Gezondheid alle pijlers

kippenvel

30-01-2008 16:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier een beetje een vreemde vraag of meer een vreemd iets wat ik al enkele dagen heb en waarvoor ik niet gelijk mijn huisarts wil raadplegen.

Ik krijg alsmaar kippenvel op één been, vooral het bovenbeen. Het komt zomaar, niet door kou of emoties of wat dan ook.

Is er iemand die dit herkent en zoja, is er iemand die weet hoe dit komt?

Alvast reuze bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes, KukkuK
Herkenbaar! Bij mij komt het door geïrriteerde zenuwen in mijn rug. Of dat bij jou ook het geval is, kan ik natuurlijk niet zeggen.

Hopelijk verdwijnt het bij jou vanzelf weer!
dankjewel voor je reactie Lieske! misschien moet ik het in die hoek zoeken, tenminste, ik heb zelf een nekhernia gehad en dat is altijd een gevoelige plek gebleven, misschien dat ik door spanningen ook iets met mijn zenuwen 'doe', ik weet het niet....

groetjes, KukkuK
Kan best hoor; na een hernia blijven die zenuwen vaak gevoeliger. Dat kippenvel heeft te maken met het onwillekeurig zenuwstelsel dat langs de voorzijde van je wervelkolom ligt.

Vanuit mijn bovenrug/nek heb ik trouwens ook wel 'kippenvelaanvallen' op mijn arm, in mijn hals en aan de zijkant van mijn gezicht. Ik blijf het bizar vinden, en nog eens een rotgevoel ook!
het is een kippenvelgevoel of ziet je huid er alleen zo uit? Dat laatste kan ook bij een droge huid gebeuren, even goed smeren dan en wat lossere broek dragen.
nee, het is echt een kippenvel gevoel en er is ook duidelijk kippenvel zichtbaar op één been, ik vermoed dat het toch zoiets is als wat Lieske schrijft, zenuwenkwestie.

het is écht een rotgevoel! ik hou het maar een tijdje in de gaten en dan kan ik altijd nog een keer contact opnemen met mijn huisarts. groetjes, KukkuK
kan het zijn dat je vaak riemen draagt of een beetje overhangend buikje hebt? Of een liesblessure hebt? Er loopt namelijk een zenuw met een rare knik door je lies naar de huid van je bovenbeen en die wil soms nog wel eens beklemd raken, waardoor je dit rare gevoel kunt krijgen.
Oud topic maar ik haal hem toch naar boven.

Ik heb namelijk ook last van kippenvel op mn linker bovenbeen. Zo'n periode duurt maanden en dan is ook ook weer een tijdje weg. Nu heb ik het al weer een paar weken . Meerdere malen per dag kippenvel. Soms zelfs pijnlijk. Het voelt zo gek!

Iemand een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven