Gezondheid alle pijlers

kiespijn...

23-11-2011 09:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds afgelopen 2 weken last van m'n kies, ik weet alleen niet welke want de pijn trekt door naar 3 andere kiezen.

Het is geen gewone kiespijn, het zeurt en komt en gaat...

het rare is ook dat het erger gaat zeuren als ik iets warms eet of drink, en de pijn zakt weg wanneer ik iets kouds drink.

Ik heb dan ook geen steken in mn tanden door warm of koud eten.

Nou ben ik ontzettend bang voor de tandarts maar ik vrees dat het een wortelkanaal behandeling word, nou kan ik wel janken om de gedachte alleen al, dus ik hoopte dat iemand tips heeft, of een andere oorzaak weet...

ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met een wortelkanaal behandeling...

ik heb al eens eerder een wortelkanaal behandeling gehad maar toen was de zenuw al dood, ik vrees nu dan ook echt voor de pijn :(
Ze verdoven je zo goed meis! Echt je kan beter naar de tandarts gaan want de pijn word alleen maar erger.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik was ook bang voor de tandarts, want ik wist dat er iets aan de hand was. Ik heb nooit iets, dus ik was nooit bang, maar nu ging het geen leuk bezoekje worden.

Ik moest dus ook een wortelkanaal en riep van tevoren dat ik liever nog een keer zou bevallen dan een wortelkanaal behandeling moest ondergaan.

Allemaal aanstelleritis om niks. Het viel allemaal heul heul erg mee. Het openhouden van mn mond was het vervelendst...... ik bedoel maar.

Toen ik dacht iets te voelen vroeg de tandarts of ik er verdoving bij wilde. Dat kreeg ik toen meteen en ik heb dus niks gevoeld.

Ga nou maar, voordat het erger wordt!
Ze verdoven je dus je voelt alleen de prik. Neem na de wortelkantaalbehandeling lekker een pijnstiller en ga op de bank liggen met tijdschriften of doe een dutje.

Zo doorgaan is erger dan een behandeling en ik kan het weten, want ik heb er al genoeg moeten doorstaan. En als ik het kan, kan jij het zeker!!! Dus hup, bellen en een afspraak maken.

Succes
Wkb is een eitje, een prik, wat gefrutsel en klaar. Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest!
1. Zoek een speciale angst-tandarts (Google)

2. Ga niet van het ergste uit (voor hetzelfde geld is het een blootliggende tandhals, waardoor je kies nu gevoelig is)

3. Ga niet alleen, neem je moeder/een zus/vriendin mee

4. Zet een ontspannend muziekje op tijdens de controle/behandeling (MP3 speler/iPod)

5. Bedenk: na de controle/behandeling ben je er vanaf en kan je weer alles eten en drinken!

Ik heb een paar keer een wortelkanaal behandeling gehad,en als het goed gedaan wordt is het een appeltje eitje,,je wordt verdoofd en dan voel je echt niks!!

Mocht je na de verdoving nog last hebben dan neem je gewoon paracetamol in.

Dit wordt alleen maar erger nu komt en gaat het nog ,maar geloof me ik heb ECHT kiespijn gehad daar is wat jij nu voelt nog niks bij dan dreunt het letterlijk door je hersens heen nou geloof me dan wil je heen het liefst kruipend,wees dat voor en raap jezelf bij 1 en ga naar de tandarts!!!

En ik denk dat ik dat wel mag zeggen,ik ben er nog 1uit het tijdperk school tandarts ,nou trauma"s heb ik ervan gehad vroeger,daarna kreeg ik op 12 jarige leeftijd een tandarts die zo erg was dat hij uit zijn vak ontheven is,dus je kan wel na gaan wat ik heb meegemaakt.

Go Girl!
Je kan beter zo snel mogelijk gaan. Als het een ontstoken wortelkanaal is dan wordt de pijn alleen nog maar erger. En als de ontstekingheel erg is dan kan je ook niet meer goed verdoven.

In dat laatste geval moet je eerst een antibiotica kuur vragen om de ontsteking te verminderen.

Maar echt, maak je niet zo druk om die wortelkanaalbehandeling. Ik vind de verdoving nog het allerergste, daarna voel je echt geen pijn meer.

Meteen een afspraak maken dus om meer pijn te voorkomen.

NU!
Gaan!! ik had zo'n kiespijn dat ik er scheel van keek.. en dat werd een wortelkanaalbehandeling, dus misschien valt het allemaal wel mee. Laat de tandarts er naar kijken want anders word het alleen maar erger.

Achteraf deed de rekening het meeste pijn
ook even van mij een hart onder de riem:

Heb zelf ook altijd mega angst gehad, maar had ook nooit wat. Totdat door ziekte mijn gebit hard achteruit ging. Inmiddels alles opgeknapt en nu 2 jaar aardig stabiel. 4 WKB verder die ook mij allemaal reuze meevielen, het woord is erger dan de daad. Lees dat je er al eens 1 hebt gehad en dat de kies dood was, dat je nu pijn hebt wil niet per definitie zeggen dat de wortel niet dood is!

Heel veel succes en bedenk maar zo, echte kiespijn komt altijd op vrijdagmiddag na 5 uur opzetten en dan duurt een weekend lang
Zodra ik ook maar het vermoeden heb dat ik een gaatje heb, ga ik niet wachten tot controle of tot ik pijn krijg. Daarmee bespaar ik me regelmatig een wortelkanaalbehandeling.

Ik ben ook erg tevreden over mijn angsttandarts. Ik wil niet zeggen dat het tandartsbezoek een feestje is, maar ik bel of ga wel sneller. En ik vind het gewoon heel fijn dat de tandarts tijd neemt en me rustig laat worden voordat hij weer verdergaat.
Ik was ook jaren niet naar de tandarts geweest. Totdat ik zo'n kiespijn had dat ik wel met mijn hoofd tegen de muur wilde slaan. Dan wil je echt wel naar de tandarts. Bleek, veel te lang mee doorgelopen dus wortelkanaal. Inmiddels heb ik dat een keer of 4 gehad en valt echt reuze mee. Zoals anderen al zeggen; je wordt goed verdoofd, voelt niks, alleen pijn in je kaken van je mond open houden. Dus relax! Komt goed en valt mee, gewoon gaan!
De meeste pijn heb je thuis.
odi et amo
Gewoon gaan! Ik (1e klas angsthaas) ben toen ook gegaan na veel te lang doorlopen. Viel me echt100% mee .

Als het te erg ontstoken is kunnen ze je eerst een antibioticakuur voorschrijven. Een ontsteking kan je nl niet verdoven.

En mss is een wortelkanaal helemaal niet nodig. Ik had dezelfde klachten en bij mij hoefde het niet. Verstandskiezen moesten eruit.

Geen centje pijn gehad ook niet vd verdoving.

Het gaat echt niet vanzelf weg, feestdagen komen eraan. Dan kan je beter zorgen dat je er zsm vanaf ben ipv zinloos pijn zitten lijden.
Hartelijk dank voor jullie steun!! het helpt me wel een beetje, ben nog steeds erg bang.

Gister op werk kreeg ik zon pijn dat ik de tandarts heb gebeld, en vandaag om 1 uur heb ik een afspraak :(

ik heb vanmorge dan ook niet meer kunnen slapen, en ik heb klamme handen van de angst, maar ik weet dat ik moet :(

ik kreeg gister avond ook weer pijn en heb dan oom 2 uur lang alleen maar water gedronken om de pijn te minderen... voel me nu wel licht...

over 1,5 uur zit k in de stoel...denk dat ik nog wat asprines neem voor de zekerheid :(
Succes voor straks!!

Hele goeie beslissing!

Straks als je het achter de rug hebt zal je trots op jezelf zijn en valt er een zware last van je schouders !!

En lekker pijnloos het weekend in!
En moshi_moshi is het meegevallen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven