Gezondheid alle pijlers

Kan ik ook gewoon nu stoppen (Yasminvraag)

23-01-2011 14:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim een week aan de Yasmin, maar mijn acne is ontzettend erg geworden. Zo erg dat ik eigenlijk meteen wil stoppen met met de Diane pil wil beginnen.

Doktersassistente zei dat ik gewoon tot stopweek moest slikken en dan die week erna met de Diane kan beginnen.

Omdat het nu toch nog ontregeld is, het is mijn eerste strip.. heb ik zoiets kan ik nu niet meteen stoppen. En dan een week wachten en dan aan de Diane??

Ik zie er echt niet meer uit, echt vreselijke acne. Ik had het dus voor de tijd al, maar nu wordt het nog erger.

Mijn stemming is verder prima, hoop dat het met de Diane (merkloze variant overigens) ook zo is.

Had die in eerste instantie gekregen maar niet aan begonnen. las in de bijsluiter over migraine... waar ik huiverig voor was. Dus toen kreeg ik de Yasmin maar.

Ik word echt gek van die anticonceptie. Van die Mirena kreeg ik overmatige haargroei en ook acne op den duuur. Het enige voordeel was niet ongesteld worden na een paar maanden en mijn stemming was ook gelijkmatiger.

Zonder enige pil ben ik een hormoondrama, dan word ik gewoon echt depressief!

Maar goed, mijn vraag is dus of het kwaad kan als ik nu gewoon morgen al stop. Ik zit toch nog niet in een echte cyclus. Heb al wat tussentijds bloedverlies nu. Des te eerder kan ik aan de Diane beginnnen.

Ik heb een beetje een suffe huisartsenpraktijk, waar je al gauw afgescheept wordt voor mijn gevoel. De dokter zelf heb ik niet gesproken.
Je kunt het ook bij de apotheek vragen.

Volgens mij kun je wel stoppen met de Yasmin, een stopweek inlassen en dan met de Diane beginnen. Wel een condoom gebruiken mocht je sex hebben. Maar vraag het voor de zekerheid na bij de apotheek!

Ik denk dat de doktersassistente zei dat je hem moest doorslikken, omdat bijwerkingen van de pil kunnen verdwijnen als je hem langer gebruikt.
Is het geen toeval dat je acne nu erger wordt? Een pukkel doet er volgens mij 2 weken over om te vormen en je bent pas een week bezig... Bij de Dianepil kan het in het begin trouwens ook erger worden, bij mij werd het in het begin erger dan ooit.
Ik zou niet gelijk stoppen met de yasmin!.

In het begin word je acne erger, dat had ik ook.

Maar na 3 maanden had ik echt een mooie huid en dat heb ik nu na bijna 2 jaar nog steeds:)
Dat geldt ook voor mij, toen mijn lijf eenmaal aan Yasmin was gewend, had ik een schitterende huid. Nooit meer ook maar één puistje, zelfs niet tijdens mijn 'menstruatie'.

Na een week al willen stoppen met een nieuwe pil, omdat ie zogenaamd 'niet bevalt' is stom. Ik kan me niet voorstellen dat je huisarts/bijsluiter je niet verteld heeft dat het volstrekt normaal is dat je lijf eerst even moet wennen. Geef het drie maanden, daarna kun je je conclusies trekken.
Ow, en daarbij, ik zou zelf wel drie keer nadenken voor ik met de Diane begon... Dat is echt een heftige pil, zeker na de Yasmin, welke juist vrij licht is. Maar goed, da's mijn mening.
quote:Maylou schreef op 25 januari 2011 @ 21:25:

Ow, en daarbij, ik zou zelf wel drie keer nadenken voor ik met de Diane begon... Dat is echt een heftige pil, zeker na de Yasmin, welke juist vrij licht is. Maar goed, da's mijn mening.

Dat is ook de reden dat ik voor de Yasmin heb gekozen.. ook gezien mijn migraine verleden.. achteraf gezien had ik dat door de microgynon. Tijdens en na zwangerschap (anticonceptieloos..daarna ruim een jaar) nooit migraine gehad.

De reden dat ik ongeduldig ben is omdat ik al maanden acne heb, begonnen toen ik een half jaar de Mirena had. Dit heb ik ook allemaal de tijd gegeven. Na 9 maanden ging hij eruit..

Toen even niks, nu dus de Yasmin en het wordt weer erger. Volgende week dinsdag laatste pil van de strip. Weet dus ook nog niet wat ik ga doen. Wil er niet maanden mee rondlopen.

En natuurlijjk kan het eerst erger worden. Als je maar garantie hebt dat het over gaat.. maar dat heb je nooit! Ik wil gewoon graag een gavere huid.. ik schaam me nu ontzettend als ik in fel daglicht sta. Het maakt dat ik me niet meer prettig voel.

Met de microgynon kreeg ik ook ontzettende ontstekingen overigens.

Ik weet dus nog niet of ik nu doorga met yasmin of met Diane ga beginnen na mijn stopweek.

Yasmin zijn ook weer slechte ervaringen over en bij de apotheek zeiden ze dat het qua zwaarte niks uitmaakt. Er zit alleen in de ene pil iets meer van de ene stof en andersom.

Maar het is altijd de vraag hoe je lichaam erop reageert..

Qua stemming voel ik me tot nu toe wel goed, wat ook belangrijk is. maar deze huid trek ik niet, dagelijks komen er nieuwe pukkels bij. Ik ben op kin en halve wang een en al oneffenheid

Voor degenen met de yasmin: hadden jullie al acne voordat jullie begonnen met de yasmin?? En is het dus overgegaan.. dat is even belangrijk. het kan soms ook zo zijn dat je het dus niet hebt en door de pil dus in het begin ineens krijgt en dat het daarna verdwijnt.

Ik had het dus al. Maar tijdens en na zwangerschap dus niet! Het begon met de Mirena.

Of ik moet dus langer anticonceptieloos blijven.. maar ik word dus door de hormonen heel erg down.. voel me beter als ik iets slik heb ik gemerkt.
Ja ik had al acne voordat ik met de yasmin begon, dat is ook 1 van de redenen waarom ik met yasmin begonnen ben.

Maar mijn acne kwam grotendeels door de microgyon.
Ik denk dat je het beter even 3 mnd af kan wachten, dan weet je pas hoe je lijf erop reageert. Van zo snel wisselen, raken je hormonen ook van slag.

Misschien kan je aan de huisarts een antibioticakuurtje vragen om dit op te vangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven