Gezondheid alle pijlers

Kiespijn vraagje

24-05-2016 15:04 11 berichten
3 weken geleden ben ik op de halfjaarlijkse controle bij mijn tandarts geweest en alles zag er goed uit. Sinds een paar dagen heb ik pijn aan de bovenkant...ik kan niet precies aangeven waar het zit. De pijn komt en gaat en soms klopt het een beetje. Koud en warm doen geen pijn, eten doet geen pijn en aantikken doet nergens pijn.

Ik ben een klemmer, zo erg dat ik er regelmatig wakker van word en de pijn zit net waar ik altijd klem. Kan ernstig klemmen een ontsteking aan de wortel teweeg brengen?

Ik ben een bange, zenuwachtige poeperd bij de tandarts, ondanks dat ik nu een hele lieve heb gevonden die echt de tijd neemt. Ik heb er begin dit jaar een gaatje laten vullen en dat viel 100% mee. Ik ben nu echter heel bang dat ik een wortelkanaalbehandeling moet laten ondergaan. Ik heb allemaal horrorverhalen gelezen dat dat niet goed te verdoven is bij een ontsteking.

Ik hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen.
Ben je misschien verkouden (geweest)?

Dat kan ook tandpijn geven, maar dan zou het weg moeten trekken.

Gaat het niet over dan toch maar terug naar de tandarts

Van hier af is natuurlijk niet te zien of er een ontsteking zit

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kanaalwortelbehandelingen gehad en niks van gemerkt.En ik ben ook doodsbenauwd voor de tandarts.
Oh ja, vergeten te melden: ik heb voor morgenochtend een afspraak staan.

Ik ben niet verkouden geweest.
Ik had laatst ook kiespijn en een wortelkanaal behandeling gehad bij de spoedtandarts. Maar wees gerust, ik zat rechtop jankend in mijn bed van de pijn en wist niet wat ik moet doen.

Heb je gewoon een beetje kiespijn? Kijk het nog een paar dagen aan en anders gewoon de tandarts naar laten kijken.

Een wortelkanaalbehandeling krijg je niet zomaar, ik had een zenuwontsteking.
Het kan ook zijn dat de tandhals bij de kies ontbloot is, dit kan ook behoorlijk veel pijn doen. Tandenknarsen en klemmen kunnen de oorzaak zijn net als ouder worden
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Nu op weg naar de tandarts en bloednerveus. Vannacht niet geslapen van de pijn en ook nog allerlei horroverhalen gelezen dat het niet goed te verdoven is bij een ontsteking :(
Sterkte, hopelijk kan de tandarts je snel van de pijn af helpen!
..
En hoe is het gegaan?
Erge ontstekingen zijn idd niet te verdoven. Maar dan heb je al helse pijn en een dik gezicht en ben je zo ver heen van de pijn dat je dankbaar bent voor een wortelkanaal behandeling zonder verdoving
De oorzaak van mijn kiespijn is eindelijk bekend. Er zit een groot gat in de verstandskies en die moet er dus uit. Ik ben zooooo bang en op internet lees ik heel veel vreselijke verhalen. Volgens de tandarts is het trekken zelf met 5 minuutjes gebeurd. Morgen is het zo ver. Gelukkig is mijn moeder bij mij en neem ik haar dus mee. Vooral het bloed zie ik tegenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven