keelpijn
donderdag 26 september 2013 om 08:39
Vroeger had ik t vaak om de haverklap keelpijn deed ontzettend veel zeer
kreeg iedere keer weer middeltjes en pillen om te slikken.. maar het bleef iedere week terug komen de ene week zwaarder dan de andere. Maar het had nooit met mn amandelen te maken zei die..
Maar nu sinds de laatste tijd heb ik weer heel veel keelpijn, nu ook al bijna een week volgens mij. Mijn keel is opgezet, slikken doet pijn, het zit vol slijm maar het voelt ook als schuurpapier aan als ik slik..
Ik ben eigenlijk ten einde raad.. zou het toch men amandelen zijn? Maar om die op je 21e er nog uit te laten halen is geen pretje volgens mij..
Eigenlijk is dit ook meer een klaagtopic want ik lust geen thee met honing en verder heb ik volgens mij alles al geprobeerd
Het is dat ik een afspraak heb met de ggz die ik niet af kan zeggen want dat kost me geld..

Maar nu sinds de laatste tijd heb ik weer heel veel keelpijn, nu ook al bijna een week volgens mij. Mijn keel is opgezet, slikken doet pijn, het zit vol slijm maar het voelt ook als schuurpapier aan als ik slik..
Ik ben eigenlijk ten einde raad.. zou het toch men amandelen zijn? Maar om die op je 21e er nog uit te laten halen is geen pretje volgens mij..
Eigenlijk is dit ook meer een klaagtopic want ik lust geen thee met honing en verder heb ik volgens mij alles al geprobeerd

Het is dat ik een afspraak heb met de ggz die ik niet af kan zeggen want dat kost me geld..
donderdag 26 september 2013 om 08:51
donderdag 26 september 2013 om 08:53
Dit is nu mijn 3de week dat ik aan en af erg last heb van mijn keel. Klieren zijn niet meer opgezet, maar net als jij voelt mijn keel ook aan als schuurpapier bij het slikken, vooral 's morgens.
Gisteravond trok de keelpijn zelfs door naar mijn oren. Pffff ik klaag dus even met je mee. Ik heb geen amandelen meer dus ik kan je ook niet zeggen of het daar mee te maken heeft.
Gisteravond trok de keelpijn zelfs door naar mijn oren. Pffff ik klaag dus even met je mee. Ik heb geen amandelen meer dus ik kan je ook niet zeggen of het daar mee te maken heeft.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
donderdag 26 september 2013 om 08:55

donderdag 26 september 2013 om 09:08
donderdag 26 september 2013 om 09:21
mijn amandelen op mijn 19e laten verwijderen.. ik moet je zeggen vond dit na drie weken afzien een verademing.. Ik had om de 6 weken ontstoken amandelen.. erg pijnlijk.
Antibiotica krijg je voor een week, en zonder AB duren de klachten ook een week.
Ik werkte in het ziekenhuis op dat moment en ze stuurde me meteen door naar de KNO die zei dat ze een OK wilde plannen om ze te verwijderen.
Nu 4 jaar later, geen keelpijn meer gehad.. ja met een verkoudheid wat geirriteerd..
Antibiotica krijg je voor een week, en zonder AB duren de klachten ook een week.
Ik werkte in het ziekenhuis op dat moment en ze stuurde me meteen door naar de KNO die zei dat ze een OK wilde plannen om ze te verwijderen.
Nu 4 jaar later, geen keelpijn meer gehad.. ja met een verkoudheid wat geirriteerd..

donderdag 26 september 2013 om 09:47
Floss je je tanden en gebruik je een tongschraper? Als je vaak keelpijn hebt, kan een goede mondhygiëne helpen.Verder is Manuka honing een goed natuurlijk huismiddel tegen keelpijn. Het is speciale honing met een bacteriedodende werking; dus het verzacht je keel. Je hoeft het niet in je thee te doen, maar je kunt er gewoon zo een hapje van eten.
donderdag 26 september 2013 om 09:58
Ik heb ook heel vaak een keelonsteking en bij mij ligt het aan een te krappe neus, daardoor adem ik door mijn mond en komen de virussen makkelijker mijn keel in. Ik ga deze lente mijn neus laten opereren, is minder ingrpijend dan de amandelen eruit.
Dus dat zou ook nog het geval kunnen zijn, maar dat ziet de kno-arts natuurlijk wel, wat het beste is.
Dus dat zou ook nog het geval kunnen zijn, maar dat ziet de kno-arts natuurlijk wel, wat het beste is.
donderdag 26 september 2013 om 10:13
Verwijzing vragen.
Mijn huisarts zei ook een jaar lang dat ik geen keelamandelen had (al op mijn 4e eruit gehaald)
Maar na een jaar was ik het zat, ben ik naar een kno gegaan en wat bleek, jawel keelamandelen waren aangegroeid.
Dus toen gingen ze eruit, tsja het was erg pijnlijk. Maar met goede pijnstilling is het te doen.
Wat bij mij meestal al wel goed hielp was keelspray van dr vogel.
Mijn huisarts zei ook een jaar lang dat ik geen keelamandelen had (al op mijn 4e eruit gehaald)
Maar na een jaar was ik het zat, ben ik naar een kno gegaan en wat bleek, jawel keelamandelen waren aangegroeid.
Dus toen gingen ze eruit, tsja het was erg pijnlijk. Maar met goede pijnstilling is het te doen.
Wat bij mij meestal al wel goed hielp was keelspray van dr vogel.