Gezondheid alle pijlers

Kan iemand me geruststellen?

17-10-2013 18:51 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders heeft spekjes door de stampot gegooit, maar verpakking stond bol!! Waren nog wel houdbaar tot 24Nov. En nu ben ik geiriteerd, moet vanavond op verjaardag en had expres laatst nieuwe spekjes gekocht omdat ik het niet vertrouwde..

Ben heel paniekerig om zulke dingen, en kan er ook erg slecht tegen als dingen niet meer goed zijn.. Heb een spuug fobie en tja vooral als

ik weg moet raak ik in paniek!

Iemand die me gerust kan stellen?
A: wie zegt dat je ziek wordt?

B: Waarom heb je de bol staande verpakking dan niet weggegooid?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ow lord.
There is only one way to avoid criticism: do nothing, say nothing, and be nothing.
Rustig aan, het was nog goed een aantal dagen. Tevens is het verwarmd dus je eet het niet rauw. Ik denk niet dat je er ziek van gaat worden. Of zit je al op het toilet?

Voor de toekomst misschien iets aan je fobie doen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kan het prima eten. Als er een gaatje in de verpakking had gezeten waardoor het kon bederven, had de verpakking niet bol kunnen staan.

Eet smakelijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bacteriën kunnen maar moeilijk leven tussen al dat zout.
Dan hebben ze iets teveel gas in het pakje gespoten waardoor die bol stond. Niets aan de hand!
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 oktober 2013 @ 18:54:

Rustig aan, het was nog goed een aantal dagen. Tevens is het verwarmd dus je eet het niet rauw. Ik denk niet dat je er ziek van gaat worden. Of zit je al op het toilet?

Voor de toekomst misschien iets aan je fobie doen?Tja, maar als het bedorven was heeft verwarmen niet veel zin.
Niet weggegooit omdat oudes ouder zijn al en weggooien jammer is. Meestal eet ik nooit spekjes en zouden ze het samen eten maar nu zat het dus helaas door de stampot..

Mijn fobie is vreselijk!! Overgehouden na paniekaanvallen. In elk geval blij dat die weg zijn.. Nu dit te zien over winnen..
quote:irreplaceable schreef op 17 oktober 2013 @ 18:57:

Niet weggegooit omdat oudes ouder zijn al en weggooien jammer is. Meestal eet ik nooit spekjes en zouden ze het samen eten maar nu zat het dus helaas door de stampot..

Mijn fobie is vreselijk!! Overgehouden na paniekaanvallen. In elk geval blij dat die weg zijn.. Nu dit te zien over winnen..En ze hebben gelijk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:lavendelbloem schreef op 17 oktober 2013 @ 18:57:

[...]

Tja, maar als het bedorven was heeft verwarmen niet veel zin.

Het is vandaag de 17e en het is goed tot of tot en met de 24e. Dus ik denk niet dat het bedorven is.

Hier heb ik ook wel een pakken drinken of andere verpakkingen die wat bollig staan maar is niet bedorven dan meteen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
A. Het is nog 5 weken houdbaar

B. Spek is zout

C. De helft van de spekjesverpakkingen staat bol, heeft niets met de houdbaarheid te maken.
Kennelijk weet je ergens wel dat je niet doodziek wordt van die spek, anders had je ze je ouders ook niet laten eten.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hoe kom je nu op het idee dat een bolstaande verpakking bedorven is? Dat klopt al niet.
bol staan is (soms) bij zuivel een teken dat het bedorven is

overigens kan je veel dingen nog na de houdbaarheidsdatum prima eten / drinken hoor

en wat al gezegd is: doe wat aan die fobie, zo wil je toch niet leven?
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 oktober 2013 @ 18:54:

Rustig aan, het was nog goed een aantal dagen. Een aantal dagen? Vijf weken! Het is pas oktober hoor.
quote:Trotter schreef op 17 oktober 2013 @ 19:42:

[...]

Een aantal dagen? Vijf weken! Het is pas oktober hoor.

Ja maar dan klopt het toch dat het zeker nog een paar dagen goed is?

Paniek! Morgen lopen de spekjes met wormpjes en al je hol uit.
Zolang er geen 100.000 pootjes aan zitten ga je er echt niet dood aan hoor TO (zucht...)
quote:itsme1973 schreef op 17 oktober 2013 @ 19:41:

bol staan is (soms) bij zuivel een teken dat het bedorven is

overigens kan je veel dingen nog na de houdbaarheidsdatum prima eten / drinken hoor

en wat al gezegd is: doe wat aan die fobie, zo wil je toch niet leven?Maar niet bij spekjes ( of chips of snoep of vlees )
Dan zou ik maar geen eten meer eten in het vliegtuig. Want daarvan staat de verpakking ook bol (vanwege de lagere luchtdruk op grote hoogte). Nog een tip voor mensen die zich wel aan een bolstaand yoghurtje op grote hoogte durven te wagen; Open de verpakking altijd van je af. Anders zit je voor je het weet onder de yoghurt.

Hvm
Goed tot 24 nov? Dat is geen spek dat is gemodificeerd genetische gemanipuleerd plastic en daar wordt je niet ziek van hoor. Dat pakje stond gewoon bol van de kleurstof.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vraag jezelf eens heel eerlijk af...

Gaat dit nu echt om de spekjes of was je sowieso al erg gespannen omdat je vanavond weg moet?
Who lit the fuse on your tampon?
Er is niks aan de hand!
Echt hoor, juist die gezouten vleeswaren zijn erg lang goed. Er moet van de Europese regelgeving een datum op geplakt worden maar de meeste dingen kun je nog wel eten. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Don't worry En vertrouw de kennis van je ouders maar gewoon, zolang ze nog niet dement zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven