Gezondheid alle pijlers

Invisalign

07-04-2014 21:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik begonnen met een invisalign beugel.

Ik ben nu heel benieuwd naar ervaringen van anderen die ook deze beugel dragen. Zowel positief als misschien negatief. En wat zijn jullie eindresultaten?
Ik lees mee! Toevallig net vandaag een offerte van de orthodontist gekregen voor zowel invisalign als witte slotjes. Scheelt voor mij ruim 500 euro. Neig naar invisalign, vind het een prettig idee dat je de beugel uit kan doen en zo goed kan poetsen.
Ik overweeg de Air Aligner te nemen (soortgelijke beugel) dus ga het topic volgen.

Heb je ook een foto van je gebit van voor je begon? Hoe lang moet je hem waarschijnlijk dragen?
Ik heb zelf geen foto gemaakt van voor de tijd.

Ik heb 24 setjes aligners meegekregen, dus als alles goed gaat met 48 weken klaar. Afgelopen vrijdag begonnen en nu dus net een paar dagen onderweg. Was eerst wel erg wennen. Slissen met praten maar dat is nu bijna over. Hij moet dus wel steeds uit met eten en drinken maar ook daar wen je gauw aan. Voel nog wel steeds scherpe randjes met mijn tong maar dat schijnt per setje weer anders te kunnen zijn.

De beugel zelf is nagenoeg onzichtbaar. Iemand die het niet weet ziet het niet. Helaas zitten er bij mij veel attachements op de voortanden boven. Ik vind zelf dat je dat wel goed ziet als je lacht, niet als je gewoon praat. Op de ondertanden zie je ze niet. Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke resultaten.

Wat is het verschil tussen invisalign en een air aligner?
Hoi Marta,

Ik heb geen idee wat het verschil is. Kan nauwelijks wat over de Air Aligner vinden; het is nog heel nieuw.

Volgens mij is het gewoon exact hetzelfde alleen een ander merk.
quote:iss schreef op 07 april 2014 @ 22:30:

Ik lees mee! Toevallig net vandaag een offerte van de orthodontist gekregen voor zowel invisalign als witte slotjes. Scheelt voor mij ruim 500 euro. Neig naar invisalign, vind het een prettig idee dat je de beugel uit kan doen en zo goed kan poetsen.Heb je inmiddels al een keuze gemaakt? Ik ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven