Gezondheid alle pijlers

Klachen na verkoudheid

01-01-2026 09:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben verkouden geweest, het gaat nu wel beter. Weinig klachten meer. Het begon met een droge ruwe keel af en toe een kriebel. Ik schraapte veel en daardoor ook keelpijn.
Ik kon niet goed slapen en werd een paar keer per nacht wakker door het hoesten en lamlendigheid.

De kriebel werd wel erger waardoor ik een kriebelhoest kreeg, dag na kerst voelde ik mij nog slechter en lamlendig. Maar de kriebelhoest werd wel erger en gaat steeds op en neer, soms een dag dat het meevalt.
Ik voel mij nu wel een stuk beter weinig klachten meer alleen die vervelende kriebelhoest die zomaar uit het niets komt en dan ook vaak moet kokhalzen. En dan ook nog een andere hoest waarbij ik soms echt moet kuchen en moet hoesten.
Het verschilt echt per dag. Ene keer is het erger dan een andere keer.

Maar nu heb ik ook een soort brokgevoel in keel sinds 2 dagen. Net alsof er iets in de keel zit. Voel het soms samenknijpen bij slikken en eten en drinken.
Soms komt er slijm los maar niet veel.

Ik gebruik wel eens af en toe honing en keelpastilles en soms tijmsiroop maar dat heeft niet altijd effect. Codeïne mag ik niet gebruiken.

Maar is dit een normale restverschijnsel na een verkoudheid? Prikkelhoest en een globusgevoel in keel? Hoelang kunnen de effecten aanhouden?
Probeer niet te hoesten, maar te huffen bij kriebel.
Camillethee met honing ( zakje vd pickwick) helpt bij mij altijd goed om de kriebel te onderdrukken
Ballon schreef:
01-01-2026 15:25
Probeer niet te hoesten, maar te huffen bij kriebel.
Camillethee met honing ( zakje vd pickwick) helpt bij mij altijd goed om de kriebel te onderdrukken
Dat probeer ik ook wel maar soms is dat zo hardnekkig. Dan kan ik dat niet tegen houden omdat de kriebel erg aanwezig is en daardoor er in blijf hangen en gewoon moet kokhalzen. Maar het zijn van die vlagen. Vanochtend nog een extreme gehad, nu al een paar uur rustig.

Die kamille thee met honing van pickwick heb ik ook, drink ik nu regelmatig

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven