Gezondheid alle pijlers

Jeukende handpalmen

15-08-2014 21:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens in de zoveel tijd heb ik last van, en gèk word ik er van. Jeukende handpalmen dus. Door verkeerde zeep, denk ik.

Iemand een tip?
Krijg je dan ook blaasjes? Gaan je handen vervellen?
Nee, geen blaasjes. Het is geen eczeem of iets dergelijks..
Als je er dikwijls last van hebt kun je beter naar de dokter gaan, er kunnen heel veel oorzaken zijn.
verba volant, scripta manent.
Ja, misschien wel.. Het is heel vervelend als het zo is, maar ik vergeet het ook altijd als het er niet is. Tot het er weer is.

Snap je?
Toen ik de titel las dacht ik aan 50 Shades of Grey! Dan is de OP een beetje een tegenvaller!!

Geen advies, sterkte!
Niet gelezen, sorry

En ook geen agressiviteit hier
quote:Nemesis. schreef op 15 augustus 2014 @ 21:23:

Nee, geen blaasjes. Het is geen eczeem of iets dergelijks..Ik wist dan ook geen oplossing, dus het maakt niet uit!
Geen tip, behalve herkenning. Af en toe zet ik gewoon mijn nagels in mijn handpalm om van de jeuk af te komen. Oh ja, volgens bijgeloof krijg je geld als je jeuk op je rechterpalm hebt. Wat links betekende, weet ik niet meer

Oh en toevallig NET NU voel ik jeuk opkomen op mijn linkerpalm.
Misschien een allergische reactie; heb je bepaalde groente of fruit in handen gehad als je er last van hebt? Nieuwe handzeep gebruikt? Ook kan het een bijwerking zijn van medicijnen; anti depressiva of opiaten. De huisarts is degene die je kan helpen want het kunnen veel dingen zijn.
Ik krijg dit van de handvaten van de fiets. Heel irritant.
Heb ik ook, het lijkt bij mij te komen door warmte. Als ik hele warme handen heb in de zomer, gaan ze vreselijk jeuken alsof de warmte naar buiten wil door mijn handen ofzo. Ik hou er ijs tegenaan dan, dat helpt.
Ik heb dat heeeeel soms. Zal eens op gaan letten wat er vooraf is gegaan. Nooit echt bij stil gestaan tot aan nu.
Ik denk dat de oorzaak bij mij goedkope zeep is, heb sowieso een nogal gevoelige huid voor geparfumeerde producten.

Dat ijs er tegenaan houden ga ik proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven