Gezondheid alle pijlers

kiwi's met schil en al eten voor verbeteren darmfunctie?

29-10-2010 11:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren last van obstipatie en doe er alles aan om "de boel een beetje aan de gang te houden". Een paar jaar geleden heb ik van iemand het advies gekregen om kiwi met schil te eten. Ik ben daarmee begonnen, (wel even wassen natuurlijk) en het is prima te doen. Heb er (denk ik) ook wel een positief effect van.

Ik vraag me alleen af of er meer mensen zijn die het doen of ervan gehoord hebben. Op mijn werk krijg ik er altijd opmerkingen over en ook een dietist die ik er ooit naar vroeg had het nog nooit gehoord.
Ik zou ff naar de dokter gaan als je er al jaren last van heb. kiwischil eten moet het verschil niet maken (en het lijkt me echt super smerig).
Ja, ik ken er een paar die dat ook doen. Lijkt me echt niet te eten, maar het kan wel. Persoonlijk zou ik dan wel een biologische kiwi nemen. Het schijnt inderdaad wel goed te zijn voor je darmen.

Lentelove, 4 minuten geleden

Ik heb al jaren last van obstipatie en doe er alles aan om "de boel een beetje aan de gang te houden"

M'n stokpaardje voor veel kwalen: al eens acupunctuur geprobeerd?
Gadver.

Gaat het dan om de vezels? of zitten er andere stoffen in die een gunstige werking hebben?
Of lijnzaadolie door bijvoorbeeld de yoghurt, werkt ook heel goed.
Koop de pruimensap van Zonnatura, werkt prima en smaakt bovendien nog lekker ook. Kiwischil lijkt me smerig.
En zonder schil werkt het niet?

Ik had ook al jaren last van obstipatie en bij mij is het overgegaan sinds in 's ochtends op de nuchtere maag twee glazen lauw water drink en bij mijn ontbijt twee geschilde kiwi's.

Zou zelf niet zo gecharmeerd zijn van de bespoten (?) schil.
Ik kan me voorstellen dat zo'n schil volgespoten zit met pesticiden.

Maar ik kan me ook voorstellen dat het werkt. Dan is het kiezen tussen 2 kwaden of zoeken naar een alternatief.

Bijvoorbeeld appel met schil of komkommer met schil.
Twee glazen warm water doe ik al. Yoghurt met lijnzaad en lijnzaadolie ook al. Kiwi's zijn echt prima te eten incl schil.

Acupunctuur... ik ben 6 jaar geleden 30 kg afgevallen mbv acupunctuur, ben jaren bij de acupuncturiste onder controle gebleven, maar zij is inmiddels gestopt. Nou ik erover nadenk zijn de problemen na die tijd begonnen. Misschien eens een andere acupuncturist zoeken is een optie. Pruimensap ken ik niet. Op zich heb ik momenteel niet zoveel last van, maar heb alleen het idee gekregen iets "raars" te doen en wilde dat vooral ff checken.
Pruimen staan bekend om het stimuleren van de stoelgang. De sap van Zonnatura is ook nog biologisch. Ook activia met pruimen is lekker en kan werken (al zit daar natuurlijk wel minder pruim in dan in 'n glas pruimensap)

Zelf vind ik de smaak van pruimen te verkiezen boven die van zure kiwi's. Die kiwi golds lust ik nog wel, maar die groene vind ik niet lekker.
Activia heb ik ook geprobeerd, maar had niet het idee dat het werkte. Ben ik dus weer mee gestopt.
Meid, we zitten midden in de pruimentijd, als je die eet , ga je als een trein.
Mijn man eet ze zo omdat ie ze niet zoekt te schillen/uit te lepelen.

Alleen het kontje/roosje/hoe noem je dat? laat ie liggen.

Hij: ''Ach, een appel eet je toch ook met schil''

Ik: ''Hier schat, een banaan''
Ik zal eens aan de pruimen gaan. Bedankt voor alle obstipatie-tips.

Het topic heb ik echter vooral gestart omdat ik erachter wil komen of er meer mensen zijn die het doen, wat nu het werkelijke effect ervan is op de darmen en of het inderdaad ongezond kan zijn wegens de pesticiden die er (ondanks goed wassen) op zitten.
Ik laat idd de randjes ook liggen. Schil ze in schijfjes en eet die op. Is ook niet zoń kliederzooi inderdaad.

Heeft jouw man er iets van gemerkt dat hij dit doet op "laxeergebied" Nurse?
OMG! Ik lach me hier een breuk *collega kijkt me vreemd aan* Kiwi met schil en al opeten?

Misschien ook leuk om het eens met een banaan te proberen
quote:TheNurse schreef op 29 oktober 2010 @ 12:03:

Ik: ''Hier schat, een banaan'' Daar ging z'n theorie
Ken de reacties... Heb zelf ooit een kokosnoot voorgezet gekregen...
quote:TheNurse schreef op 29 oktober 2010 @ 12:03:

Ik: ''Hier schat, een banaan''
maar heb je wel eens een tijdje zonder schil geprobeerd?
Over kiwi’s

De kiwi stond ook wel bekend als de “Chinese kruisbes” tot hij 50 jaar geleden door Nieuw-Zeeland populair werd gemaakt

Kiwi’s hebben de maat en vorm van een kippenei, een vezelachtige, groenbruine schil en zacht vruchtvlees vol pitjes

Vol vitamine C

Kiezen

Kiwi’s zijn rijp als ze enigszins zacht aanvoelen.

Bewaren

Kiwi’s zijn subtropisch, dus ze kunnen een aantal weken in de koelkast worden bewaard zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Als ze nog hard zijn, zullen ze langzaam bij kamertemperatuur rijpen.

De kiwivruchten worden geoogst als ze hard en nog niet rijp zijn. Doordat wij de kiwi’s onmiddellijk koelen en ze ingevroren verschepen, liggen ze in uw winkel als ze precies de juiste rijpheid hebben bereikt.

Eten

U kunt een kiwi in zijn geheel, als een appel opeten. De schil is heel gezond. Maar de meeste mensen snijden de kiwi in tweeën en scheppen het vruchtvlees uit de schil of schillen de kiwi en snijden hem in schijfjes.

Dus nee, Lentelove, je doet niks ergs, of raars.
Kiwi kan je prima met schil eten. Een goede truuk om nauwelijks giftige stoffen binnen te krijgen: leg de kiwi's in een bak met water en een schep natriumwaterstofcarbonaat. Kun je bij iedere apotheek halen, en soms ook gewoon in de supermarkt, heet ook wel baking soda/sodium bicarbonate. Daar 10 minuutjes in laten weken, afspoelen en klaar. Tip van iemand die tuinbouw- gifstoffen-gezondheid jarenlang heeft onderzocht en hier alles van weet. Ik was sindsdien al het fruit dat ik niet flink kan schillen hier mee.
Bedankt Nev, hier zocht ik idd een beetje naar.

Jij ook bedankt voor de tip. Maia. Ik zal eens gaan zoeken...
Ja,bij mij op het werk zit een client die dat doet..werk alleen wel in de gh zorg dus of dat nou goed vergelijkingsmateriaal is ..zou het niet doen en als je Dan toch Wil een biologische kiwi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven