Gezondheid alle pijlers

Jeuk!

22-03-2013 23:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een hele tijd heb ik bij vlagen last van eczeem, op mijn rug en ik had zelfs jeuk rondom mijn anus en vagina. Na van alles geprobeerd te hebben met wasmiddel, minder heet douchen, etc. ben ik naar de HA gegaan. Die gaf me 2 zalfjes, een voor rectaal gebruik en de ander voor de rest van mijn lichaam. Het bleek een paardenmiddel.

Alleen... De eczeem is terug. De zalf voor de rest van mijn lichaam werkt nog, maar de rectale niet. Ik vraag me daarom af of het wel eczeem is. Een Soa kan het niet zijn en ik zie ook niks bijzonders (ja, ik heb gekeken ;)). Heeft een van jullie er ervaring mee? Of weet iemand hoe ik er vanaf kom?

Ik raadpleeg binnenkort ook maar weer eens de HA, maar ben benieuwd wat jullie zeggen.
Wat was het dan volgens de huisarts? Eczeem?
Schimmeltje? Heel makkelijk, poosje iets van Daktarin (miconazol) smeren en kijken of het helpt.
wormen?
Aambeien?
Heb je ander toiletpapier in huis dan vroeger, met opdruk of een of ander geurtje? Hier ervaring met een allergische reactie op wc-papier inkt, de klachten namen echt toe direct na het afvegen. Ook vochtig toiletpapier kan leuke jeuk veroorzaken van onderen.
Psoriasis?

Dat blijft ook terugkomen.
Het kan ook schurft zijn?

Ik zou me door laten verwijzen naar een dermatoloog als ik jou was.
Gebruik je vochtige doekjes? Daardoor kan het extra uitdrogen wat weer jeuk veroorzaakt. Insmeren met Nestosyl wil wel eens helpen, in ieder geval tegen de jeuk.
Cum non tum age
Even naar de huisarts. Kan goed zijn dat het wel eczeem of psoriasis is. Zalfjes werken vaak niet onbeperkt, omdat er andere interne en externe factoren zijn die het kunnen beïnvloeden.

De huisarts kan even kijken en beoordelen wat er nu moet gebeuren.
Klopt. Ik loop er wel nogal lang mee rond. Ik hoop niet dat het iets ergs kan zijn.
Gebruik je misschien vochtig toiletpapier ? Daar zit vaak parfum in waarmee je zo een parfumallergie kan ontwikkelen.

Maar wat hier al gezegd is: ga terug naar de huisarts. Misschien is een doorverwijzing naar de dermatoloog zinvol.
De huisarts heeft vast nog wel een idee. Als middeltje 1 na een poosje niet meer werkt moet je gewoon teruggaan en opnieuw bespreken. En als hij het niet meer weet, is een bezoekje aan de dermatoloog wellicht een goed idee.

Huidklachten veranderen onder invloed van allerlei factoren, zoals veranderingen in de hormoonhuishouding en in het weer, of stoffen in je kleding, beddengoed, e.d. Het kan nodig zijn van middeltje te veranderen. Zelf heb ik atopisch exceem. De klachten en dus ook de oplossingen verschillen per periode. Soms is het goed tijdelijk te stoppen met alle middeltjes en alleen een vette zalf te gebruiken. Zo kunnen eerst alle medicinale stoffen het lichaam verlaten. De huid kan daarna opnieuw beoordeeld worden en er kan opnieuw een passende behandeling worden gekozen.
Alles kan ... en alles komt goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven