Gezondheid alle pijlers

katten allergie

18-08-2016 09:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva's ik kamp met een vervelend probleem.

Ik heb vanaf de geboorte altijd katten om me heen gehad, nooit problemen mee gehad.

We hebbeb thuis 4 katten gehad nu hebben we al een tijdje een 5de, kruising Maine Coon en nog een langharige kat, zelf is dit kleintje ook langharig, maar sinds ze er is ben ik alleen maar aan het niesen en jeuk in mijn neus en elke keer als ik ergens anders ben heb ik er geen last van maar als ik thuis kom en ik heb haar een paar keer opgepakt om te knuffelen krijg ik een nies aanval en jeuk in mijn neus. Maar met de kortharigr katten heb ik dat niet.

Kan Je allergisch zijn voor katten met lang haar? Zijn er lotgenoten?

Ik wil namelijk als ik een eigen huisje heb met mijn zoontje langharige katten.
Oh, ik dacht dat je een allergische kat had. Misschien de mods even vragen om de spatie in de topictitel weg te halen...........
Oh dear, how sad, never mind.
Kittens hebben ander soort haar dan een volwassen kat. Als de kitten volwassen is zal dit wel ophouden

En voor nu antialergie pilletjes halen bij de apotheek
Ik zou eerst een test doen in een ziekenhuis. In afwachting van het onderzoek zou ik alles nog eens goed schoonmaken en wassen, liefst boven de 60 graden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan. Je kunt ook een allergie ontwikkelen. Ik was vroeger niet allergisch voor katten. Na een etentje bij mijn tante, met twee katten, werd ik 's nachts helemaal benauwd. Sindsdien ben ik kneiter-allergisch voor katten. Maar idd, laat het testen!
Één woord
He jeetje. Ja ik wil het gaan testen ben beetje bang dat ij het misschien nu pas ontwikkel.

Terwijl ik echt een kattenmens ben.
Ik ben allergisch voor katten maar het is te managen, van kittens en pups wordt ik echter helemaal gek. Jeuk, niezen, benauwd, het licht aan het soort beharing wat ze hebben als ze klein zijn. Bij ieder willekeurige drogist kun pilletjes krijgen. Misschien heb je ook hooikoorts nu en dan krijg je allergie op allergie, apart hoeft het geen probleem te zijn maar samen.......
Ik heb het ook, hebben al een tweejarige kat rondlopen maar sinds de komst van onze kitten (nu anderhalve maand geleden) ben ik knetter verkouden, Ik hoop dat het inderdaad de kittenharen zijn en dit overgaat want dit is vreselijk
quote:starry-sky schreef op 18 augustus 2016 @ 10:06:

He jeetje. Ja ik wil het gaan testen ben beetje bang dat ij het misschien nu pas ontwikkel.

Terwijl ik echt een kattenmens ben.Dat zou dan wel jammer zijn, ja. Ik ben zelf gelukkig geen kattenmens, maar als je dat wel bent, is het balen.
Ik ben opgegroeid met 5 katten. Nooit last gehad, ook niet met kittens. Ineens werd ik allergisch. Nu kan ik de katten bijna niet aaien, of ik krijg al rode jeukende vlekken op mijn armen.

Maar waarschijnlijk is het gewoon het kitten-zijn. Als hij volwassen is zul je waarschijnlijk geen last meer hebben.

Overigens, er zijn ook katten waar de meeste mensen niet allergisch voor zijn. Dit zijn niet die kale katten, maar langharige katten. De Siberische Boskat. Zoek die maar eens op. Mooi alternatief voor als je toch allergisch bent.
Sinds een jaar reageer ik allergisch op honden, niet zozeer op mijn eigen want toevallig hypoallergeen. Ik heb daarnaast vijf htk katten waar ik geen last van heb, maar als de buurkat langskomt reageer ik daar ook allergisch op en dat is een langharige kat.
Ik heb ook pas op latere leeftijd een kattenallergie ontwikkeld. Toch een kat genomen, ik moet alleen even mijn handen wassen als ik poezemans geaaid of geknuffeld heb. Bij de ene kat heb ik het ook erger dan bij de andere kat. Kat van mijn broer kon ik niet eens mee in één kamer zijn want dan zwollen mijn ogen helemaal op. Van kittens heb ik dan weer geen last
Anders toch maar zo'n naaktkat?

quote:Hunniebunnie schreef op 18 augustus 2016 @ 11:47:

Anders toch maar zo'n naaktkat?

[img]http://www.dierennieuws.nl/upload/UserF ... t1_ART.jpg[/img]

Naakt kat kan ook allergische reactie uitlokken. Het gaat niet zozeer om de haren, maar de huidschilfers. Daarnaast in de urine en uitwerpselen zitten ook allergenen.

Een allergie kun je opbouwen.
quote:BassGroove schreef op 18 augustus 2016 @ 12:10:

[...]

Naakt kat kan ook allergische reactie uitlokken. Het gaat niet zozeer om de haren, maar de huidschilfers. Daarnaast in de urine en uitwerpselen zitten ook allergenen.

Een allergie kun je opbouwen.Ah ok. Dan toch maar goudvissen...
Yup, allergie kun je helaas ook opbouwen.. Jaren niks aan de hand en dan 'ineens' wel. Laat je testen inderdaad, en houd er rekening mee dat ook niet elke allergie hetzelfde is. Je hebt bv ook dieren waarvan mensen met een allergie geen last krijgen. Bij honden is dat de labradoodle, en bij katten heb ik weleens iets gehoord over de Turkse Van?

Het kan aan het kitten zijn liggen, er zijn ook pilletjes tegen allergie. Verder goed je handen wassen na het knuffelen en aanhalen en uit de buurt van je slijmvliezen blijven.
Estranged met een hoofdletter D
Hier ook inderdaad. Nooit ergens allergisch voor geweest en ineens zwaar allergisch voor katten. Wij hebben onze katten moeten herplaatsen, omdat het echt niet meer ging.
quote:Hunniebunnie schreef op 18 augustus 2016 @ 12:11:

[...]

Ah ok. Dan toch maar goudvissen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven