Gezondheid alle pijlers

Kent iemand Champix?

24-12-2010 14:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik de laatste tijd te weinig adem had, ben ik naar de huisarts gegaan. Zij heeft me onderzocht, vond niets en heeft me doorgestuurd naar ziekenhuis voor een longfoto.

Nu rook ik al 41 jaar (!!), dus dat was best spannend. Vanmorgen kon ik bij haar terecht voor de uitslag en er was dus niets aan de hand. Ook geen COPD, kortom: Mijn longen zien er (nu nog) goed uit. Men vond het "geen rokerslongen", ongelooflijk maar waar!

Maar ik wil wél stoppen met roken, niet op 1 januari (vind ik zo afgezaagd), maar op 10 januari. Mijn huisarts zelf heeft gerookt en is ook d.m.v. Champix gestopt. Vrij dure medicijnen, maar ik ben ook van zorgverzekering overgestapt en het wordt vergoed.

Mijn vraag is: Wie is er ook gestopt d.m.v. Champix?

Even ter verduidelijking: Ik heb zelf ook al pogingen ondernomen, maar die zijn mislukt. Toch weer begonnen. Maar ik heb nu ineens zoiets: Ik ben er klaar mee, met dat gerook. Ik wil het niet meer, het is ook nog eens slecht voor mijn tandvlees.

Het kost tijd (zoeken of er genoeg te roken is in huis, heb ik het wel bij me als ik wegga, waar mag ik roken), geld (reken maar uit, 3 x pakje shag per week), het is ongezond en nog 1000 redenen.

Ik ben dus van plan nóg vaker te gaan sporten (sport nu 3 x per week), zodat de neiging (te) veel te gaan eten weggesport wordt. Aankomen doe je toch wel (zei de huisarts), omdat de stofwisseling verandert. Maar dat gaat er ook wel weer af. Dat zag ik bij haar, want is ze is gewoon slank.

Dus wie doet er mee met stoppen?
nammma, hoe gaat et met je? Ben je inmiddels met de champix begonnen en merk je al iets?

Veel succes gewenst!!
Computer says nooooo
Hoi...ik ben op 3 januari begonnen met Champix en gisteren, 10 januari, dus gestopt. Zondagaond om 19.45 uur mijn laatste gerookt.

Tot nu toe valt het me mee, er zijn inderdaad momenten dat ik aan roken denk, maar die zijn ook zo weer voorbij.

Gistereavond had ik 6 mensen op bezoek, die allemaal roken. Maar op mijn voordeur had ik een papier gehangen: Op 10-1-2011 ben ik gestopt, dus vanaf nu is mijn huis een rookvrije zone. En iedereen heeft keurig buiten gerookt!

Ik gá het volhouden, zeker weten!
Fijn om te lezen Nammma, dat het zo goed gaat. En? Hoe voelde dat, dat iedereen buiten in de kou en regen stond en jij lekker warm binnen kon blijven in je rookvrije huis? Lijkt mij weer zo heerlijk om dat straks niet meer te moeten.

Ik ben 3 dagen geleden begonnen. Over 10 dagen doe ik met je mee! En mijn vriend ook. Alleen hij doet het niet met Champix, hij wil pleisters gebruiken. Dan wordt huize Ratteke ook een rookvrije zone!
Weet je, met pleisters krijg je dus nog steeds nicotine binnen, al is dat weinig. Dan blijf je dus volgens mij die behoefte houden aan nicotine. En dat is het voordeel van Champix, het maakt een stofje aan waardoor de zin in nicotine verdwijnt (zo zegt het boekje).

Jij ook succes! Ik merkte vorige week al dat ik minder behoefte had aan roken en dat heb ik toen al stukken minder gedaan...
Hé wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat, nammma!

Het gaat je vast lukken!!
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven