebt op, evt iemand meenemen,(samen hoor je meer en durf je makkelijker vragen te stellen).
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Bedankt voor de reacties! Gewoon afwachten maar! Ik ben wat zenuwachtig, omdat ze lymfeklierkanker of nierfalen vermoeden..Ik ben dus op van de zenuwen en wil heel graag weten wat er aan de hand is en aan de andere kant ben ik bang!
Wie vermoedt dat dan? Dan zou je huisarts toch ook afwijkende waarden in je bloed moeten hebben ontdekken?
Meds, ze schrijft toch ook dat ze afwijkende bloedwaardes heeft? TO, ik begrijp je angst, heb in exact hetzelfde schuitje gezeten maar heb me op dat moment nooit de impact gerealiseerd. Dat kwam pas later. Vergeet niet dat het ook 100 andere dingen kunnen zijn, of dat er helemaal geen etiketje op te plakken valt. Symptomen leiden lang niet altijd tot een diagnose dus houd daar ook rekening mee. Sterkte in ieder geval
Heeft de huisarts tegen je gezegd waar hij aan dacht? En ik weet niet hoe snel ´binnenkort´is, maar als er haast bij is geboden, dan zit je meestal binnen 3 dagen bij een internist. Huisarts kan ook al veel uitsluiten d.m.v. een bloedonderzoek.

Als het nog even duurt voordat je bij de internist terecht kan, dan zou ik alsnog een afspraak maken bij je huisarts en je zorgen met hem/haar bespreken. Wellicht kan hij wat zorg bij je wegnemen of eerder een afspraak maken bij de internist

Veel succes!
dubbel
dubbel
zoveel keer dubbel. Wat is hier gebeurd? Sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven