Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een fijne huisarts Bridge.

Was het zwemmen lekker Suzy?

Ik ben met moeder de stad in geweest. Ben nu gesloopt. Heb pijn in mijn rug en ben mega moe. Vanmiddag de kerstboom opzetten wordt hem dus niet.

Van de week brak de toiletbril af. Nieuwe bevestiging besteld en deze er zelf opgezet.
Trots op mezelf.
Nu brak vanmorgen de kraan van de douche af .HOE DAN???
Het is gewoon allemaal pisbakkenstaal tegenwoordig, het rot al door als je er naar kijkt.
Ik ben niet echt goed met waterleidingen.
Man heeft er niet veel zin in , terecht, het duurt vaak een uur of twee voor het dicht is bij een kraan vervangen omdat de leidingen scheef in de muur zitten.
Ik denk dat ik dit keer maar niet voor een huismerk ga maar voor een echte Gröhe of zo. Wel duur maar die hoef je niet elke 3 jaar te wisselen tenminste.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Frustrerend Lien, dan maar voor wat duurder gaan ja. Je bent wel handig!

Ik weet weer waarom ik een spiraal heb en niet meer menstrueer. Ik heb nog nooit zoveel gevloeid na een uitstrijkje als nu :facepalm:

Donderdag wordt er overlegd met mijn arts van het pijncentrum over een afspraak op korte termijn.

Ik zei net tegen mijn fysiotherapeut dat ik hem gemist had :P
Hij vond de spierspanning wel heel hoog nu dus begreep wel dat ik veel pijn heb.

Nog een paar oefeningen gedaan aansluitend met revalidatie maar dat leverde weer dove lichaamsdelen op. Dat mijn bovenbeen af en toe doof wordt vond de fysio ook niet echt een goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Wat frustrerend Lientje, steeds wat kapot.
Ik heb van de week ook een wcbril vervangen. Of.. man had de oude eraf gehaald, maar het lukte hem niet de nieuwe te monteren. Toen ik alles eenmaal zover had, dat er alleen nog aangedraaid hoefde te worden, heb ik het weer overgedragen en had ik gillende pijn in m'n rug. Uiteraard vond man dit handig, ongeveer een uur voordat we visite verwachtten :nut:

En voelde je fysio zich ook gevleid, Bridge? ;-))

Ik heb gisteren door de kou gefietst en vandaag in de kou gelopen, beide voor werk. M'n benen voelen nu gewoon als 2 pijnlijke loden pijpen. :(
Zo maar op de bank onder dekentje met kruik.

Ik mis zwemmen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
01-12-2020 15:44
Wat frustrerend Lientje, steeds wat kapot.
Ik heb van de week ook een wcbril vervangen. Of.. man had de oude eraf gehaald, maar het lukte hem niet de nieuwe te monteren. Toen ik alles eenmaal zover had, dat er alleen nog aangedraaid hoefde te worden, heb ik het weer overgedragen en had ik gillende pijn in m'n rug. Uiteraard vond man dit handig, ongeveer een uur voordat we visite verwachtten :nut:

En voelde je fysio zich ook gevleid, Bridge? ;-))

Ik heb gisteren door de kou gefietst en vandaag in de kou gelopen, beide voor werk. M'n benen voelen nu gewoon als 2 pijnlijke loden pijpen. :(
Zo maar op de bank onder dekentje met kruik.

Ik mis zwemmen.
Jammer dat het met je huid niet gaat...
ook niet als je je met die Groninger badolie insmeert voor het zwemmen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ze dat in het zwembad fijn vinden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
01-12-2020 20:43
Ik denk niet dat ze dat in het zwembad fijn vinden.
Dat wou ik ook al zeggen. Lijkt me niet goed voor de waterkwaliteit
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
01-12-2020 20:43
Ik denk niet dat ze dat in het zwembad fijn vinden.
Volgens mij maakt dat niet heel veel uit. Ik smeer ook bepaalde lichaamsdelen in met bodylotion omdat het anders zo droog is na het zwemmen. Zwembaden zijn daar wel op ingericht.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Man zei vanavond dat toen hij vanochtend tegen me aan ging liggen in bed hij mijn lijf continu stuiptrekkingen voelde maken... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
01-12-2020 21:48
Man zei vanavond dat toen hij vanochtend tegen me aan ging liggen in bed hij mijn lijf continu stuiptrekkingen voelde maken... :facepalm:
Bridge slik je nog diclofenac of naproxen? Ik kreeg daar ontzettende spiertrekkingen van..
ambra schreef:
01-12-2020 22:10
Bridge slik je nog diclofenac of naproxen? Ik kreeg daar ontzettende spiertrekkingen van..
Nee, ik mag geen NSAID’s meer. Maar spiertrekkingen zijn een bekend symptoom van cervicale stenose.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt naar Bridge. Realiseer je het jezelf ook of ben je er al zo aan gewend dat je het zelf niet meer voelt?
Soms overheerst de pijn zó dat je andere dingen pas voelt als je erbij stilstaat.
Zo van: o ja, dat heb ik óók nog.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanacht voor de verandering eens goed geslapen. Werd 4 minuten voor de wekker wakker.
Mijn lichaam voelt nog steeds moe en ik heb nog wel wat zeurende pijn maar over het geheel genomen voel ik me vrij redelijk gelukkig.
Wat ik me wel afvraag is of ik door moet gaan met het afbouwen van de amitryptilline . Ik wil zó graag die kilo's kwijt maar eigenlijk ook weer niet ten koste van mijn levenskwaliteit. En ik merk echt dat ik de laatste weken meer pijn heb. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat van de paar pilletjes minder komt.

Dus het weer, te druk , vermoeid , overbelasting lijken mij logischer. Maar ik vind het lastig wat nu wijsheid is. Ook omdat ik er niet zeker van ben dat ik wél afval als ik helemaal stop met het slikken hiervan.
Vooralsnog merk ik niks ervan wat betreft gewicht.
lientje69 wijzigde dit bericht op 02-12-2020 14:49
0.06% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè, Lientje. Voor mij was het zo dat ik de eerste paar weken wel even meer pijn had, lichaam moest eraan wennen maar daarna viel ik dus ook af en dat deed natuurlijk ook goed. Minder mee te sjouwen. Met die ami viel ik iig niets af.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
02-12-2020 07:17
Dat klinkt naar Bridge. Realiseer je het jezelf ook of ben je er al zo aan gewend dat je het zelf niet meer voelt?
Soms overheerst de pijn zó dat je andere dingen pas voelt als je erbij stilstaat.
Zo van: o ja, dat heb ik óók nog.
Ja, ik voel het zelf ook. Soms doet het ook echt pijn bij mijn hernia want dan zijn het hele hevige samentrekkingen.
Alle reacties Link kopieren
Lientje kun je het verder afbouwen niet uitstellen tot het voorjaar. In het voorjaar en zomer heeft het lichaam zelf iets meer herstelmogelijkheden heb ik altijd het gevoel.

Mijn vriend heeft me vanochtend ziek gemeld. Heb de hele nacht liggen schreeuwen van de pijn. Heb gewoon een gebed gedaan van laat me sterven. Zo een pijn. Ik lig nog in bed en lukt me niet om op te staan. Vanmiddag mag ik naar de spoedafdeling in het ziekenhuis. Pff geen idee hoe ik tot in de auto kom, denk dat vriend me maar moet dragen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Wat lekker Lientje, dat je goed geslapen hebt. Ik vind het 'grappig' dat je je afvraagt wat zo'n klein pilletje nou doet. Als het groter was, zou je er dan meer vertrouwen in hebben? Ikzelf denk dat ik voor minder pijn zou gaan en het gewicht accepteren. Aan de andere kant heb ik nu pijn en slik ik daar niets voor, dus dat klopt niet helemaal.

Suzy, zwembaden hebben liever niet dat je je insmeert voor het zwemmen. Dat is één van de redenen dat ze graag hebben dat je je doucht voor het zwemmen. Ik weet trouwens niet precies wat Groningse olie is, maar ik weet wel dat k me een tijdlang heb ingesmeerd met olie voor het douchen en dat hielp niet echt veel.

Bridge wat vervelend van die spiertrekkingen! Zo erg zelfs dat je man het merkt :|

Ze hebben hier in de buurt een Sinterklaaskast, zag ik gisteren. Daar kun je cadeautjes achterlaten en eventueel ook meenemen. Ik heb wel wat dingen, die ik niet weg wil gooien, maar die ik wel kwijt wil, dus ik ga zo wat kleine dingetjes inpakken en daarheen brengen, denk ik. :)
Tevens m'n horloge weer wegbrengen, want die laad nog steeds niet tot 100% op. :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nanku wat heftig :O :hug:
Kun je ook een dokter/ambulancedienst bellen voor zoiets? Sterkte :redrose:
Later is nu
Jeetje Nanku, wat heftig. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Achteraf idd spijt dat ik niet gewoon ambulance heb gebeld. Maarja je wilt je niet aanstellen of wat dan ook. Ben benieuwd dat ze vanmiddag gaan doen. Misschien een foto om te kijken of er niks is gescheurd? Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Nanu wat heftig.
Succes en sterkte vanmiddag :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-12-2020 09:18
Goedemorgen :sun:

Wat lekker Lientje, dat je goed geslapen hebt. Ik vind het 'grappig' dat je je afvraagt wat zo'n klein pilletje nou doet. Als het groter was, zou je er dan meer vertrouwen in hebben? Ikzelf denk dat ik voor minder pijn zou gaan en het gewicht accepteren. Aan de andere kant heb ik nu pijn en slik ik daar niets voor, dus dat klopt niet helemaal.

Suzy, zwembaden hebben liever niet dat je je insmeert voor het zwemmen. Dat is één van de redenen dat ze graag hebben dat je je doucht voor het zwemmen. Ik weet trouwens niet precies wat Groningse olie is, maar ik weet wel dat k me een tijdlang heb ingesmeerd met olie voor het douchen en dat hielp niet echt veel.

Bridge wat vervelend van die spiertrekkingen! Zo erg zelfs dat je man het merkt :|

Ze hebben hier in de buurt een Sinterklaaskast, zag ik gisteren. Daar kun je cadeautjes achterlaten en eventueel ook meenemen. Ik heb wel wat dingen, die ik niet weg wil gooien, maar die ik wel kwijt wil, dus ik ga zo wat kleine dingetjes inpakken en daarheen brengen, denk ik. :)
Tevens m'n horloge weer wegbrengen, want die laad nog steeds niet tot 100% op. :(
Groningse badolie is speciaal ontwikkeld voor mensen met eczeem om zo beschermd te kunnen douchen of zwemmen. Je kan het bij de apotheek kopen, wel duur:€13,- voor een literfles.

Mijn jongste moest daarmee altijd ingesmeerd worden voor ze ging zwemmen en dat vonden ze in B in ieder geval gewoon prima.

Momenteel mag je niet douchen in de zwembaden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
02-12-2020 09:16
Lientje kun je het verder afbouwen niet uitstellen tot het voorjaar. In het voorjaar en zomer heeft het lichaam zelf iets meer herstelmogelijkheden heb ik altijd het gevoel.

Mijn vriend heeft me vanochtend ziek gemeld. Heb de hele nacht liggen schreeuwen van de pijn. Heb gewoon een gebed gedaan van laat me sterven. Zo een pijn. Ik lig nog in bed en lukt me niet om op te staan. Vanmiddag mag ik naar de spoedafdeling in het ziekenhuis. Pff geen idee hoe ik tot in de auto kom, denk dat vriend me maar moet dragen.
Heftig! Sterkte!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je precies pijn dan Nan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere zinloze actie... iemand heeft mijn achterruitenwisser omgebogen en nu is ie heel zielig 😭.

Vanmorgen voor het laatst bij deze fysio geweest. Ze staat niet achter het behandelen op deze manier want ze vindt (vinden) dat het mijn acceptatie in de weg staat.

Dan ga ik denk ik maar naar de fysio van mijn vriend, die heeft daar geen problemen mee. En dan in de weken dat ik bij hem ben.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Zit nu op een bankje voor het ziekenhuis te wachten totdat ik naar binnen mag.
Heb om 11 uur afspraak bij de pijnpoli om te kijken of en welke mogelijkheden er nog zijn.

Met vader gaat het ietsjes beter, hij lan in ieder geval zich zelf weer omrollen van de ene naar de andere kant.

Ik vind het vooral voor hem heel heftig allemaal. Wij hebben hem bv nog nooit in zijn onderbroek gezien en nu moet jij zich letterlijk bloot geven. Helpen met plassen, poepen en wassen. Lijkt me verschrikkelijk om dat aan je dochters en kleindochter over te moeten laten :(

Fijne dag voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven