Gezondheid alle pijlers

katten allergie?

02-11-2016 18:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vind het heel erg vreemd. Ik heb 2 katten in huis, of poezen, hoe je ze wilt noemen. Elke keer als ik bij ze in de buurt kom krijg ik vage jeukende bultjes op mn lippen.. Herkent iemand dat? Ik vraag het me al een tijdje af, want wat gek is, is dat ik niet verkouden ervan word, of jeukende rode ogen krijg.

Alvast bedankt!
~2002~
Testen via allergoloog.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar heb je die poezen dan sinds kort?
Je kunt op elk moment ergens allergisch voor worden, spontaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik werd na jaren allergisch voor onze katten. Wij hebben ze uiteindelijk moeten herplaatsen. Laat je inderdaad eens testen op allergieën, dan weet je het gelijk.
Waar denk je dat je katten allergisch voor zijn?
ik heb marktplaats doorgelezen staan nog 1000 katten met een baasje met dezelfde allergie!
Jaja spontane allergieeen. Daardoor zitten de asiels vol.
quote:uggs schreef op 02 november 2016 @ 20:13:

Ik werd na jaren allergisch voor onze katten. Wij hebben ze uiteindelijk moeten herplaatsen. Laat je inderdaad eens testen op allergieën, dan weet je het gelijk.Al zit ik onder de zweren, nooit dat ik mijn dieren weg zal doen.
Ik ben ook zwaar allergisch voor katten. Heb er daardoor ook een keer één moeten herplaatsen die ik als zwerver had gevonden. De enige optie is anders aan de antihistamine maar elke dag aan de medicijnen voor een kat is natuurlijk van de zotte.

Als je er last van hebt TS is herplaatsen de enige optie, sterkte.
quote:emmetje2 schreef op 03 november 2016 @ 01:57:

Jaja spontane allergieeen. Daardoor zitten de asiels vol.
quote:emmetje2 schreef op 03 november 2016 @ 01:58:

[...]

Al zit ik onder de zweren, nooit dat ik mijn dieren weg zal doen.Dan is het voor jou te hopen dat jij of evt. gezinsleden nooit dusdanige allergie krijgen waardoor ze bijv. het ziekenhuis niet kunnen verlaten zo lang de katten, honden of cavia's het huis niet uit zijn. Dan praat je vast wel anders...
TO: ga even naar de huisarts en vraag om een allergietest. Uitslagen zijn alleen niet 100% betrouwbaar. Kan ook zijn dat er andere oorzaken zijn.

[...]

Al zit ik onder de zweren, nooit dat ik mijn dieren weg zal doen.Zou het dan niet beter zijn om een ander huis te vinden voor je dieren? Het asiel is niet de enige optie die je hebt.

[...]

Al zit ik onder de zweren, nooit dat ik mijn dieren weg zal doen.

Goede reactie, daar is echt goed over nagedacht.

OT, wij hebben uiteindelijk inderdaad ook ervoor gekozen om ze zelf te herplaatsen. Het asiel was voor ons geen optie.
Ga naar de huisarts voor anti-allergische medicijnen.

Ik ben ook allergisch (klasse 5) en bij mij uit zich dat in astma aanvallen, rode, jeukende traanogen en snotteren en niezen.

We hebben al een paar maanden 2 katten en ik ben gelijk aan de loratadine tabletten, flixonase neusspray, en symbicort inhalaties gegaan. En consequent mn handen wassen als ik ze aanraakte en ervoor zorgen dat ze niet in bed kruipen.

Inmiddels heb ik bijna geen reactie meer tenzij ik echt met mn neus in hun vacht duik.

Misschien heb ik wel geluk hiermee. Maar zonder de maatregelen en medicijnen, zou ik het niet uithouden (ik kan max 30 min in een ruimte met katten normaliter).

Immunisatie therapie is geen optie omdat dat niet goed mogelijk is tegen dierlijke eiwitten. Hypoallergene katten maken hoe dan ook het eiwit aan waar we allergisch voor kunnen zijn. Dus ook zo'n kat is geen garantie dat het geen allergie opwekt.

Ik zou zeggen : huisarts bezoeken voor advies en medicatie, was je handen vaak en zeker na elke aanraking, zorg voor een kat vrije zone in huis. En als je toch veel en steeds meer last blijft houden, vrees ik dat je op een gegeven moment wel moet overwegen om ze weg te doen.

Sterkte ermee.
Whether you do or whether you don't, it often depends on the weather
quote:Quetzalcoatl schreef op 03 november 2016 @ 13:38:

Ga naar de huisarts voor anti-allergische medicijnen.

Ik ben ook allergisch (klasse 5) en bij mij uit zich dat in astma aanvallen, rode, jeukende traanogen en snotteren en niezen.

We hebben al een paar maanden 2 katten en ik ben gelijk aan de loratadine tabletten, flixonase neusspray, en symbicort inhalaties gegaan. En consequent mn handen wassen als ik ze aanraakte en ervoor zorgen dat ze niet in bed kruipen.

Inmiddels heb ik bijna geen reactie meer tenzij ik echt met mn neus in hun vacht duik.

Misschien heb ik wel geluk hiermee. Maar zonder de maatregelen en medicijnen, zou ik het niet uithouden (ik kan max 30 min in een ruimte met katten normaliter).

Immunisatie therapie is geen optie omdat dat niet goed mogelijk is tegen dierlijke eiwitten. Hypoallergene katten maken hoe dan ook het eiwit aan waar we allergisch voor kunnen zijn. Dus ook zo'n kat is geen garantie dat het geen allergie opwekt.

Ik zou zeggen : huisarts bezoeken voor advies en medicatie, was je handen vaak en zeker na elke aanraking, zorg voor een kat vrije zone in huis. En als je toch veel en steeds meer last blijft houden, vrees ik dat je op een gegeven moment wel moet overwegen om ze weg te doen.

Sterkte ermee.

ze heeft jeukende bultjes nog geen hele reeks aan benauwdheid etc. als het zich gaat uiten op benauwdheid etc, zou ik zeker deze maatregel treffen, voor nu is een bezoekje aan de huisarts zeker een optie!

ik hoop dat je poezenbeesten kan behouden en een oplossing vind voor je allergie, op het moment heersen er ook wat virussen.

laat je het even horen

[...]

Al zit ik onder de zweren, nooit dat ik mijn dieren weg zal doen.DAT DUS
~2002~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven