Gezondheid alle pijlers

klein slaapprobleempje

10-08-2011 20:13 23 berichten
ik slaap de laatste tijd niet zo goed.

ik ben absoluut geen avond mens en ga dus ook vrij vroeg naar bed, zeker als ik werken moet duik ik er 22.15/22.30 in.

dan val ik als een blok in slaap zoals gewoonlijk. echter word ik dus de laatste tijd later weer wakker en lig dan uren te spoken.

ik heb al geprobeerd om wat later naar bed te gaan, maar denk niet dat dat echt helpt.

als ik later wakker word dan neem ik wel melatonine in, echt helpen doet het niet.

het is geen drama, maar normaal val ik dus binnen 2 tellen in slaap en knor de hele nacht door. dat is de laatste tijd dus niet zo en ik begin het irritant te vinden.

weet iemand waar dit aan liggen kan en vooral: een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
De nummer een oorzaak is stress. Heb je stress? Zo ja, dan is de oplossing om je stress aan te pakken
nou ja stress valt wel mee. ik ben wel kampioen piekeren over onzinnige dingen, maar dat valt niet echt aan te pakken...

als ik naar bed ga pieker ik trouwens niet, ik moet nog geen bed zien of ik slaap al....
hormonen?
Ik heb dat ook met tijden,en merk dat hoe meer ik er een probleem van maak,hoe meer het een probleem wordt.

Heel vervelend met mijn beroep ook,want achter het stuur moet je wel fit zijn natuurlijk.

Mijn oplossing,als ik na een half uur nog niet slaap,lekker tv aan,of een goed boek,theetje erbij en na een uur nog een keer proberen.
Zeer herkenbaar. Ik ga ook niet laat naar bed, maar de laatste tijd lig ik echt uren te draaien, woelen, piekeren. Inderdaad: over de stomste dingen. Ik heb wel iets last van stress, maar momenteel niet meer dan anders.

Hormonen? Ja, dat zou kunnen.

Zijn er trucjes die mij kunnen helpen om in te slapen (en dan niet voor altijd :-)). Natuurlijk ken ik de trucjes van de warme melk met honing en zo, valeriaan etc. Ik wil namelijk absoluut niet grijpen naar slaapmiddelen of zo.
Hoe ouder je wordt, hoe minder slaap je nodig hebt.

Weet ik natuurlijk niet hoe oud je bent.

Maar toch heb je niet meer zoveel slaap nodig als 10 jaar terug.
ik ben 29 jaar, hormonen geen idee, ben niet zwanger of zo....

met in slaap komen heb ik geen moeite (eerder moeite om wakker te worden) maar ik word de laatste tijd na een halfuurtje of zo vaak wakker en dan lig ik de laatste tijd flink te spoken.

heb nog wel een potje melatonine maar geen idee of dat zin heeft......

ik heb mn slaap wel zeker nodig dus vind dat gespook een beetje irri worden.... (en mn vriend ook haha)
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:20
Reden: daarom
% gewijzigd
eeuuhh het is van de drogist, 0,1 mg.

ik neem zo'n 10 a 15 pilletjes....

maar goed met inslapen heb ik geen probleem.

ja wel dus als ik wakker ben geworden nadat ik ingeslapen was..

weet niet of het wat me de zomer te maken heeft, zit de hele zomer al te spoken...
Er is ook Melatonine Time Release.

Van de website:

Wat is Time release precies?

De Time release formule zorgt ervoor dat de tabletjes niet direct uiteen vallen en geleidelijk door het lichaam wordt opgenomen. Hierdoor hebben de melatonine-tabletjes voor een langere tijd hun invloed.
Misschien een sterkere dosis melatonine proberen? Ik had in- en doorslaapproblemen (overgang) en was doodop. Van iemand met ADHD kreeg ik de tip dat je tabletten met 5 mg via internet kon kopen. Die werkten goed bij haar. Heb ik gedaan, ik slik ze vrijwel elke avond, en ik heb geen slaapproblemen meer.

Ik wil geen reclame maken; als je 'melatonine 5 mg' googelt, vind je volgens mij vanzelf de website waar je ze kunt bestellen.
Waarover pieker je 's nachts?
quote:obim schreef op 10 augustus 2011 @ 21:39:

Misschien een sterkere dosis melatonine proberen? Ik had in- en doorslaapproblemen (overgang) en was doodop. Van iemand met ADHD kreeg ik de tip dat je tabletten met 5 mg via internet kon kopen. Die werkten goed bij haar. Heb ik gedaan, ik slik ze vrijwel elke avond, en ik heb geen slaapproblemen meer.

Ik wil geen reclame maken; als je 'melatonine 5 mg' googelt, vind je volgens mij vanzelf de website waar je ze kunt bestellen.Die heb ik gewoon via de huisarts gekregen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pien: over hele stomme dingen.

bijv. stomme opmerkingen van mensen en dat ik dan geen lullige opmerking terug heb gemaakt en daar spijt van heb

en sinds deze week pieker ik over mijn korte vakantie eind augustus. ik ga dan een paar dagen naar bordeaux. mijn vriend werkt die week nog en blijft alleen thuis dus. geen idee waarom want grote jongen. erg zinvol gepieker dus

ik weet niet eens of die melatonine wel zin heeft, ik slaap wel in maar word de laatste tijd dan weer wakker en kan dan niet meer slapen. misschien moet ik toch proberen wat later naar bed te gaan, maar ik heb heel erg in mn hoofd dat ik 8 uur moet slapen... (ik heb een lichte vorm van chronische vermoeidheid dus heb mn nachtrust wel nodig)
krijg ineens een idee voor tijdverdrijf tijdens nachtelijke spookuren: ik open op het vivaforum een phoebe-piekerblog vol met mijn zinvolle gepieker
0,1 mg melatonine is helemaal niets ! Véél te slap.

In de VS is 3,0 mg de standaard sterkte die gewoon overal te koop is. 30x zo sterk dus ! Van 1/4 tabletje slaap ik prima.

Dus ik zou je aanraden meer dan 0,1 mg melatonine in te nemen.
ja dat doe ik ook. stuk of 15/ 20 is dus 2 mg.

maar nogmaals melatonine is toch om in te slapen?

dat is niet het probleem......
OK, ik had niet begrepen dat het om een doorslaapprobleem ging.

Ik neem ook wel eens melatonine in als ik om een uur of twee wakker word en niet meer in slaap kan komen. Helpt redelijk.

Heb je wel eens Dormeasan druppels van Dr. Vogel geprobeerd ? 90 druppels een half uur voordat je naar bed gaat in een beetje lauw water. Is zowel een in- als een doorslaapmiddel.
die heb ik volgens mij nog staan, zal het proberen.

bedankt voor de tip!

verder ga ik proberen om savonds geen koffie meer te drinken,

's avonds douchen ipv sochtends enz.
quote:Missphoebe schreef op 11 augustus 2011 @ 12:19:

ja dat doe ik ook. stuk of 15/ 20 is dus 2 mg.

maar nogmaals melatonine is toch om in te slapen?

dat is niet het probleem......Nou, nogmaals dan maar: Er bestaat ook Melatonine Time Release. Speciaal om door te slapen, omdat de melatonine geleidelijk door het lichaam wordt opgenomen.
hihi ok ik wist niet dat dat voor doorslapen was.

wel raar dat dat kan via internet, vanaf 5 mg mag namelijk alleen door een arts voorgeschreven worden, maar goed.

net gekeken, dit is wel gewoon 0,1 mg. die heb ik in huis (ander merk maar pcies hetzelfde) maar dat helpt dus niet.

vond op een andere site via google wel iets waar ze 5 mg verkopen, wat dus niet mag maar goed.

ik probeer eerst ff die dormesan, heb het nog in de kast staan, pillen ipv druppels, maar goed.
quote:Missphoebe schreef op 11 augustus 2011 @ 20:08:

net gekeken, dit is wel gewoon 0,1 mg. die heb ik in huis (ander merk maar pcies hetzelfde) maar dat helpt dus niet.

Ja, maar is dat ook die time release?

Want dat maakt nou juist het verschil tussen inslapen en doorslapen.

Ik hoor trouwens heel vaak dat 0,1mg geen effect kan hebben, maar ik ben het daar niet mee eens. Ik heb er écht baat bij. Een tijd lang heb ik gedacht dat het puur psychisch was, een placebo-effect. Maakte me ook niet uit, als het maar hielp.

Maar laatst was ik 'm vergeten in te nemen. Ik ging gewoon lekker naar bed, maar kon niet in slaap komen. Terwijl ik normaal zó weg ben. Pas toen ik al anderhalf uur wakker lag, bedacht ik me opeens dat ik m'n tabletje niet had ingenomen. Vond het wel héél toevallig...

Ik slaap trouwens ook slecht door hoor. Maar bij mij komt het puur door het piekeren. Ik heb heel veel baat bij ontspanningsoefeningen. Het heeft me veel tijd gekost om die onder de knie te krijgen, maar nu dat eenmaal het geval is, gaat het stukken beter met slapen. Ik ben ook altijd héél vroeg wakker, vaak tussen vijf en zes. Vroeger kon ik dan echt niet meer in slaap komen. Nu wel. Puur door die oefeningen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven