klein bultje op tong

maandag 6 februari 2012 om 17:22
Ik heb sinds een paar weken een heel klein bultje op mijn tong. Vooraan aan de bovenkant. Dingetje kan hooguit 1 a 2 mm groot zijn maar ik voel hem goed zitten (voelt hard als en als een bolletje)
Het doet geen pijn, maar voelt wel een beetje irritant.
Op internet kan ik er niet veel over vinden.
Soms vergeet ik het even en dan ineens voel ik het weer of denk ik "zit ie er nog?" en jawel, hij zit er nog.
Eerst kon je hem niet zien, alleen voelen, maar nu is het een wit puntje..
Klinkt dit voor iemand herkenbaar? Misschien vitaminetekort o.i.d.?
Het doet geen pijn, maar voelt wel een beetje irritant.
Op internet kan ik er niet veel over vinden.
Soms vergeet ik het even en dan ineens voel ik het weer of denk ik "zit ie er nog?" en jawel, hij zit er nog.
Eerst kon je hem niet zien, alleen voelen, maar nu is het een wit puntje..
Klinkt dit voor iemand herkenbaar? Misschien vitaminetekort o.i.d.?
maandag 6 februari 2012 om 18:43
Welkom bij de selecte 20% van de bevolking!
Als je er last van hebt kun je pyralvex kopen bij de apotheek, maar een wondermiddel is dat niet.
Het is een kleine infectie. Gaat vanzelf weer weg. Maar dikke kans dat je er wel een paar keer per jaar last van gaat hebben. Het is vergelijkbaar met een koortslip (maar niet hetzelfde virus).
Als je er last van hebt kun je pyralvex kopen bij de apotheek, maar een wondermiddel is dat niet.
Het is een kleine infectie. Gaat vanzelf weer weg. Maar dikke kans dat je er wel een paar keer per jaar last van gaat hebben. Het is vergelijkbaar met een koortslip (maar niet hetzelfde virus).

woensdag 8 februari 2012 om 11:33
Ik zei toch ook dat het niet hetzelfde virus is beelicious?
Ze weten nog niet precies waar het door wordt veroorzaakt en of dat wel een virus is. Maar het is in elk geval wel iets dat zich in je lijf nestelt en bultjes en plekjes laat opkomen als je weerstand even wat minder is. En dat doet een koortslip ook. Daarom vergelijkbaar.
Overigens, tandartsen behandelen geen tongen. Maar waarschijnlijk zal zowel tandarts als huisarts zeggen dat je maar gewoon af moet wachten. Als het echt heel lang blijft zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Ze weten nog niet precies waar het door wordt veroorzaakt en of dat wel een virus is. Maar het is in elk geval wel iets dat zich in je lijf nestelt en bultjes en plekjes laat opkomen als je weerstand even wat minder is. En dat doet een koortslip ook. Daarom vergelijkbaar.
Overigens, tandartsen behandelen geen tongen. Maar waarschijnlijk zal zowel tandarts als huisarts zeggen dat je maar gewoon af moet wachten. Als het echt heel lang blijft zou ik wel even langs de huisarts gaan.
donderdag 9 februari 2012 om 00:05