Gezondheid alle pijlers

Is dit migraine?

17-06-2015 13:16 44 berichten
Hallo,

Ik heb vaak hoofdpijn, al zolang als ik me kan herinneren (als klein kind dus al)

Het laatste jaar heb ik ook een aantal keren vreselijke hoofdpijn gehad met daaraan voorafgaand slecht zicht. Nu ook, ik zie wazig/vlekken en linksboven een gekartelde zwarte golvende lijn die komt en gaat.

Ik heb voor de zekerheid nu dus al een ibuprofen genomen omdat ik dit herken en weet dat ik straks hoofdpijn krijg.

Volgens de huisarts heb ik geen migraine omdat de medicatie die hij daarvoor had voorgeschreven niet werkt en omdat de hoofdpijn niet hormonaal is (niet alleen rondom menstruatie)

Toch vermoed ik dat het wel migraine is maar dat de voorgeschreven medicatie alleen niet helpt.

Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang met migraine aangemodderd met paracetamol en ibuprofen. Bij mij was het soms hormonaal maar ook gewoon plotseling tussendoor. Werd er gek van.

Toen ik eindelijk sumatriptan van de huisarts kreeg (na er al diverse keren geweest te zijn) was het een verademing. Heb je dit medicijn al geprobeerd? 1 pilletje is bij mij meestal genoeg.
Het grote voordeel voor jou van naar een echte hoofdpijnexpert gaan is dat ze je klachten in elk geval serieus nemen
Ik heb ook migraine (vanaf dat ik 2 jaar oud ben, mijn moeder heeft het ook) en heb al tig verschillende medicijnen geprobeerd, zelfs bij een hoofdpijnkliniek in Dokkum gelopen. Bij hen zou je eventueel misschien ook je vraag nog kunnen neerleggen als je het gevoel hebt dat je huisarts het niet goed heeft.

Vaak krijg ik ook aura's vooraf, lichtflitsen in m'n ooghoek of bolletjes. Medicijnen die de huisarts voorschreef werd ik steeds erg licht van in m'n hoofd dus die neem ik al niet meer. Wat ik doe is wisselen tussen verschillende pijnstillers, gebruik je een poos paracetamol/ubiprofen dan werkt het op een gegeven moment niet meer. Ik gebruik nu een tijdje excedrin en dat werkt voor mij (voorlopig) wel goed tegen migraine.

Misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er wat aan.
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Wat ik herken is clusterhoofdpijn maar ik ben geen arts, alleen ervaringsdeskundige. Migraine en clusterhoofdpijn zijn moeilijk aan te tonen d.m.v. ECG's en scans maar dat wil nog niet zeggen dat die ellendige hoofdpijnen niet bestaan.
verba volant, scripta manent.
quote:Star schreef op 17 juni 2015 @ 13:24:

Rare huisarts. Migraine hoeft niet hormonaal te zijn en weet je hoeveel mensen tig medicijnen hebben geprobeerd voordat er eindelijk iets werkt? Als er al iets werkt.

Nou dit inderdaad! Ik heb weet ik niet hoe lang migraine gehad en een schip pillen weggevreten voor ik passende medicatie had gevonden. Er ging een wereld voor me open.

Oh en ik heb daar tig huisartsen voor gezien.

laat je niet afschepen met het woord stress. Er is een migraine boek te bestellen waar alles over symtomen beschreven staat, was een eye opener voor mij want ik herkende dingen die je weinig hoort zoals dik speeksel krijgen en alles haarscherp ruiken en nog veel meer.

Succes want migraine sucks.
Ja en?
Kijk eens op de site van de vereniging van hoofdpijnpatienten. Daar vind je veel informatie.
Ik gebruik overigens metoprolol.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 23 juni 2015 @ 20:02:

Ik gebruik overigens metoprolol.Dat is een middel tegen hypertensie.
verba volant, scripta manent.
Ik noem het mijn surprise ei. Als ik migraine heb dan komt er een stip in mijn zicht die een wazige vlek wordt met een rafelige gekleurde rand er omheen. Binnen die rand kijk ik door matglas, zeg maar. De vlek wordt steeds groter totdat ie uit het zicht verdwijnt en dan verschijnt er weer een stip. Die weer groter wordt.... En dat kan doorgaan tot wel 10 keer achter elkaar. Zo'n cyclus duurt 15 tot 20 minuten en afhankelijk dus van hoeveel ik er heb ben ik een half uur tot twee, drie uur bezig. En dan ben ik misselijk en heb ik hoofdpijn. Bij mij noemen ze dat migraine.....
quote:bloesem1977 schreef op 17 juni 2015 @ 21:17:

Ibuprofen haalt de scherpe kantjes er af waardoor ik weer enigszins kan functioneren. Het is niet zo dat daardoor de hoofdpijn weg gaat (wat wel het geval is bij gewone hoofdpijn, als ik die weleens heb)

Wat is de toegevoegde waarde van een hoofdpijnpoli? Hebben ze daar eerder het juiste medicijn te pakken?

Als ik een aanval heb dan hoef ik even niet meer te functioneren van mezelf. Waarom neem je jezelf niet in acht en ga je niet liggen? Je hóeft niet door hoor, met migraine....

Ook de uren erna ben ik niks waard. Een hoofd vol watten, en dan niet een klein beetje maar echt het idee dat mijn hersens eruit zijn en mijn schedel is opgevuld moet iets wolligs.
Mijn verhaal lijkt op dat van Emma95, ook jarenlang af en aan periodes veel migraine gehad. Wel bijna altijd misselijk en overgeven, nooit visuele effecten, dus ik heb ook veel artsen gezien die het dan weer wel migraine vinden, dan weer spanningshoofdpijn, dan weer stress enzovoort. Ik vond ook uiteindelijk sumatriptan (immigran) een verademing, innemen als je het voelt opkomen en dan gaan slapen, binnen een paar uur is het dan over bij mij. En in tegenstelling tot ibuprofen kotste ik dit tenminste niet uit zodra de aanval echt in kickte

Heb betablokkers geprobeerd maar die vond ik verschrikkelijk. Gelukkig is het 'vanzelf' minder geworden. Ben sinds januari gestopt met de pil, dus misschien komt het daardoor, maar ben al wel eens eerder gestopt met de pil in de hoop dat de migraine minder werd en toen hielp dat totaal niet. Migraine schijnt ook echt de kop op te kunnen steken tussen je 18e en halverwege / eind twintig (en zwangerschap schijnt bijna altijd volledig migraine-loos te zijn, kijk ik nu al naar uit ) Denk dat dat bij mij het geval was en hoop dat het nu weg blijft!

Ik werd op dit berichtje geattendeerd: http://www.nu.nl/gezondhe ... elft-minder-migraine.html

Hopelijk schrijft je huisarts snel wel serieus wat voor! Ohja, ik vind toco tholin ook altijd erg fijn, zijn druppeltjes die ik op m'n nek en slapen wrijf, dan wordt het heerlijk ijskoud. Moeilijk uit te leggen, maar echt lekker tegen het gebons. Stinkt wel naar eucalyptus :p
quote:MarianneDavids schreef op 23 juni 2015 @ 20:04:

[...]

Dat is een middel tegen hypertensie.Het wordt ook ingezet als preventie bij migraine.
Dank voor alle reacties! Nog geen afspraak gemaakt bij de huisarts, ga ik wel doen!

En waarom ik wil blijven functioneren tijdens een aanval? Ik sta voor de klas, dus zal wel moeten....

Of het gebeurt als man op zakenreis is en dus niet naar huis kan komen en ik de kinderen dus toch alleen zal moeten verzorgen.
quote:MarianneDavids schreef op 23 juni 2015 @ 20:04:

[...]

Dat is een middel tegen hypertensie.Ik mag aannemen dat mijn huisarts niet aan zijn wheel of fortune geslingerd heeft met hetgeen mij voorgeschreven is
Ja en?
Kijk eens bij triggerpoint therapie,

Het heeft mij grotendeels vd hoofdpijn afgeholpen.
quote:bloesem1977 schreef op 18 juni 2015 @ 08:04:

Vanochtend zodra ik mijn bed uit stapte begonnen de flitsen/zigzag figuren weer. Meteen ibuprofen genomen (en nog een nurofen) omdat ik voelde dat het menens was.

En inderdaad, ik voel het opkomen, heftiger dan gisteren. Balen dit!

Nog nooit 2 dagen achter elkaar die flitsen/zwarte zigzag vlekken gehad.Nurofen heeft als werkzame stof Ibuprofen dus pas op met innemen van beide. Je kunt beter Ibuprofen combineren met Paracetamol.
En straks ben je afhankelijk van pijnstillers. Dat is een serieus risico.
Ja en?
Ja en dan krijg je hoofdpijn door de pijnstillers .
quote:bloesem1977 schreef op 17 juni 2015 @ 21:17:

Ibuprofen haalt de scherpe kantjes er af waardoor ik weer enigszins kan functioneren. Het is niet zo dat daardoor de hoofdpijn weg gaat (wat wel het geval is bij gewone hoofdpijn, als ik die weleens heb)

Wat is de toegevoegde waarde van een hoofdpijnpoli? Hebben ze daar eerder het juiste medicijn te pakken?Ja dat lijkt me wel. In ieder geval een vorm van triptan. Zoveel ibuprofen is toch hartstikke slecht voor je maag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven