Gezondheid alle pijlers

Kittens met schimmel en zelf ringworm

11-10-2013 15:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vier weken heb ik twee schattige kittens van 12 weken maar vanaf dat ik ze heb ben ik in onzekerheid over wat ik moet doen.

Ze hebben schimmel (Microscopus Canis) en ik heb ringworm. De kittens worden behandeld met Imaverol en ik met anti-schimmelcreme.

Voorts maak ik mijn huis goed schoon.

Nu heb ik ook jeuk op mijn hoofd en er komen steeds meer plekjes op mijn lichaam en ik merk dat ik daar helemaal overstuur van raak want ik ben bang dat het niet over wil gaan, ook omdat de schimmel lang kan overleven in huis. Mijn omgeving zegt dat ik de kittens terug moet brengen, het huis goed moet reinigen. Ook mijn vriend met wie ik al 8 jaar een LAT- relatie heb wil niet meer bij mij langs komen want hij is bang voor besmetting.

Ik merk dat ik er een heel groot probleem van maak en wil graag jullie mening hierover. Ik wil ze niet zomaar wegdoen maar dit is ook niet goed.
http://www.licg.nl/128/
Pff jeetje... op die site het een en ander gelezen en wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!

Je kunt aan je huisarts vragen voor een middel dat je oraal kan innemen omdat je waarschijnlijk zelf niet overal bij kan met de creme.

Probeer ten eerste niet te krabben aan de rode plekken. Voorts is het belangrijk regelmatig de handen te wassen, zodat andere personen in je omgeving niet met de huidschimmel besmet worden.

Verder denk ik niet dat de vorige eigenaar de kittens terug neem!
Een oraal middel geven ze niet zo gauw want dit kan ernstige leverproblemen opleveren.

De kittens worden wel teruggenomen door de Stichting waar ik ze vandaan heb maar zij vinden dat ik mezelf er te druk over maak.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen want als ik ze terugbreng is de schimmel niet uit mijn huis en dan neem ik voorlopig helemaal geen katten meer want mijn vorige kat die ik nog maar een jaar had is aan buikvliesontsteking overleden.
Terwijl ik weer zo graag een kat(ten) in huis wilde nemen.
Ik heb geen ervaring met katten met schimmel maar wel met een paard... en dat is dan na 3x wassen met Imaverol wel echt over. Moet je wel een keer het hele paard wassen, dat is voor een kat natuurlijk wel sneu, maar dat werkt wel vrij goed.

Weet je of het dezelfde schimmel is die jouw katten hebben en die jij hebt? Ik heb daar geen verstand van, maar er zijn toch verschillende? Voordat je nu twee dingen aan elkaar linkt die eigenlijk niet zo veel invloed op elkaar hebben?
dit hebben wij ook gehad met onze kittens. het gaat over echt! wel hebbenn we de fokker gelijk gebeld want het schijnt te ontstaan in het nest. (incubatietijd was te kort)maar geniet lekker van je kittens! wij zelf kregen er idd ook wat voor al weet ik niet meer wat. maar ons hele gezin zat eronder!
is achteraf gepraat geef ik toe, maar kittens met 8 weken in huis halen is toch veel te jong?
Ja pokkewijf (he, nu klinkt het meteen gemeen )

8 weken is te jong. Jammer dat mensen niet eerst nadenken en even inlezen voor ze een huisdier nemen. 12 tot 15 weken is veel beter
Ik ben niet beledigd hoor... Koosnaampje, collega noemde mij zo en hij kon het weten, was er met eentje getrouwd...lol
Ik vind ook dat je je te druk maakt, je hebt nu schimmel in huis en je bent bezig dit op te lossen. Het zal helaas niet in een paar dagen over zijn. De kittens terugbrengen is natuurlijk schromelijk overdreven. Straks zijn ze van de schimmel af en dan is het klaar.

Overleg even met de huisarts voor jou en met de dierenarts voor de kittens. Wellicht hebben zij nog tips.

Ik begrijp jouw emoties, zou zelf ook behoorlijk van de leg zijn als ik in jouw schoenen zou staan maar het komt echt goed.
Mijn poezen, zusjes, heb ik van een heel aardige dame gekregen. Zij had een zwerfpoesje opgevangen en zij (poes, niet de dame) lag twee weken later geheel onverwacht met drie kittens onderin haar meterkast... pffft

Ik was toen eigenlijk van plan om twee kittens uit het asiel te halen maar deze moesten ook onderdak.

Zij wilde de kittens absoluut niet voor 12 weken afstaan en gelijk had zij.

Wel elke week bij haar gaan kijken natuurlijk en met 12 weken kittens mee naar huis genomen, keurig opgevoed door moederpoes en kerngezond.

Heb haar geld gegeven om moeder/zwerfpoes te laten steriliseren en iedereen blij.

Heb nog elke dag plezier van inmiddels 14 jarige poes, zusje is helaas op 10 jarige leeftijd aan tumor overleden.
Ik heb al meerdere keren ringworm/schimmel op mijn armen gehad en het gaat bij mij altijd vanzelf weer over. Het is steeds een paar jaar of wat weg en dan komt het weer. Ik zou ze er niet voor weg doen maar dat ben ik. Als je vriend een ziekte heeft, stuur je die toch ook niet gelijk de deur uit?
Ik heb ooit een kitten meegenomen uit het buitenland, eenmaal thuis bleek dat íe ringworm had. Dus ook partner en ik, plus onze andere 3 katten. Wij werden behandeld met zalf en de katten met Griseofulvine, poeder dat je moest oplossen in water alvorens de katten onder te dompelen in de emmer met opgeloste griseodinges.

Het was 2 weken lang geen feest maar toen waren we allemaal weer ringworm en jeuk-vrij.

Hierom hoef je je katten echt niet weg te doen hoor, het gaat over. Snap eigenlijk ook niet dat je er over piekert om de katten weg te doen.
geeft het tijd, wees consequent met de medicijnen dan gaat het vanzelf over. de katten hoeven heus niet weg
Test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven