Gezondheid alle pijlers

Kan iemand me geruststellen?

17-10-2013 18:51 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders heeft spekjes door de stampot gegooit, maar verpakking stond bol!! Waren nog wel houdbaar tot 24Nov. En nu ben ik geiriteerd, moet vanavond op verjaardag en had expres laatst nieuwe spekjes gekocht omdat ik het niet vertrouwde..

Ben heel paniekerig om zulke dingen, en kan er ook erg slecht tegen als dingen niet meer goed zijn.. Heb een spuug fobie en tja vooral als

ik weg moet raak ik in paniek!

Iemand die me gerust kan stellen?
quote:2Italy2 schreef op 17 oktober 2013 @ 19:53:

Paniek! Morgen lopen de spekjes met wormpjes en al je hol uit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En hebben al die reacties al geholpen, of moet ik ook nog even roepen dat het helemaal geen kwaad kan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:missmonroe schreef op 17 oktober 2013 @ 20:01:

Zolang er geen 100.000 pootjes aan zitten ga je er echt niet dood aan hoor TO (zucht...)Als er poesjes op zitten eet ik het ook niet meer . Of het moet (blauw)schimmelkaas/brie zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 oktober 2013 @ 21:36:

[...]

Als er poesjes op zitten eet ik het ook niet meer . Of het moet (blauw)schimmelkaas/brie zijn.

Ik ken het alleen als poes, niet poesjes.

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=schimmel

@TO Doe iets aan die angst! Vraag hulp ofzo.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Of het bol staan van een spekjes-verpakking duidt op bedorven zijn of niet, weet ik niet. Wel denk ik dat je het zeker geroken zou hebben, bedorven vlees stinkt echt flink.

Hoewel....pasgeleden heb ik per ongeluk een stuk (10 cm of zo) bedorven rookworst gegeten. Ik dacht: wat is die worst toch zacht, hij smolt als het ware in m'n mond. Toen ik beter keek zag ik dat een gedeelte verkleurd en dus ook zacht was (bleh ....), en toen ik op de verpakking keek zag ik dat ie een paar weken over de datum was. Dus ik was ook wel bang dat ik ziek zou worden (ik heb geen overgeef-fobie maar het is ook niet mijn hobby ) , maar gelukkig gebeurde er helemaal niks
neem gewoon een spuugzak mee
zolang er geen champignons in de verpakking zitten - zonder dat dit er in zou moeten zitten - is er niks aan de hand rustig aan TO
Voor de mensen die vinden dat ik hulp moet zoek omdat ik een keer klaag om wat ik gegeten heb.. Nou sorry! Er valt prima mee te leven. Ik eet alleen geen dingen wat overtijd zijn, of het moet al

Soep in pakje zijn etc. Maar ik had op google opgezocht waarom verpakking bol staat, en toen las ik nergens dat het normaal was, het moest bedorven zijn blablabla, en op een forum zeiden 9 van de 10 weggooien! Dus ben echt niet enigste.. Hebben nog een pakje spek liggen en die staat niet bol. Maak me dan gewoon zorgen moet er niet aan denken als ik in de diarree ben op een drukke verjaardag.

Was geen spanning voor de verjaardag trouwens.. Ben gewoon bang voor bedorven vlees.. Ben keer ziek geweesr van de chinees en oh dat was geen pretje....
.
quote:oddjobx schreef op 18 oktober 2013 @ 08:36:

Laat je niet gek maken, als een verpakking bol staat, hoor je die weg te gooien:

Ze zitten je gewoon te stangen.

(www.food-info.net)

Wanneer de verpakking bol staat, kan ik het dan nog consumeren?

Wanneer bacteriën groeien op voedsel ontstaan er soms gassen, die ervoor zorgen dat de verpakking zwelt. Dit is de meest waarschijnlijke verklaring voor een verpakking die bol staat. Je kan niet weten welk type bacterie dit veroorzaakt, daarom is het veiligste om het product weg te gooien, zelfs wanneer het product verhit moet worden voor consumptie. Tijdens de groei van bacteriën kunnen er hitte-stabiele toxinen gevormd zijn, die ernstige ziekten kunnen veroorzaken.

Misschien kwam je mbt. dat weggooien bij bolstaan ook door dit:

Botulisme (www.globetrotter.nl)

Wanneer pot of blik niet goed sluit, scheuren of deuken vertoont, of het blik bol staat: vernietigen en zeker niet nuttigen. Het wecken (ouderwetse manier van conserveren, die vooral thuis gedaan werd) is een beruchte veroorzaker van botulisme.

Koken doodt de bacterie niet, dus zelfs bij de geringste twijfel: niet eten!Kun jij je voortaan niet beter alleen bij computeradviezen houden paniekzaaier!
.
En? Heb je je leeggescheten vannacht?
Who lit the fuse on your tampon?
Tjonge.. Doe niet zo panisch. Al zou je iets verkeerds gegeten hebben, je gaat er niet dood aan. Relax.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 oktober 2013 @ 21:36:

[...]

Als er poesjes op zitten eet ik het ook niet meer . Of het moet (blauw)schimmelkaas/brie zijn."Poesjes" als aanduiding van schimmel vind ik zo'n vies woord!
Overgeven lucht op als je misselijk bent,

maar ik denk niet dat het zover komt en dat je het groter maakt dan het is, de spekjes waren tot 24 november goed
Dat van bolstaande verpakkingen = gevaarlijk geldt alleen voor blikken. Voor plastic pakjes spek geldt dit niet. Die kunnen klem hebben gelegen in tas of koelkast en daardoor is de vorm veranderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven