Gezondheid alle pijlers

kies trekken deed enorme pijn ondanksverdoving.

02-01-2013 11:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dit ook gehad?

ik heb gisteren mijn kies moeten laten trekken door een acute zware ontsteking die zorgde voor zware pijn in mijn onderkaak (en zelfs bovenkaak)... Het zat altijd wel een beetje te rommelen daar maar kreeg ineens zo'n pijn dat ibuprofen, diclofenac en paracetamol (niet tegelijk natuurlijk ) niet hielp en ik niet meer kon eten of slapen van de pijn.

Eenmaal bij de tandarts kreeg ik een verdoving (precies dezelfde zoals toen mijn verstandskiezen eruit geboord/gesneden moesten worden omdat er geen ruimte was om door te komen) en alles was goed verdoofd.. Ik voelde helemaal niets, maar zodra ik op de kies drukte deed het nog zeer, ik gaf dit aan en kreeg nog extra verdovingen (terwijl het eigenlijk al goed verdoofd was). Ik dacht: nou dan voel ik er niets van zo meteen...

Nou ik heb het uitgegild van de pijn :'( Zo ontstoken was het dat de verdoving blijkbaar de juiste plek niet kon bereiken. Toen de kies eruit was was de pijn en de doortrekkende pijn direct verdwenen!

Ik vond het zo raar, toen de verstandskiezen werden verwijderd was het ook lichtjes ontstoken en ik heb daarbij alleen op het laatst heel lichtjes iets gevoeld, maar dat was alleen wat geduw/getrek. Verder nog nooit wat gevoeld van behandelingen

Wie heeft het ook weleens gehad dat een verdoving door de ontsteking niet werkte?

Het rare is echter: ik heb nu geen pijnstiller nodig omdat het gewoon geen pijn doet! bij de verstandkiezen was dit wel anders, heb 2 weken pijnstillers nodig gehad

Groetjes MG
Ik, de tandarts heeft nog minstens 20 keer bijgespoten met een soort pen, maar het mocht niet baten... needless to say dat het een klein trauma is.
Ja, dat kan gebeuren bij zo'n ontsteking. Man heeft ook wel gehad dat er totaal niet te verdoven viel, hoeveel verdoving de tandarts ook gebruikte.
Ik ben zelf altijd al doodsbang geweest voor tandartsbezoeken en dit helpt inderdaad niet mee:(

Wel klote dat het bij jou ook niet heeft geholpen! hoe ging het toen hij er eenmaal uit was?
Het is ook lastig te verdoven. Toen mijn verstandskiezen getrokken werden voelde ik het laatste stukje ook. Volgens de tandarts is het gewoon niet volledig te verdoven.

Was gelukkig niet zo extreem als bij jou.
Dit is precies waarom de tandarts mij aanraadde om mijn verstandskiezen preventief te laten trekken voordat ze ontstoken waren. Dus kennelijk komt dat vaker voor. Maar ja je kunt moeilijk heel je gebit preventief laten trekken. Ik kan me voorstellen dat het heel akelig was!
herkenbaar. normaal werkt een verdoving bij mij ook gewoon goed, maar ik heb één keer een ontsteking gehad en toen werkte het ook niet.
Bij ontstekingen werken verdovingen niet goed zeggen ze. Daarom ben ik eerder naar huis gestuurd op een kiezentrek-afspraak.
Mijn verstandskiezen zijn ook getrokken om dit te voorkomen en ook omdat ze mijn hele gebit scheef zouden laten gaan staan als ze doorkwamen (ze zaten (half) onder de gewone kiezen.

Dit was een gewone kies die nu getrokken is, het stomme is, ik zou over 2 weken gaan bespreken of hij getrokken zou worden of een wortelkanaalbehandeling zou ondergaan (laatste geen optie ivm de kosten).

Zou ook niet willen weten hoe dat gevoeld zou hebben met die ontsteking... nu was het 20 seconden ofzo afzien:( met wortelkanaalbehandeling veel langer volgensmij.
quote:MiracleGirl schreef op 02 januari 2013 @ 11:50:

Ik ben zelf altijd al doodsbang geweest voor tandartsbezoeken en dit helpt inderdaad niet mee:(

Wel klote dat het bij jou ook niet heeft geholpen! hoe ging het toen hij er eenmaal uit was?Nergens last meer van
gelukkig... bij mij ook niet! ben ik wel blij om... de pijn ervoor en tijdens was echt niet te harden :(
Onsteking is zuur en verdoving is basisch, het heft elkaar dus op..
quote:beelicious schreef op 02 januari 2013 @ 12:43:

Onsteking is zuur en verdoving is basisch, het heft elkaar dus op..

Mijn angst voor de tandarts wordt groter en groter....

Arme TO
Juist een reden om regelmatig op controle te gaan en thuis alles goed bij te houden. Dan voorkom je grote onstekingen en heb je uiteindelijk minder pijn.
Eerst anti-biotica tegen de ontsteking en daarna pas trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven