Gezondheid alle pijlers

kaasverslaafd, lotgenoten?

28-11-2014 01:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben verslaafd aan kaas., Dat wil zeggen, ik ben dol op kaas, heb een hekel aan zoet op brood en andere zoute beleggingen vind ik niet lekker, Aangezien ik geen vlees eet blijft er alleen maar pinda-of notenpasta over of sandwichspread en dat soort spul. Bah!

Nu ben ik een goede broodeter dus eet ik automatisch veel te veel kaas. In mijn eentje zo'n anderhalve kilo per week. Ik voel mij verder prima maar een schuine blik op het etiketje baart me toch zorgen. Het is best wel vet natuurlijk.

Op internet lees je veel tegenstrijdige verhalen, de een zegt dat je aderen ervan dichtslibben, een andere website heeft het over een onderzoek dat uitwijst dat regelmatig kaas eten juist hartaanvallen en diabetes type 2 voorkomt. Zucht. Wie geloof je dan? Oke, eerlijk is eerlijk, met regelmatig kaas eten zullen ze ook geen anderhalve kilo per week bedoelen maar toch.

Zijn hier meer mensen die zoveel kaas eten? En maken jullie je daar zorgen over?
1 1/2 kg per week??? Wow, niet normaal. Maar dat weet je zelf ook wel!! Doe eens per da max. 2 boterhammen met kaas en de rest met alternatieven die de dames hier aandragen??
Ik lust ook bijna niets op brood, maar voor mijn gezondheid zal ik wel moeten. 1,5 kilo kaas is (ik wil bijna zeggen: natuurlijk) rete-ongezond...Niet eens vanwege het vet, als je ander vet beleg eet krijg je dat vaak ook binnen en je eet verder geen vet vlees, maar vooral vanwege het zoutgehalte. Echt een bloeddrukverhoger en erg ongezond.

Dus ik varieer: huttenkase, ipv brood een bak yoghurt, lekker brood zonder beleg maar met een salade erbij, komkommer met mosterd op brood, 30+ kaas, kaas met minder zout, minder kaas gebruiken per boterham maar opleuken met sambal, honing oid.

En niet te moeilijk doen, maar gewoon minderen, dat is mijn truc
als veel kaas eten diabetes type 2 voorkomt, dan mag ik veel kaas gaan eten. maar heeft weinig nu want ik heb al diabetes type 2. vind kaas ook wel lekker, maar ben er niet aan verslaafd.
Mijn maag maakt overuren als ik kaas eet, en ik ga er de verschrikkelijkste vieze scheten van laten....

Maar vroeger at ik rustig een kilo kaas in mijn eentje, lekker een blok kaas voor TV (poes erbij, want die wilde ook wat), maar sinds ik heb ontdekt wat zuivel met mijn lijf doet, probeer ik de zuivel te laten.

Ik heb de slagroomvla vervangen door sojatoetjes, chocolade vervangen door cholade met rijstemelk (1 x want jakkes, wat was dat VIES !!!!), bijna geen zuiveldrankjes meer.

Melk dronk ik al niet.

Mijn maag is rustiger merk ik.

Minder scheten (is Tikalman ook blij mee).

Maar man - o - man..... Wat mis ik mijn jonge kaas !!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:EvyBlissy schreef op 28 november 2014 @ 05:40:

Maar ik vraag me af wat je met dit topic wil.

Wil je zoeken naar alternatieven of wil je horen dat je goed bezig bent? Want als je Googlet naar de voordelen van kaas eten, kom je niet over als iemand die ontevreden is op dit moment.

Ik google niet specifiek naar de voordelen van kaas, ik googlede op kaas in het algemeen om uit te zoeken of het kwaad kan of niet. Daarbij stuitte ik op veel tegenstrijdige berichten. En als de een dit zegt en de ander dat, wie heeft dan gelijk? Dat gaf ik aan, dat ik niet weet wie ik moet geloven. Een heel verhaal over slechte vetten is aannemelijk,. maar ook een verhaal over zo dicht mogelijk bij de natuur blijven en volvette producten eten klinkt aannemelijk. Snap je wat ik bedoel? Ik ben wel ontevreden, vind ik kaas heerlijk? ja! Maar ik wil daarmee niet mijn gezondheid op het spel zetten. Dus probeer ik alternatieven te zoeken en het is frustrerend als je niets anders lekker vind. Ik ben altijd een moeilijke eter geweest, lust weinig.

Ik wil graag minder kaas eten maar ik weet gewoon echt niet wat ik anders op brood moet doen. Ik heb echt veel smeersels geprobeerd maar ik vind gewoon niks lekker. Ja., heksenkaas, maar dat is ook allesbehalve verantwoord qua calorieën. Ei ben ik dol op maar als je veel brood eet dan eet je weer veel eieren en ook dat is niet zo gezond.

Balans, en dat heb ik dus niet. Ik denk dat ik maar ga beginnen met boterhammen eten en dan inderdaad twee op elkaar. Nu eet ik veelal speltbolletjes omdat ik dat lekkerder vind dan de broodvariant. Mijn kaas laat ik altijd door de kaasboer in plakjes snijden, DOe dan 1 plak doormidden en op 1 bolletje een halve plak. Maar heel dun zijn die plakken niet. Misschien moet ik de kaasschaaf nog eens een kans geven.

Ik eet geen vlees omdat ik geen dode dieren wil eten, ook eet ik om diezelfde reden geen vis.
Op de etenpijler staan een paar topics over vega broodbeleg. Daar zitten echt de heerlijke suggesties tussen. Kijk daar eens om wat ideeen op te doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Misschien kun je sowieso minder brood gaan eten, meer vervangen door salades bijvoorbeeld? Dan kom je uiteindelijk die belegsituatie minder tegen. Ik eet bijvoorbeeld vaak salade met komkommer, tonijn (dat moet je dan even vervangen), olijven en eieren. Of paprika, tomaatjes, aspergetips en pompoen in de oven onder de grill, daarna zonnepitten erdoor, of amandelen en een paar (!!!) blokjes kaas. Er is serieus genoeg te verzinnen.
En eet je dan wel vegetarische kaas?
Zitten er dode dieren in kaas?
ziehier; http://www.vegetariers.nl ... ke-kazen-zijn-vegetarisch
Ook verslaafd, echt wel 1.5 kg per week. Geitenkaas schijnt gezonder te zijn Ik maak me er geen zorgen over.
quote:SaveTheDay schreef op 28 november 2014 @ 17:43:

Zitten er dode dieren in kaas? Nooit gezien.
Ik ben ook onwijs verslaafd aan kaas! Mmmmm

Maar ok, ik eet bij lange na niet zo veel kaas als jij

Lekkerste? Alles.
Ik sluit me aan

Kaas op brood en toast, feta in de salade, gesmolten, kaassauzen, kaasplankjes.

En met een filmpje op de bank trek ik geen zak chips los, maar eet ik plakken kaas

Iets voor in de keuken?

http://files.stv.tv/imagebase/219/605x6 ... cheese.jpg
Ik eet de kaas trouwens niet perse op de boterham.

Als ik brood eet, en zoveel doe ik dat niet eet ik er vaak wel kaas op.

Maar de grootste hoeveelheid aan kaas eet ik gewoon zo, zonder toevoeging.
Ik hou dus helemaal niet van kaas en ik drink ook geen melk enzo. Moeder zegt dat dat heel slecht is allemaal.
TO is alweer verschwunden?

.

quote:SaveTheDay schreef op 28 november 2014 @ 17:43:

Zitten er dode dieren in kaas? Geen hele dieren, maar het stremsel komt uit de maag van kalfjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven