Gezondheid alle pijlers

Knobbel borst

15-06-2023 20:59 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal,

Ik ben 24 jaar oud. Nu heb ik al enkele weken een knobbel voelbaar in mijn borst.
Deze is duidelijk voelbaar rond mijn tepel, beweegbaar en pijnlijk.

Ik heb dit laten onderzoeken bij de huisarts. Zij gaven aan dat dit hormonaal kan zijn en gewoon moet afwachten.

Het zit mij toch niet lekker, heeft iemand dit ook al eens gehad?

Lieve groetjes
Ik zou een doorverwijzing vragen en het laten onderzoeken.
Je zit toch helemaal niet lekker zo, met hun 'afwachten'?
Ben je in de tussentijd al een keer ongesteld geweest? Ik heb het eenmaal gehad en na ongesteldheid was het over.

Indien je een week na je menstruatie nog steeds last hebt, zou ik opnieuw aan de bel trekken. Opzich is het advies dat ze geven niet heel gek. Over het algemeen is een kwaadaardige bobbeltje in je borst niet pijnlijk. Daarom is dat juist zo gevaarlijk.
Ik heb dit gehad rond dezelfde leeftijd. Bobbel werd steeds groter. Ik maakte me enorme zorgen. Huisarts heeft mij in de eerste instantie weer naar huis geweest, om dezelfde reden als bij jou. Toen het bleef groeien heb ik een echo gehad. Echo was prima, maar vanwege het formaat van de bobbel, toch een punctie gehad. Uitslag was gelukkig goed! De bobbel is door de jaren heel steeds kleiner geworden maar nog steeds voelbaar. Het is in ieder geval onschuldig. Mijn advies zou zijn, blijft het en voel je je er niet prettig bij, gewoon om een echo vragen. Ik had het veel eerder moeten doen. Stress om niks!
Mijn dochter had het ook op 22 jarige leeftijd. Maar deze was niet pijnlijk. Heeft ze best een tijdje mee rondgelopen. ( wist ik niet)
Uiteindelijk is ze toch naar arts gegaan maar die heeft haar wel doorgestuurd. Krijg dezelfde dag nog een punctie. Was wel een tumor maar goedaardig. Was toen zo’n 2,5 cm groot. Deze kon geen kwaad en kon blijven zitten. Dit zat haar toch ook niet lekker en hij groeide ook enorm was binnen 2 maanden ruim 6 cm en je kon hem ook door kleding zien zitten.
Toen hebben ze hem alsnog verwijderd.
Arts snapte heel goed dat dit een veiliger gevoel gaf ook( maar dat was omdat er extreem veel kankergevallen zijn in onze familie)

Kortom als je je zorgen blijft maken gewoon terug gaan en je laten doorverwijzen en ondertussen goed in de gaten houden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven