Gezondheid alle pijlers

klein probleempje implanon

19-11-2013 14:46 10 berichten
Klein vraagje/herkent iemand dit?

Ik heb sinds 9 maanden een implanon (kreeg koppijn van de pil).

Hier ben ik erg blij mee, al heb ik de laatste weken een klein probleempje. De 1e 7 maanden ben ik niet meer ongesteld geweest.

De laatste weken bloed ik echter wel weer een klein beetje. (stelt niet zo heel veel voor)

Vorige week even aan de gyn gevraagd, die zei dat dit waarschijnlijk, net als je wel eens met de pil hebt, een ontrekkingsbloeding.

Bij de pil gaat dit over, dus ik verwacht bij de implanon ook, echter dat weet ik niet zeker.

De gyn zei dat als ik er last van blijf houden ik eventueel een lichte pil bij kan slikken.

Hier heb ik echter geen zin in, ik ben juist gestopt ermee.

Nou ja ik hoop dat het over gaat maar dit weet ik niet zeker uiteraard.

Herkent iemand dit en wat is het handigste?

Nu heb ik de implanon overigens vooral omdat ik niet zwanger wil worden, dat is het belangrijkste (niet perse omdat ik dan niet/weinig vloei, al is dat wel een prettige bijwerking uiteraard...)
Alle reacties Link kopieren
Eerste paar maanden dat ik mijn eerste implanon had, ben ik helemaal niet ongesteld geweest. Ineens werd ik een soort van ongesteld, verloor dagelijks wat bloed, voor ongeveer voor een week en verdween het weer. Ongeveer 2 maanden later hetzelfde verhaal. Dit herhaald zich sindsdien om de 2 maanden. Heb nu mijn vierde..

Maar langer dan 1,5 week is het bij mij niet
sum84 wijzigde dit bericht op 19-11-2013 16:26
Reden: Aanvullende informati
% gewijzigd
Ok dank je, dan zal het vast wel over gaan.

Het stelt weinig voor hoor, ik had het een paar weken 1 dag, en nu een klein weekje.

Het is inderdaad zo weinig dat het geen drama is, en nogmaals ik heb dat ding vooral om niet zwanger te worden dus het is allemaal geen drama....
Soms moet je lichaam toch wat vervuiling dumpen jammer genoeg..
quote:annapalona schreef op 19 november 2013 @ 17:45:

Soms moet je lichaam toch wat vervuiling dumpen jammer genoeg..Ja, want al dat menstruatiebloed hoopt zich maar op in je buik he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 19 november 2013 @ 18:50:

[...]

Ja, want al dat menstruatiebloed hoopt zich maar op in je buik he?

Ja en dat ontploft dan op een gegeven moment of zo..

(m.a.w: dat is allang achterhaalt...)

Hym heb jij er wel eens last van? De gyn zei dat het, net als bij de pil, een onttrekkingsbloeding is.

Het stelt op dit moment weinig voor...
Ik heb het ook. Ben niet constant ongesteld en vaak er weinig maar ben toch wel om de 2wkn laatste tijd 1 à 2 wkn ongesteld. Heel irritant en helaas gewoon een bijwerking. Niets aan te doen, behalve dan de inplanon verwijderen...

Of misschien een pil erbij slikken maar dat wil ik idd ook niet.
High five walnootje

Ik wacht het verder nog even af, het is pas sinds een paar weken.

Had daarvoor 7 maanden nergens last van dus het kan tijdelijk zijn.

En anders zien we wel verder...

Nogmaals het gaat mij er vooral om dat ik niet zwanger wil zijn...
Ja mij ook maar baal van het bloedverlies (ondanks dat het niet veel is en ik weinig buikpijn/hoofdpijn/rugpijn heb).

Ik heb trouwens ook veel last van haaruitval gehad, m'n volle bos is nu verdund 😟 geen kale plekken ofzo hoor, maar veel haren in huis vinden steeds en m'n staart is dus dunner...

Nouja hoop dat die bijwerkingen binnenkort stoppen want vind het verder wel een goed anticonceptie middel 😊
Wat jammer dat je daar last van hebt nootje.

Ik heb verder helemaal geen klachen.

Het bloeden is sinds gister nihil gelukkig :-).

Hoop dat het zo blijft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven