Gezondheid alle pijlers

Kind hoest maar

09-04-2011 19:53 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn kind blijft maar hoesten. Wat nu?
Naar de huisarts
Terughoesten.
quote:AlettaJacobs schreef op 09 april 2011 @ 19:54:

Terughoesten.
Klinkt het als een kuch of als een uitgeputte puppy in de zomer?
Huisarts?
quote:Miekkie schreef op 09 april 2011 @ 19:57:

Klinkt het als een kuch of als een uitgeputte puppy in de zomer?Een zeehond kan ook nog hè....
Wat voor een hoest? Droge hoest, rochelhoest? Als je kind slijm ophoest, komt het dan uit de longen of is het naar beneden gelopen snot wat ie op hoest? Als je je hand op zijn ruggetje legt, voel je het dan ratelen?

Alleen hoest is nogal vaag.
Kind, hoest maar.
Sigaretten afpakken en geen zakgeld meer.
Och ja de zeehond.. Bijna vergeten.
Hoe lang hoest hij/zij al? En is hij/zij er benauwd bij? Wat je kan doen voor verlichting is de douche heel heet aanzetten en dan met kind er naast gaan zitten (en de deur dicht natuurlijk). Als je kind al wat ouder is dan kan gewoon stomen ook natuurlijk. Is het echt heftig dan even HAP bellen.
Kind als in zes weken oud of kind als in zeventien jaar oud? Voor de eerste zou ik me zorgen maken, voor de tweede zou ik vragen wanneer hij stopt met roken?

(het kan ook zijn dat zijn snoepje net in het verkeerde keelgat is geschoten, daar ga je ook van hoesten. Dan zou ik wel wat meer haast hebben met actie ondernemen)
Zou toch wat zijn als je kind zich verslikt in een snoepje en naar blijft hoesten en dat je dan eerst een topic gaat openen om te checken hoe of wat.

De vraag is natuurlijk ook nog of ze advies wil wat ze moet doen of dat ze geïrriteerd is over de hoest.
Hand voor de mond (of in de mouw als het de mexicaanse is...)
Hoestdrankje geven en als er koorts bij is langs de huisarts. Mijn zoon hoest ook al de hele winter, en blijkt nu astma te hebben.

Hij hijgt ook bij inspanning snel overigens.

Maar goed hij had een rare blaffende hoest, en dat was weer een luchtweginfectie.
Oordoppen in?
Wat een ontzettend vage OP!
Thijmsiroop.

Ik zweer erbij.
Het heerst hè
kinkhoest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven