Gezondheid alle pijlers

Kiezen trekken! Help!

22-01-2014 20:38 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb een brandende vraag. Ik moet namelijk twee kiezen trekken en ik ben doodsbang. Heeft iemand ervaringen?

Ik ben vooral bang voor het trekken zelf. Ik heb allemaal enge verhalen gehoord en nu durf ik niet meer...
Doodsbang?

Ja ervaring hier, stelt geen reet voor dus niet aanstellen. Is zo achter de rug.
Goed laten verdoven, dan valt het echt wel mee.
Ik zou ook bang zijn als ik twee kiezen zou moeten trekken. Daarom heb ik ze laten trekken door een kaakchirurg. (Sorry, erg flauw).
Moet je ze bij de tandarts laten trekken of bij de kaakcirurg? Ik heb beide meegemaakt, stelt niet veel voor, terwijl ik van tevoren doodsbang was! Heb na die tijd ook niet de voorgeschreven pijnstillers gebruikt dus het valt allemaal enorm mee..
Komt wel goed, schatje!
Ik heb mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg laten doen. Lijkt me hetzelfde principe als gewone kiezen toch?

Ik zag er in ieder geval heel erg tegenop, achteraf viel het reuze mee. Vond de verdovingsprikken pijnlijker dan het trekken zelf. Dat deed namelijk helemaal geen pijn, alleen veel gewroet en gekraak.

Tip: koelen naderhand. Koelen, koelen! Bij mij werd het heel dik en blauw. Maar dat verschilt blijkbaar per persoon.

Het trekken valt echt mee hoor. No worries
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
Oh en heb je het over 'gewone' kiezen of over verstandskiezen?
Komt wel goed, schatje!
Ik ben zowel eens bij de kaakchirurg als bij de tandarts zelf geweest. Beiden keren was het echt een fluitje van een cent. Erna ook nergens last van gehad.

Mijn kiezen staken naar de zijkant uit dus ze waren makkelijk te trekken. Het was echt in 2 seconden gebeurd.

Sowieso voel je er niks van vanwege de verdoving. Meid, maak je niet druk. Een tampon indoen is lastiger.
Doodsbang?

Ik kan je uit ervaring zeggen na 20 jaar werkzaam te zijn geweest in de tandheelkunde....doden zijn er nog nooit gevallen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb 4 kiezen laten trekken.

Het trekken zelf viel mij hartstikke mee, maar tip: neem de pijnstilling in die ze je voorschrijven!!!

Ik had de pijnstilling namelijk niet ingenomen en ik ging door de grond toen m'n verdoving uitgewerkt was!
Hier ook ondertussen 3 kiezen getrokken, ook van te voren vreselijk bang en achteraf "appeltje, eitje". Amper napijn gehad en geen pijnstilling genomen.

Succes!
Hoi

Ik vond het ook reuze meevallen. Ook met napijnen.

Succes en sterkte!
Luister vooral niet naar de horror verhalen.. bij iedereen is het namelijk heel anders, zoals bij mij! zowel bij de tandarts als bij de kaakchirurg (weg laten snijden) viel het echt mee!!

Na pijn ook niet gehad, tuurlijk is het wat gevoelig en ben je bang, maar dat is iedereen, en iedereen heeft het overleefd. toen de tandarts zei dat ze eruit moesten, lag ik maand erna al in de stoel bij de kaakchirurg, stel zoiets nooit uit, denk dan: ach ben ik er maar weer vanaf!

Dus gewoon gaan! leuk zal het nooit zijn, maar als je er vanaf bent voelt dat zo fijn
Had trouwens na het wegsnijden, ijsblokjes in een washand gedaan, en wel een tijd gekoeld, ook pijnstilling genomen voordat de pijn zou beginnen. maar daar ben ik al snel mee gestopt want voelde niks eigenlijks, als je niet koelt kan het gaan zwellen..

Enigste wat ik niet leuk vond was het uitspuiten van het gat (i.v.m. eten wat er in kan gaan hangen).. ik ben echt een mietje op dat gebied (gevoelig voor flauwvallen) maar tijdens het trekken en snijden nooit flauwgevallen. dus valt mee schijnbaar de ingreep
Stelt niets voor. Je hoeft echt niet bang te zijn.

De verdoving tegenwoordig is ook erg goed te doen.

Welke kiezen moeten eruit? Boven of onder?? Daar zit namelijk ook nog verschil in.
Vorige week is bij mij één verstandskies getrokken.

Ging ook niet echt relaxed heen, slecht geslapen etc. t Was de eerste keer dus ik had geen idee hoe het zou gaan.

t Viel ontzettend mee. Pijn heb ik niet gehad. Had voor de zekerheid bij thuiskomst 2 paracetamol genomen maar toen die uitgewerkt waren voelde ik ook niks.

Het trekken zelf is een beetje raar, het kraakt een beetje, maar t is binnen een paar minuten voorbij. Eigenlijk gewoon een kwestie van mond open houden en wachten tot hij/zij klaar is.

Ik had op internet gelezen wat je allemaal moet inslaan als overlevingspakket en dat je je dagenlang ziek moet melden van je werk en de hele middag met een icepack op je wang moet zitten...... Dat was bij mij dus echt niet zo.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
De meeste mensen gaan ook gewoon werken na een extractie.

En natuurlijk lees je op internet bijna alleen de nare ervaringen.

Maar echt, het stelt niets voor.

Je wordt niet voor niets naar de kaakchirurg verwezen. Vaak ligt de kies dan iets complexer of heeft langere wortels.
Hey

ik ben ook bang voor die bekkebeul

ik ben maandag geweest voor een kies te laten trekken

je word goed verdoofd en voelt echt niets

wat ik fijn vind is dat hij aangeeft wat hij doet en

me gerust stelt miss kan je dat ook vragen

sterke en gewoon gaan hoor stelt nie zoveel voor

mensen maken het vaak erger dan dat het is klinkt

tip na trekken thuis even koelen heb ik niet gedaan

nu dikke blauwe wang
De prikken vind ik het ergst, maar het trekken zelf helemaal niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik houd er ook niet van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vroegah trokken ze kiezen zonder verdoving. Dat was een goede reden om heel maar dan ook heel bang te zijn!

Tegenwoordig moet je bang zijn voor de verdoving! Die is zo erg, ze leggen je dagenlang in coma en als je in coma ligt, worden je nieren gestolen en verkocht op internet!

Je stelt je aan...
Vorig jaar heb ik mijn ver stands kies laten trekken en daar heb ik niks van gevoeld omdat ik verdoofd werd. En na die tijd heb ik er ook weinig van gevoeld. Het geneeste snel.
Je moet maar denken alles gaat voor bij. Het is zo een uur later dan je afspraak, dan heb je het achter de rug

Maar snap je angst!! Echt, het valt mee, maar de verdoving is het ergst.
Ik heb bij de kaakchirurg mn kiezen laten trekken en het was voorbij voor ik er erg in had. Stond met een kwartier weer buiten, niets gevoeld! Ook toen de verdoving uitgewerkt was weinig pijn. Wel later veel last gehad want het ging ontsteken, antibiotica, schimmelinfectie als bijwerking van de antibiotica... Maar het trekken zelf was minder erg dan een gaatje boren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven