Gezondheid alle pijlers

Kies/zenuwpijn

27-06-2010 14:22 31 berichten
Sinds een aantal dagen heb ik hevige kies/zenuwpijn.

Nu heb ik dat een tijdje kunnen onderdrukken met ibuprofen, maar dat helpt nog nauwelijks.

Heeft iemand een goede tip voor me, want ik verga van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Meteen morgen de tandarts bellen, of als je het echt niet uithoudt: nu nog snel de weekendtandarts.

Bij mij hielp het om een warme kruik tegen m'n wang te houden...

Sterkte!!
Bel met de apotheek. Misschien is er een sterkere pijnstiller in de apotheek te koop. Waarom heb je nog niet gebeld? Als het al een paar dagen aan de gang is.
quote:Isabelle41 schreef op 27 juni 2010 @ 14:27:

Bel met de apotheek. Misschien is er een sterkere pijnstiller in de apotheek te koop. Waarom heb je nog niet gebeld? Als het al een paar dagen aan de gang is.

Ik heb de noodtandarts aan de lijn gehad en deze vraagt 80 euro om de kies te trekken, dus ik heb besloten om een spoedafspraak te maken morgen met mijn eigen tandarts.

Ibuprofen heeft in de eerste instantie prima geholpen.
Wat gek...van die noodtandarts? Die kan door de telefoon zien wat er aan de hand is met je kies?

Ik ben hier toen naar de weekendtandarts geweest; wel contant afrekenen, maar dat kreeg ik terug van de verzekering.

Houd je het nog een beetje uit?
Nauwelijks.
Pfff, ik ken het maar al te goed...verschrikkelijk!!

Wat een rotpijn.

Probeer ook eens ibuprofen samen met een paracetamol te nemen. Dit is mij toen eens aangeraden en wil wel eens helpen als enkel ibuprofen niet helpt...
Verschrikkelijke pijnen zijn deze pijnen. Wat Astair schrijft wilde ik ook aanraden: paracetemol met een iboprofen innemen. Wellicht helpt dat even. En vraag het aan de apotheek, bel ze en leg het uit. Is er wel eentje open bij je in de buurt?
Als het echt zo'n pijn doet zou ik de noodtandarts toch overwegen. Krijg je vast terug van verzekering. Het is te warm om ook nog met kiespijn rond te lopen
quote:Astair schreef op 27 juni 2010 @ 14:46:

Pfff, ik ken het maar al te goed...verschrikkelijk!!

Wat een rotpijn.

Probeer ook eens ibuprofen samen met een paracetamol te nemen. Dit is mij toen eens aangeraden en wil wel eens helpen als enkel ibuprofen niet helpt...Dat is een goed plan, dank je!
Die 80,- die je bij de nood tandarts moet betalen kan je toch gewoon weer bij je zorgverzekering declareren? of is het meer zo ik heb het geld niet.....

ik weet wat je voelt net afgelopen woensdag op de spoedpoli geweest om mijn verstandskies te laten trekken, die tegen een spier in mijn mond aan het drukken was... echt hel!

en inderdaad combineren dat versterkt elkaar....

sterkte
*mosterd alweer....
Ik ben ook weleens bij een noodtandarts geweest, moest contant afrekenen, maar kreeg het gewoon weer vergoed. Ik zou echt naar een noodtandarts gaan!!! Uit ervaring weet ik dat paracetamol en ook ibuprofen amper iets uithalen bij zenuwpijnen, ibuprofen dan iets meer dan paracetamol, maar toch.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Helaas, ook ik ken die pijnen maar al te goed. Soms helpt het inderdaad om verschillende pijnstillers te combineren. Mag natuurlijk eigenlijk niet, maar als je vergaat van de pijn doe je alles. Bij sommige pijn haalt echter niks meer iets uit. Had ik laatst, wilde bijna mijn hoofd tegen de muur aan rammen, werd er gek van. Dat is dan ook de enige keer dat ik blij ben als ik naar de tandarts mag. Heel veel succes.
Het zal morgen bij je eigen tandarts niet goedkoper zijn, denk ik. Of heb je het gewoon niet nu, en kun je bij je eigen tandarts op rekening?
quote:ivy1970 schreef op 27 juni 2010 @ 15:50:

Dat is dan ook de enige keer dat ik blij ben als ik naar de tandarts mag. Herkenbaar en ik moest 140 euro ofzo betalen en dat had ik er heel erg voor over, ook al kreeg ik het later weer terug, maar om van die pijn af te komen...............
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Een antibioticakuur en daarna 'n wortelkanaalbehandeling werkte bij mij. Kies trekken waardoor je 'n gat in je gebit krijgt is toch wel heel drastisch lijkt me. Of is 't een verstandskies?
Het gaat mij niet zo zeer om die 80 euro, maar ik vind het oplichterij en morgen is het gratis en voor niets.

Hoewel ik verga van de pijn, zing ik dit nog wel een dagje uit, zeker met die medicijncombi, want het werkt.

Nogmaals bedankt voor de tip.
Wel gaan hoor, is onnodig jezelf kwellen nu en je krijgt het zeker wel vergoed hoor! Tot die tijd, als je naar een ziekenhuisapotheek kunt: paracetamol met codeïne is ook heel goed tegen de ergste pijn, ook als je erge napijn hebt.
Hoezo is het morgen gratis? Je tandarts wil toch ook betaald krijgen? Hier snap ik niks van.

Is het niet gewoon zo dat jouw eigen tandarts blijkbaar direct bij jouw verzekering declareert en jij dat zelf moet doen bij de weekendtandarts?
Kan best dat je kies er helemaal niet uithoeft en het een zenuwbehandeling wordt trouwens. Gelukkig dat de combi helpt! Is geen oplichterij maar normaal hoor, ik was zelf ooit 200 euro kwijt en moest gister bij de weekenddierenarts helaas mijn katje laten inslapen en ook 190 euro in een keer hup betalen.
Bij je gewone tandarts is het ook niet gratis en voor niets hoor, die declareert het ook gewoon bij de verzekering.
quote:Prima69 schreef op 27 juni 2010 @ 17:02:

Bij je gewone tandarts is het ook niet gratis en voor niets hoor, die declareert het ook gewoon bij de verzekering.klopt!
Nou dan snap ik niet dat je vandaag pijn gaat lijden omdat je geen 80 euro wilt voorschieten.

Maar ik wens je wel veel sterkte.
Hoe is het en kon je terecht vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven