Gezondheid alle pijlers

Kiespijn.

31-01-2014 13:37 51 berichten
Alle reacties Link kopieren

Ik heb kiespijn. Niet een heel klein beetje, maar alles overheersend bepalend. Doe al 3 nachten geen oog dicht. Oorzaak is een dwarsliggende, met mijn kaak vergroeide verstandskies.

Alle 'klazienuutzalk' trucjes heb ik inmiddels geprobeerd (Kruidnagel, watje met wodka enz). De omzet van de apotheek is gered voor dit jaar door mijn grootschalige inkoop van ibuprufen.

Niks helpt!

En nu komt mijn probleem.... Ik ben als de dood voor de tandarts!

Ik ben al 12 jaar niet geweest en ik krijg nog liever een kind.

Wat ik met dit topic wil? Niks... Behalve afleiding in de stille hoop dat het overgaat.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Dat gaat niet over, het wordt alleen maar steeds erger, je zult toch echt de gang naar de tandarts moeten maken. Die kies is er in twee minuten uit, dat kun je van een baby toch niet zeggen.
verba volant, scripta manent.
Nou, twee minuten denk ik niet. Er moet gesneden worden, dus dat is niet zo gepiept.
Ik verwacht inderdaad niet dat de kies binnen 2 minuten verwijderd is. Hij is in de lengte met mijn kaak vergroeid.
Mag ik je nog een tip geven?

Ik doe altijd mijn ogen dicht en neem mijn mp3 speler mee. Geluid goed hard en dan kan ik veel beter ontspannen.

Ik vind met name de geluiden heel onprettig. Het gewroet is ook niet fijn, maar met een stevige verdoving heb ik daar veel minder last van.
quote:wendy7474 schreef op 31 januari 2014 @ 14:50:

Nou, twee minuten denk ik niet. Er moet gesneden worden, dus dat is niet zo gepiept.Misschien geen twee minuten, maar het duurt ook geen uur, hoor. heb je inmiddels gebeld om te overleggen met je tandarts? Temperatuur ook al gemeten?
Only dead fish go with the flow
quote:wendy7474 schreef op 31 januari 2014 @ 14:50:

Nou, twee minuten denk ik niet. Er moet gesneden worden, dus dat is niet zo gepiept.

Ja joh, praat haar vooral nog meer angst aan.

Nachtzuster, echt bellen hoor. Met een heftige pijnklacht kun je meestal altijd wel dezelfde dag terecht. Ja het is eng, maar lees goed wat iedereen hier zegt, alleen maar voordelen:

- je hoeft het weekend niet af te wachten

- die vervelende tand ben je straks kwijt

- je ontsteking kan niet verergeren en gaat weg

- en bovenal: GEEN PIJN MEER!
Ik weet uit ervaring dat je je beter maar kunt voorbereiden op wat er komen gaat. Denken dat je met twee minuten naast de stoel staat, kan nogal tegenvallen dan.

En dat is geen angst aanpraten, maar wel reëel zijn.
quote:wendy7474 schreef op 31 januari 2014 @ 15:46:

Ik weet uit ervaring dat je je beter maar kunt voorbereiden op wat er komen gaat. Denken dat je met twee minuten naast de stoel staat, kan nogal tegenvallen dan.

En dat is geen angst aanpraten, maar wel reëel zijn.Bij kaakchirurg ben je binnen een kwartier klaar.
Misschien zit die verstandskies best lastig, maar als ik dit zo lees, denk ik dat het vrezen voor het lijden nu echt erger is dan het uiteindelijke lijden zelf.

Kom op, TO, je moet er nu gewoon even doorheen en dat is het achter de rug! Bedenk eens wat een overwinning dat zou zijn!

quote:Dreamglasses schreef op 31 januari 2014 @ 15:49:

[...]

Bij kaakchirurg ben je binnen een kwartier klaar.

Ja, dus dat is wel even wat langer dan twee minuten.

Bovendien reken je dan nog niet eens het verdoven mee, waarvoor je apart geholpen wordt door een verpleegkundige, ook weer een kwartier.

Niet alle tandartsen verwijzen meer door naar de kaakchirurg trouwens, ze proberen het vaak eerst zelf. Had iets te maken met vergoedingen geloof ik.
quote:wendy7474 schreef op 31 januari 2014 @ 15:53:

[...]

Ja, dus dat is wel even wat langer dan twee minuten.

Bovendien reken je dan nog niet eens het verdoven mee, waarvoor je apart geholpen wordt door een verpleegkundige, ook weer een kwartier.

.

Niet bij mijn kaakchirurg en geloof me: ik ging er letterlijk met knikkende knieën naartoe en dat heb ik ook gezegd. Inwerking verdoving was 2 minuten. Mocht ik al op die stoel zitten en ik dacht "Oh nee, nu al! De verdoving werkt toch nog niet?" Maar die werkt gewoon harstikke snel. Met verdoving en al stond ik serieus - nadat een deel van mijn kaak opgeklapt was (sorry TO) - binnen 14 minuten buiten!!

Dat valt dus heel erg mee. 2 minuten niet nee. Maar je moet er ook geen drama van maken, want dat is het gewoon niet.

Bovendien: kom op, als je een volwassen vrouw bent, moet je doen wat je moet doen bij een ontsteking (in je hoofd, hè!!) en even de tanden op elkaar.
Heb je al kamillethee geprobeerd? Dat verzacht het een beetje
Heb je al gebeld? Je kunt toch niet met deze pijn blijven lopen en behandeling steeds maar uitstellen. Dat heb je nu al lang genoeg gedaan. Echt bellen nu en neem iemand mee ter ondersteuning.

Kan je vanavond lekker slapen.
odi et amo
In Alphen aan de Rijn zit een hele goeie narcose tandarts.

Het enige wat je voelt is de pijn in je portemonnee want je moet direct betalen en je krijgt niets terug van de verzekering.

Maar mijn hemel wat was ik blij dat ik daarnaartoe geweest ben.

Sterkte.
Ja en?
quote:Dreamglasses schreef op 31 januari 2014 @ 15:58:

[...]

.....

Bovendien: kom op, als je een volwassen vrouw bent, moet je doen wat je moet doen bij een ontsteking (in je hoofd, hè!!) en even de tanden op elkaar.Ik heb kinderen gebaard en geloof me.. Dat deed ook best zeer. Dat is het punt dus niet. Ik ben echt geen mietje, maar slechts als 'de dood' voor de tandarts.
Ik zou als de sodemieter bellen.....

De kaakchirurg krijgt deze kies ee makkelijk uit! Daarom zijn ze "chirurg".

Vraag een Antibiotica en maandag direct naar de kaakchirurg...

Ik snap niet dat mensen jaaaaaren niet naar de tandarts gaan....ook ik ben bang, maar ga toch.
Narcose schiet niets op... De angst blijft daarna. Ook is er vaak een wachtlijst voor dit soort gevallen.
quote:sam1985 schreef op 31 januari 2014 @ 18:44:

Narcose schiet niets op... De angst blijft daarna. Ook is er vaak een wachtlijst voor dit soort gevallen.

Nehoor, als je belt ga je eerst voor een intake en meestal kun je de volgende dag geholpen worden.

En wat de angst betreft; wil je van de pijn af of niet denk ik dan.

Pijnloos geholpen worden scheelt een hoop stress. Bij mij in ieder geval.
Ja en?
Ik weet er alles van; angst voor de tandarts en doktoren. Meer dan een jaar heb ik met pijn gelopen in mijn mond en ik moest er laatst toch aan geloven. Wortelkanaalbehandeling en daarna weer 2x terug omdat het niet over ging. Krijg al de kriebels bij het woord, brrrr. Gelukkig heb ik wel een tandarts die niet raar doet als je van angst zit te janken en iemand met je meegaat. Verder verdoofd hij ook eerst het plekje waar de verdoving komt. Maar goed, pijn is nog niet helemaal over en mijn angst ook niet. Alleen is het zo te doen om te zorgen dat mijn gebit nog mooi blijft.

Ook heb ik ervaring met een ontstoken verstandskies die in het ziekenhuis eruit gesneden moest worden.

Ik heb alleen bovenstaand advies, neem iemand mee die je vertrouwd zodat je hoe dan ook niet meer hoeft te rijden. Vertel vooraf van je angst zodat er evt. meer tijd voor je wordt vrijgehouden. Vraag om een `verdoving/koud maken` van het plekje waar de verdoving komt.

En verder een dikke .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:denachtzuster schreef op 31 januari 2014 @ 18:33:

[...]

Ik heb kinderen gebaard en geloof me.. Dat deed ook best zeer. Dat is het punt dus niet. Ik ben echt geen mietje, maar slechts als 'de dood' voor de tandarts.

Ik vond 3 dagen weeën en een kind baren velen malen erger, vermoeiender en pijnlijker dan naar de tandarts of kaakchirurg gaan.

Dat je bang bent, kun je echt aangeven. Het is gewoonweg GEEN goede reden om dan maar niet naar de tandarts te gaan.

En de kaakchirurg gaat nog sneller als de tandarts in jouw geval.

Dus kom op! Bellen!
En ben je nog gegaan?
Ik heb hetzelfde probleem gehad, zelfs toen ik in Italië was (!) Ik doodsbang voor de itelaanse tandarts natuurlijk (op een 1 of andere manier had ik in mijn gedachten dat ze daar nog met hamer en bijtel werkte ofzo).

Maargoed geloof me; toen hij de verdoving gaf en ik die verschrikkelijke pijn voelde wegzakken kon ik die tandarts wel omhelzen.

Blijf er niet mee lopen!
Hoe gaat het met je kiespijn?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
laat je tanden eruit halen en ga zonder tanden verder met het leven
quote:sem-mad schreef op 03 februari 2014 @ 09:59:

laat je tanden eruit halen en ga zonder tanden verder met het leven?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven