Gezondheid alle pijlers

jeuk!

14-02-2013 12:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heb ik overal jeuk en gisteravond had ik erge jeuk aan mijn handpalmen (vooral 's avonds). Ik MOET gewoon krabben dan. Herkenbaar? Ik heb ook een darmziekte en maak me wat zorgen of het iets met mijn lever te maken kan hebben. Wat ik uiteraard niet hoop.
Lijkt me verstandig dat je gewoon een afspraak maakt met je huisarts als je je zorgen maakt.
Ik zou naar de huisarts gaan. Die kan je zo nodig doorverwijzen.
Ach, eigenlijk wil ik gewoon wat gerustgesteld worden en horen dat het winterhanden zijn of zoiets. Over een maand moet ik sowieso weer bloedprikken en naar mdl-verpleegkundige. Verder heb ik geen klachten. Darmziekte is in remissie, dus ook dat gaat prima.
quote:lila01 schreef op 14 februari 2013 @ 12:48:

Ach, eigenlijk wil ik gewoon wat gerustgesteld worden en horen dat het winterhanden zijn of zoiets. Over een maand moet ik sowieso weer bloedprikken en naar mdl-verpleegkundige. Verder heb ik geen klachten. Darmziekte is in remissie, dus ook dat gaat prima.Dat ga je hier niet vinden. Iedereen die een uitspraak doet over dat het ongetwijfeld niets is en je echt niet naar de dokter hoeft is either being sarcastic or being stupid.

Wij zijn geen artsen (nog niet ). En al waren we dat wel, dan is dit niet het juiste medium.
Lijkt op een allergische reactie.

Mijn man had exact hetzelfde toen hij met Echinaforce was begonnen. Toen hij stopte was het vrij snel over.

Maar ik zou even langs de huisarts gaan of bellen voor advies.
Is er verder niets te zien aan je hand? Dan kan het gewoon toeval zijn, of liggen aan het koude weer.

Een bepaalde darmziekte (crohn) heeft een gemeenschappelijke factor met psorias, wat op handen kan voorkomen, maar dat is duidelijk zichtbaar.

Laat eventueel dat bloedprikken iets vervroegen als je last blijft houden.
quote:rozenstruikje schreef op 14 februari 2013 @ 12:52:

Laat eventueel dat bloedprikken iets vervroegen als je last blijft houden.Ga ik ook doen hoor. Ik ben wat dat betreft erg verstandig ) Eigenlijk wil ik gewoon even kwijt dat ik me k*t voel , want het kan een symptoom zijn van een ernstige ziekte die soms voorkomt in combinatie met chronische darmziekte. Ik wil me er niet te druk om maken en er is geen enkele reden om nu naar de huisarts te gaan. Maar ja, vertel dat dat stemmetje in mijn hoofd maar eens...
droge huid of nervositeit?
it's a big club and you ain't in it
Waarom zou je niet naar de huisarts gaan met zulke klachten en zulke zorgen?

Gewoon een afspraak maken, nu al, en de huisarts ernaar laten kijken. In het ergste geval kom je voor niets. Nou, dat is dan heel jammer. Maar met zulke zorgen thuis blijven en achteraf horen dat je eerder had moeten komen is nóg jammerder. Gewoon gaan dus!
Precies. Ga! Als je iets blijkt te hebben wil je dat toch liever nu weten dan over een maand?
quote:lila01 schreef op 14 februari 2013 @ 12:57:

Ik wil me er niet te druk om maken en er is geen enkele reden om nu naar de huisarts te gaan. Maar ja, vertel dat dat stemmetje in mijn hoofd maar eens...

Waarom zegt dat stemmetje dat er wel reden is om nu naar de huisarts te gaan dan? En waarom zou je dat weg redeneren?

Ik ga ook naar de huisarts als ik zo'n stemmetje in mijn achterhoofd heb. De helft van de tijd voor niets, de andere helft van de tijd is het maar goed dat ik meteen kwam. Heb gister nog bij de spoedarts gezeten, was nota bene 's ochtends nog bij mijn eigen huisarts geweest. Klachten? Niets noemenswaardigs, alleen maar één klein dingetje waardoor ik dat stemmetje kreeg. Twee uur later zat ik met een tiendaagse antibioticakuur weer thuis op de bank, met een ontsteking die als ik 'm verwaarloosd had in mijn geval zeer ernstige gevolgen had gehad.

Luister gewoon naar dat stemmetje!
Ik denk erover om morgen bloed te gaan prikken (heb formulier in huis) en dan morgen verpleegkundige te bellen voor uitslag. Is de snelste weg. Maar aan de andere kant wil ik ook leren om me niet te druk te maken. Mocht het wel afwijkend blijken, dan is er namelijk niets aan te doen. (aan die enge ziekte). Vandaar mijn angst.
Ik heb ook een darmziekte en nu wel eens jeuk. Maar ik weet dat het door het weer komt. Ik heb al snel een droge huid van de medicijnen en nu met de kou helemaal.
Ik schrok me gewoon dood, omdat ik vanmorgen even googelde, op zoek wat ik aan die jeukende handen kon doen (winterhanden) en verdorie, ik tik in 'jeukende handen' en bovenaan de lijst met hits stond de ziekte waar ik sinds ik het bestaan ervan weet, doodsbang voor ben. Aangezien ik in het verleden me nogal hypochondrisch heb gedragen, wil ik niet weer in die valkuil vallen en mezelf leren om rustig af te wachten...
Grappig Tinus1977, ik had dezelfde allergische reactie op Echinaforce. Echt enorme jeuk op mijn onderarmen. Ik dacht dat dat spul juist zo natuurlijk was

TO, gewoon even naar de HA gaan. Alleen een arts kan uitsluitsel geven.
I am surrounded by morons
Ga gewoon bloedprikken. Dan heb je zekerheid en kun je weer verder. Je gezondheid is geen spelletje. Je moet niet overdreven nerveus gaan doen, maar ook je kop niet in het zand steken. Dus: gaan.
Ik zal ook naar de huisarts gaan.
Ik dacht overigens ook aan de Persil wasmiddel (gekocht bij Action), dat ik daar niet tegen kan. Gebruik normaal altijd andere.
Na twee dagen jeuk vind ik het wel snel om direct aan de bel te trekken. Ik koppel het aan iets engs, maar hoeft natuurlijk helemaal niet. Ik wacht het vanavond even af en anders ga ik morgenvroeg prikken.
En ik ga nooit meer googelen (is niet goed voor mij)
quote:lila01 schreef op 14 februari 2013 @ 13:21:

En ik ga nooit meer googelen (is niet goed voor mij)Bij elk verschijnsel dat je bij Google intikt vind je de engste ziektes.. Dat is echt een no go.
Lees je mijn stukje nou wel? Heb jij geen droge huid van medicijnen? En was vorige keer met prikken je leverwaarde goed dan hoef je je ook niet druk te maken. Dit komt niet van de ene op de andere dag.
Heb je toevallig nieuw beddengoed op bed liggen zonder die eerst gewassen te hebben?
Nee, maar beddengoed is ook gewassen met zelfde wasmiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven