Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
De ergste hoofdpijn is achter de rug, maar ik voel me nog steeds niet top. Ik kan echter wel weer functioneren, vooral zolang ik maar niet ga liggen.
Dus ik ga wel naar de psycholoog.
Toen ik uit het raam keek net had ik wel acuut spijt dat ik niet wat extra geld heb geïnvesteerd in de uitvoering van mijn auto met standkachel en voorruitverwarming. Het is hier nog aardig wit van de rijp en nog een graad onder nul volgens mijn auto.

Hopelijk is de voorruit ontdooit als ik weg moet :P
Iets met luxeproblemen :P
Alle reacties Link kopieren
Succes Bridge!

Jeetje Puck wat naar zeg. Is zo'n halsalarm een idee? Als jij dan als eerste staat ingesteld wordt je automatisch gebeld.
En kan je als je ver weg woont eventueel de buren bellen om te gaan kijken wat er is .

Maar om die reden hebben wij schoonvader dus uiteindelijk laten plaatsen in een verzorgingshuis. Het werd écht te gevaarlijk.
As woensdag gaat hij erheen. Benieuwd hoe het zal gaan als hij beseft niet meer terug te gaan naar zijn eigen huis.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een schrik puck. Een personenalarmering zou ik dan ook zeker overwegen. Wat sneu voor je vader. Hoe oud is ie?

Bridge, ik zet mijn auto gewoon aan hier, paar minuten voor ik wegga. Krabben is voor mij ook niet fijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Puck dat is schrikken. Hoe is het nu met hem?

Hier gaat het niet zo lekker. Ik ben van bed naar de bank verplaatst en ik ben zo moe dat ik de trap niet eens af kwam. Ben zittend met mijn kont op de treden naar beneden moeten gaan. Pff ik weet niet wat het is. Ik heb vaker zo een pijn en vermoeidheid, maar vandaag grijpt het mij op een of andere manier en voel ik me depri.
Alle reacties Link kopieren
Och, Nanku, dat klinkt niet goed :hug:

Ik krab nooit, heb zo'n spuitbus. En tijdens het spuiten zet ik de motor al aan voor binnenverwarming. EN ja, ik weet dat dat niet goed is, maar ik krab nooit. (ga nog liever op de fiets...)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dames, er komt nogal wat narigheid voorbij, sterkte :hug:

Ik zet ook de auto aan als ik de ramen bevroren heb en dan is de auto van binnen ook lekker op temperatuur als je eindelijk weg kunt rijden.

Ik hoop nog wat van de snert te kunnen redden, de speklappen waren niet gaar!!!
Heb ze te laat in de pan gedaan, denk ik.
Zo maar ff weer op t vuur zetten.
Ai Nanku, dat klinkt wel heel naar. Sterkte :hug:

Zo'n spuitbus vind ik dus echt niet fijn en bovendien worden de ramen er heel smerig van. Auto laten draaien met de kachel op volle toeren kan ik ook doen ja, maar ik weet eigenlijk niet of hij dat doet als ik binnen blijf. Of ik moet de sleutel in de auto laten liggen maar dat vind ik ook niet zo veilig (keyless entry en keyless start, dus geen sleutel in het contact nodig).
Of gewoon thuis blijven met vorst :P

Sessie bij de psych zit er weer op, nu wel meer nekpijn en hoofdpijn maar het is nog te doen. Niks meer gehoord van het ziekenhuis. Tot zover de belofte van de neurologe om wel te reageren op mijn vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
30-11-2020 11:17
Och, Nanku, dat klinkt niet goed :hug:

Ik krab nooit, heb zo'n spuitbus. En tijdens het spuiten zet ik de motor al aan voor binnenverwarming. EN ja, ik weet dat dat niet goed is, maar ik krab nooit. (ga nog liever op de fiets...)
Zo’n bus heb ik ook, thuis lag ie nog. Had geen vrieskou verwacht nog 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een raam ook weer zo snel dichtvriezen met een spuitbus. Bij verwachte vorst heb ik altijd een deken over mijn raam, scheelt een hoop krabben.

Drukke dag hier. Veel huiswerk maar ook veel huishoudelijk werk.Alles gaat een beetje traag vandaag. Gaat goed komen uiteindelijk maar dat wordt op zijn vroegst pas morgenavond denk ik zo :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat niet zo, dat met een spuitbus weer snel bevroren is of snel(ler) vies. Wij hebben de auto niet voor de deur staan, dus de motor laten draaien voor binnenverwarming kan ook alleen als we ernaast staan (sleutel in de auto, op zo'n ouderwetse manier ;-)) )

Ik heb net healthcheck gehad en ben gezond verklaard. Te dik, maar dat wist al :P, maar cholesterol, suiker en bloeddruk was goed. Wel prettig idee dat zoiets regelmatig gecheckt wordt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Noglangnietjarig, kun je de spek nog apart koken en dan met het kookvocht weer bij de snert indoen? Ik heb géén idee, heb nooit spek in de snert :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou Is dan verder toch prima je controle Dreamer?

Ik sta bij de psycholoog te wachten . Dochter had een afspraak. Geen bussen die rijden en het hoost als een gek hier dus dan ik maar rijden Afspraak is in de stad dus fietsen is ook niet echt een optie.
Maar ik heb net , o hoe slecht voor het milieu, toch maar even de auto gestart voor wat warmte. Ik bevries bijna zo koud als ik het heb zeg.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
De neurologe heeft besloten niet te reageren op de vragen. Man is al zover dat hij een andere neuroloog wil.
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
30-11-2020 15:59
De neurologe heeft besloten niet te reageren op de vragen. Man is al zover dat hij een andere neuroloog wil.
Ik geef je man groot gelijk eerlijk gezegd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
30-11-2020 16:08
Ik geef je man groot gelijk eerlijk gezegd
Ja, ik ook. Maar dat is ook niet zo gauw geregeld dus in de tussentijd zullen we toch wat moeten.

Ik heb het nu bij de hoofdpijnpoli neergelegd.
Alle reacties Link kopieren
Neuroloog wil niet op je vragen antwoorden? :O

Heb je de second opinion al? Zijn daar al stappen voor gezet?
Later is nu
Dreamer schreef:
30-11-2020 16:27
Neuroloog wil niet op je vragen antwoorden? :O

Heb je de second opinion al? Zijn daar al stappen voor gezet?
Nee, daarvoor wilde ze eerst de onderzoeken en operatie afwachten.
Ze heeft in het laatste consult beloofd dat ze altijd zsm terug zou bellen als ik zou bellen met klachten omdat ze mijn situatie ‘uiterst serieus neemt’. Haar woorden.
Dat heb ik even herhaald tegen de secretaresse...
Bridge35 schreef:
30-11-2020 16:40
Nee, daarvoor wilde ze eerst de onderzoeken en operatie afwachten.
Ze heeft in het laatste consult beloofd dat ze altijd zsm terug zou bellen als ik zou bellen met klachten omdat ze mijn situatie ‘uiterst serieus neemt’. Haar woorden.
Dat heb ik even herhaald tegen de secretaresse...
En hoe reageerde die?
Kwebbeltje91 schreef:
30-11-2020 17:30
En hoe reageerde die?
Dat ze het nogmaals zou vragen.
Bridge35 schreef:
30-11-2020 17:42
Dat ze het nogmaals zou vragen.
Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Als ze het niet doet moet ze het ook niet beloven...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jee bridge wat is dat nou weer voor actie van de neurologe zeg. Dat kan ze toch niet maken.

Puck wat een schrik zeg. Zo’n alarm kan wel helpen waarschijnlijk.

Lientje hopelijk is je planning toch redelijk gelukt.

Wij hebben net oriëntatiegesprek voor de hypotheek gehad. Zoals verwacht geen problemen, dus op naar donderdag. Vandaag voor studie een flinke stap gemaakt op het werk. Pijn probeer ik te negeren maar wil niet heel erg lukken.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt dat het maar een korte studie voor je is Severus. Even pezen maar dan ook klaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
30-11-2020 19:48
Het scheelt dat het maar een korte studie voor je is Severus. Even pezen maar dan ook klaar.
Juist! Prima te overzien en na vandaag is de eerste opdracht al bijna af. Heel erg fijn.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie medeleven :)

Alarm hebben we destijds wel voor moeder gehad maar is na haar overlijden retour gestuurd door vader. We zijn er dus wel bekend mee.

Hij is bijna 85, en net zo eigenwijs als hij oud is.

Heb uiteindelijk nog een uurtje of 3 geslapen. Vanochtend eerst met dochter naar de thuiszorgwinkel geweest om een urinaal en van die matjes voor in bed te halen.
Ze hadden het vannacht met een emmer geprobeerd maar dat was niet echt een succes. Hij is geestelijk 100% in orde maar totaal geen spierkracht meer. Kan zelf niet omdraaien, gaan zitten en zeker niet staan dus de aanwezige po-stoel is ook geen optie.

Zus heeft hem vanochtend eerst in bed gewassen (zij is jarenlang verpleegkundige geweest) daarna met dochter samen bed verschoont. Hij op zijn zij gedraaid naar andere bed, dochter hem tegenhouden dat hij niet terugrolde en zus bed gedaan.
Zo ontzettend kut en frustrerend dat ik niets kan doen behalve hem af en toe wat laten eten of drinken :|

Hij vroeg hoe met het nou als ik moet snoeken (zijn benaming voor poepen) zou ik dan met de rollator naar de wc kunnen :facepalm:
Wat denk je zelf.......
Zus heeft gezegd dat hij het maar op het matje moet doen, dat dat het makkelijkste is ........

Er moet dus wel 24 uur per dag iemand aanwezig zijn. Hij wil pertinent geen dokter. We hopen dat hij of nog zover hersteld dat hij weer enigszins uit de voeten kan, er is een traplift aanwezig, of dat hij zelf inziet dat dit niet langer dan een week of 2 kan duren en dan een opname ergens laat regelen via de ha.
Ik zelf denk dat als er na een paar dagen geen verbetering komt dat hij het op gaat geven. Hij heeft altijd gezegd dat hij minstens net zo oud wil worden als zijn moeder en die is bijna 89 geworden maar ook dat hij zijn eigen huis niet uitgaat.....

Wij als kinderen en kleinkinderen vinden het heel lastig om hem nu al tot een opname te dwingen.....
Zus heeft toevallig deze en volgende week een aantal vrije dagen, dochters werk ligt door corona ook zo goed als stil en broer heeft nu 3 nachtdiensten en is dan ook weer 4 dagen vrij. Voorlopig kunnen we het nog wel opvangen.

Ik ga zo lekker douchen en mijn bed in, ben gesloopt.

Morgen komt er iemand van Piet Klerkx met de kleurstalen langs, moet dus ook weer vroeg op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven