Kiespijn.
vrijdag 31 januari 2014 om 13:37
Ik heb kiespijn. Niet een heel klein beetje, maar alles overheersend bepalend. Doe al 3 nachten geen oog dicht. Oorzaak is een dwarsliggende, met mijn kaak vergroeide verstandskies.
Alle 'klazienuutzalk' trucjes heb ik inmiddels geprobeerd (Kruidnagel, watje met wodka enz). De omzet van de apotheek is gered voor dit jaar door mijn grootschalige inkoop van ibuprufen.
Niks helpt!
En nu komt mijn probleem.... Ik ben als de dood voor de tandarts!
Ik ben al 12 jaar niet geweest en ik krijg nog liever een kind.
Wat ik met dit topic wil? Niks... Behalve afleiding in de stille hoop dat het overgaat.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
vrijdag 31 januari 2014 om 13:40
Naar de angsttandarts gaan een idee? Dat is namelijk de enige manier waarop je mij naar de tandarts krijgt.
Bij kiespijn druppel ik tot ik naar de tandarts kan Dentinox (voor doorkomende tandjes).
Bij kiespijn druppel ik tot ik naar de tandarts kan Dentinox (voor doorkomende tandjes).
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
vrijdag 31 januari 2014 om 13:41

vrijdag 31 januari 2014 om 13:43
Als de sodemieter je huisarts opbellen voor valium. Dan als de sodemieter de tandarts opbellen en er direct heen gaan. Laat anders iemand anders bellen en neem gewoon je moeder, vriendin, vriend of zus mee. Zo moet je het weekend niet in willen gaan. Als je in het weekend gaat moet je ook nog eens een hoog weekendtarief betalen. NU BELLEN!

vrijdag 31 januari 2014 om 13:48
Ratio en emotie liggen erg ver uit elkaar bij angst voor de tandarts, Thula. In mijn geval kan ik zeggen dat ik al eens bij de tandarts uitstekend verdoofd ben, nergens last van heb en de gevolgen daarna ook wel te dragen zijn.
En toch, ik ste het al zó lang weer uit. Lalalalalaaaaa ik ben gewoon te druk met andere dingen....
Serieus, ik heb twee keizersnedes ondergaan, heb een spiraal laten zetten wat erg gevoelig was maar allemaal uitstekend doorstaan, maar die tandarts heb ik nog niet gebeld. Zelfs niet nadat ik me voorhield hoe trots ik wel niet op mezelf kan zijn als ik het wél doe.
Dus.
En toch, ik ste het al zó lang weer uit. Lalalalalaaaaa ik ben gewoon te druk met andere dingen....
Serieus, ik heb twee keizersnedes ondergaan, heb een spiraal laten zetten wat erg gevoelig was maar allemaal uitstekend doorstaan, maar die tandarts heb ik nog niet gebeld. Zelfs niet nadat ik me voorhield hoe trots ik wel niet op mezelf kan zijn als ik het wél doe.
Dus.
vrijdag 31 januari 2014 om 13:50

vrijdag 31 januari 2014 om 13:52
Als dat inderdaad een met de kaak vergroeide dwarse verstandskies is, kan ik me zomaar voorstellen dat de tandarts hier niet zelf aan gaat zitten sleutelen. Die stuurt je subiet door naar de kaakchirurg, en dat is maar goed ook.
Vraag wat kalmerends aan je huisarts (leg uit wat je probleem is)en maak een afspraak met je tandarts (want je hebt een verwijzing nodig). Heel veel sterkte.
En heel gek, maar ik ben ook altijd als de dood geweest voor de tandarts. Tot het moment dat ik op tandheelkundig gebied bijna alles had meegemaakt waar ik ooit bang voor was geweest, daarna ben ik nooit meer bang geweest.
Vraag wat kalmerends aan je huisarts (leg uit wat je probleem is)en maak een afspraak met je tandarts (want je hebt een verwijzing nodig). Heel veel sterkte.
En heel gek, maar ik ben ook altijd als de dood geweest voor de tandarts. Tot het moment dat ik op tandheelkundig gebied bijna alles had meegemaakt waar ik ooit bang voor was geweest, daarna ben ik nooit meer bang geweest.
vrijdag 31 januari 2014 om 13:52
quote:denachtzuster schreef op 31 januari 2014 @ 13:45:
Ben bang (weet het wel zeker) dat de tandarts hier niks mee kan en dat ik direct wordt doorverwezen naar de kaakchirurg.
oke......en dat is heel eng omdat....?
waarschijnlijk is deze angst terecht. Maar niet is om bang voor te zijn, juist om blij om te zijn. De kaakchirurg kan dit zo voor je oplossen.
Ben bang (weet het wel zeker) dat de tandarts hier niks mee kan en dat ik direct wordt doorverwezen naar de kaakchirurg.
oke......en dat is heel eng omdat....?
waarschijnlijk is deze angst terecht. Maar niet is om bang voor te zijn, juist om blij om te zijn. De kaakchirurg kan dit zo voor je oplossen.
vrijdag 31 januari 2014 om 14:05
Wij verwijderen in de praktijk ook kiezen die gekanteld liggen, sommige tandartsen sturen snel door naar een kaakchirurg en sommige niet.
De drempel is dan toch minder hoog bij de tandarts zelf.
Dus wie weet wil jouw tandarts de kies ook wel trekken maar ik ben bang niet op vrijdag middag zo voor het weekend..
Ik zou echt bellen of wil je morgen wakker worden met een dikke wang/gezicht?
Kan gebeuren, hoeft niet..
Succes en sterkte!
De drempel is dan toch minder hoog bij de tandarts zelf.
Dus wie weet wil jouw tandarts de kies ook wel trekken maar ik ben bang niet op vrijdag middag zo voor het weekend..
Ik zou echt bellen of wil je morgen wakker worden met een dikke wang/gezicht?
Kan gebeuren, hoeft niet..
Succes en sterkte!
vrijdag 31 januari 2014 om 14:10
Er is heel veel veranderd in twaalf jaar. Tegenwoordig hoef je geen pijn meer te lijden, hoogstens wat napijn maar dan ben je al weer lekker thuis. Ik begrijp je angst maar denk even na, als je gisteren was geweest, zou je er nu al van af zijn geweest. Het moet toch, dus niet meer uitstellen. Sterkte ermee.
vrijdag 31 januari 2014 om 14:11
Ja bel maar gauw. Anders zit je er in het weekend mee.
Ik ken het zelf niet, angst voor de tandarts, maar mijn vriend is tandarts. Hij zegt dat het de meest voorkomende angst is van mensen en dat is dus heel normaal. Hij hoeft niet per se wat te doen he? Je kunt je tandarts ook gewoon eerst laten kijken en advies krijgen. Je kunt altijd zeggen dat je niet wil dat hij het behandelt. Maar oh wat zul je blij zijn als die pijn weg is! Dat weet ik zeker!
Ik ken het zelf niet, angst voor de tandarts, maar mijn vriend is tandarts. Hij zegt dat het de meest voorkomende angst is van mensen en dat is dus heel normaal. Hij hoeft niet per se wat te doen he? Je kunt je tandarts ook gewoon eerst laten kijken en advies krijgen. Je kunt altijd zeggen dat je niet wil dat hij het behandelt. Maar oh wat zul je blij zijn als die pijn weg is! Dat weet ik zeker!
vrijdag 31 januari 2014 om 14:12
quote:denachtzuster schreef op 31 januari 2014 @ 14:00:
Ken je het gevoel dat je maag zich lijkt om te draaien thula?
Dat heb ik bij de tandarts. Als er een tandarts op tv is zap ik weg.yep.......ken het maar al te goed. Ik heb bijna mijn angststoornis overwonnen.....dus ik begrijp angst als geen ander! Ik weet ook dat het enige wat je kan doen om ervan af te komen is je irrationele gedachte vervangen door rationele en .........gaaaaaannnnn
Ken je het gevoel dat je maag zich lijkt om te draaien thula?
Dat heb ik bij de tandarts. Als er een tandarts op tv is zap ik weg.yep.......ken het maar al te goed. Ik heb bijna mijn angststoornis overwonnen.....dus ik begrijp angst als geen ander! Ik weet ook dat het enige wat je kan doen om ervan af te komen is je irrationele gedachte vervangen door rationele en .........gaaaaaannnnn
vrijdag 31 januari 2014 om 14:17
@nachtzuster, dat van andere praktijken tegenwoordig en bijna geen pijn en last is trouwens waar, kan ik je uit ervaring dichtbij vertellen. Iemand in mijn directe nabijheid was zó bang voor de tandarts dat diegene al in geen 30 jaar was geweest. Gebit was ondertussen ook zó afgetakeld dat er een flinke renovatie nodig was. Combi angsttandarts en mooi herstellen en deze persoon heeft weer een nóg mooiere glimlach
En geen centje pijn, hoorde ik!

vrijdag 31 januari 2014 om 14:24
Ik zou in ieder geval wel naar de tandarts gaan. Al is het alleen al om te kijken of er geen ernstige vorm van ontsteking is.
Ik vind de tandarts ook niet fijn, maar soms moet het helaas. Gelukkig hebben ze daar een verdoving voor. Geef aan dat je het eng vindt, dan is de kans groter dat de tandarts je 'zachtjes' verdoofd (dus niet gelijk die spuit hard in je mond jenst)...
Ga nu gewoon en neem desnoods iemand mee die je kan supporten. De rest van het weekend met je kies rond bliven lopen is ook niks!
Ik vind de tandarts ook niet fijn, maar soms moet het helaas. Gelukkig hebben ze daar een verdoving voor. Geef aan dat je het eng vindt, dan is de kans groter dat de tandarts je 'zachtjes' verdoofd (dus niet gelijk die spuit hard in je mond jenst)...
Ga nu gewoon en neem desnoods iemand mee die je kan supporten. De rest van het weekend met je kies rond bliven lopen is ook niks!
Only dead fish go with the flow
vrijdag 31 januari 2014 om 14:26
vrijdag 31 januari 2014 om 14:29
quote:denachtzuster schreef op 31 januari 2014 @ 13:50:
Het gaat om overdwarsgegroeide verstandskies die in de lengte in mijn kaak is gegroeid. Hij moest er eigenlijk 20 jaar geleden al uit.
Denk niet dat de verwijsbrief van toen nu nog geldt.
Haha, ik vraag me af hoe vaak de kaakchirurg mensen met oude verwijsbrieven krijgt als het gaat om verstandskiezen... misschien nog best vaak!
Het gaat om overdwarsgegroeide verstandskies die in de lengte in mijn kaak is gegroeid. Hij moest er eigenlijk 20 jaar geleden al uit.
Denk niet dat de verwijsbrief van toen nu nog geldt.
Haha, ik vraag me af hoe vaak de kaakchirurg mensen met oude verwijsbrieven krijgt als het gaat om verstandskiezen... misschien nog best vaak!
vrijdag 31 januari 2014 om 14:30
Oh, ik snap je angst heel goed. Ik was al vijf jaar niet geweest tot er een scherf van mijn voortand afbrak. Toen kon ik niet meer met goed fatsoen in de spiegel kijken, dus direct een tandarts gebeld. Ik kon dezelfde dag terecht (gelukkig) en het is netjes en pijnloos hersteld.
Inmiddels is mijn gebit weer gesaneerd en ga ik netjes twee keer per jaar naar de tandarts voor controle.
Inmiddels is mijn gebit weer gesaneerd en ga ik netjes twee keer per jaar naar de tandarts voor controle.