Gezondheid alle pijlers

Knobbel in borst

11-08-2019 22:49 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb gisteravond een knobbel in mijn borst ontdekt. Op mijn zestiende had ik ook zoiets, deze was toen groter dan een centimeter diameter en is verwijderd. Nu voel ik er dus weer één. Ik ben zo ontzettend bang omdat ik weet hoe het voelt en het voelt dus weer hetzelfde, die knobbel..Het zou goed kunnen gaan net als de vorige keer natuurlijk. Maar toen was ik jong. Ik heb de afgelopen tijd ook pijn in m’n liezen gehad maar er niet veel aandacht aan besteed, zou dat met kanker te maken kunnen hebben? Ik vraag niet om medisch advies, maar moet morgen een afspraak bij de huisarts maken en ik ben gewoon zo bang. Eigenlijk te bang om de afspraak te maken. Heb gewoon wat opbeurende woorden nodig, ik durf mijn familie en vrienden dit nog niet te vertellen.

Bedankt, bladora
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
13-08-2019 09:39

Sorry voor het heel erg off topic in m’n eigen topic :).

En iedereen bedankt voor de sterkte wensen!
Het is jouw topic he.... dus wat je zelf schrijft is nooit off topic! ;-)
sterkte vandaag
Ik hoop dat je snel geholpen kon worden en dat je nu met je vriendin aan een welverdiende ontspannen lunch kunt zitten. Ik duim dat het loos alarm was!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Meis!!!
Sterkte, ik denk aan je :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, heb je al eerder een mammografie gehad? Kan me voorstellen dat je eerder echo's kreeg ivm je leeftijd. Ik krijg ze beide. ik ben 38 maar heb 'jonge' borsten (Zegt de radioloog, niet mijn woorden) met veel klierweefsel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug! Het is gelukkig ok, had dus de mammografie en toen moest best wel lang wachten op de echo dus toen was ik heel gespannen. Dus zusters waren heel lief idd! Wat er zit heeft schone randen ofzo dus dat is niet zorgwekkend 🤗. Nu blijven voelen en over een half jaar weer terug voor controle. Pfiew wat een opluchting, nu eindelijk slapen!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
:yes:

Wat fijn!

Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn bladora!
Ze zijn daar erg lief hè?!
Alle reacties Link kopieren
Ach die zusters waren zo lief! Ze zagen dat ik heel gespannen was dus namen echt de tijd. De zuster die m’n borsten in dat apparaat moest leggen was een schat, en na de echo bleven er twee nog even bij m’n bedje zitten tot ik weer rustig was.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
13-08-2019 16:59
Ik ben net terug! Het is gelukkig ok, had dus de mammografie en toen moest best wel lang wachten op de echo dus toen was ik heel gespannen. Dus zusters waren heel lief idd! Wat er zit heeft schone randen ofzo dus dat is niet zorgwekkend 🤗. Nu blijven voelen en over een half jaar weer terug voor controle. Pfiew wat een opluchting, nu eindelijk slapen!
Fijn dat het goed nieuws is!
(Een cyste ziet er uit als een ballonnetje, gladde randen. Een tumor als een aardappel, grillig.)
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
13-08-2019 17:10
Fijn dat het goed nieuws is!
(Een cyste ziet er uit als een ballonnetje, gladde randen. Een tumor als een aardappel, grillig.)
Ghe....zelf patiënt maar dat wist ik dan weer niet ;-D

Alle reacties Link kopieren
Maar er zit wel wat dan? Als je zegt dat de randen glad zijn.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een echo? Ik heb wel eens een mammografie gehad, maar nog nooit een echo
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
13-08-2019 17:14
Maar er zit wel wat dan? Als je zegt dat de randen glad zijn.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een echo? Ik heb wel eens een mammografie gehad, maar nog nooit een echo
Ja er zit wel wat in. Maar niks ernstigs dus. Volgens mij heet dat een fibroadenoom.

Ja ze doen een echo omdat het niet helemaal duidelijk was met de mammografie. Zoals Suzy al schreef, dat gebeurt als je jonge borsten hebt met veel klierweefsel. Je gaat dan op een bedje op je rug liggen en worden je borsten ingesmeerd met gel en gaan ze heel nauwkeurig met zo’n stick eroverheen. De arts beoordeeld dan beide ‘foto’s’.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
13-08-2019 17:11
Ghe....zelf patiënt maar dat wist ik dan weer niet ;-D
Ik heb beide kunnen meekijken op de echo. Ik wist het ook niet, maar als het je uitgelegd wordt, zie je direct het verschil.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
13-08-2019 17:22
Ik heb beide kunnen meekijken op de echo. Ik wist het ook niet, maar als het je uitgelegd wordt, zie je direct het verschil.
Ah, vandaar. Nooit een echo gehad daarvoor, de mammo was kennelijk overduidelijk.

Alle reacties Link kopieren
Gelukkig!
En nu vanavond weer lekker slapen :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Bladora: ik wil je geen angst aan praten en dat is ook niet mijn bedoeling. Toch zou ik vragen voor een biopsy. Je weet het niet voor 100% zeker als het niet is onderzocht.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! Wat een opluchting voor je!
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
13-08-2019 17:42
Bladora: ik wil je geen angst aan praten en dat is ook niet mijn bedoeling. Toch zou ik vragen voor een biopsy. Je weet het niet voor 100% zeker als het niet is onderzocht.
Ik moet toch op de deskundige mening van de arts kunnen vertrouwen? Die beste man/vrouw kijkt de hele dag naar borsten. De vorige keer lag ik een dag na de echo op de operatietafel. Als ze nu hetzelfde hadden gezien hadden ze waarschijnlijk ook wel actie ondernomen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wat een goed nieuws!!! Hebben ze wel een idee wat het kan zijn? Klierweefsel, cyste oid?
Alle reacties Link kopieren
Fijn goed nieuws! Maar ik ben het wel eens met het biopt...bij mijn moeder nam de arts van ieder knobbeltje een biopt af want ook al zag die er bij haar uit alsof het niets was, bij 3 procent van de vrouwen is het wel wat. Als mijn moeder een half jaar was blijven wachten tot het gegroeid was, was het al uitgezaaid geweest.
Hebben ze ook een foto van je klieren onder je oksel gemaakt? Of die vergroot zijn?
Is er bloed geprikt?
Alle reacties Link kopieren
Er is geen bloedgeprikt maar de huisarts heeft de klieren in m’n oksels gecontroleerd.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
13-08-2019 18:11
Fijn goed nieuws! Maar ik ben het wel eens met het biopt...bij mijn moeder nam de arts van ieder knobbeltje een biopt af want ook al zag die er bij haar uit alsof het niets was, bij 3 procent van de vrouwen is het wel wat. Als mijn moeder een half jaar was blijven wachten tot het gegroeid was, was het al uitgezaaid geweest.
Hebben ze ook een foto van je klieren onder je oksel gemaakt? Of die vergroot zijn?
Is er bloed geprikt?
Ik heb helaas de zelfde ervaring. Maar ik vind het best lastig om het op te schrijven, niet voor mij zelf maar voor Bandora.
Bij mij leek het knobbeltje ook goed, en had een vervolg afspraak voor 3 maanden later. Ik heb de arts toen gevraagd hoe hij kon weten dat het goed was. Zijn antwoord was omdat het mooi rond en glad aanvoelde. Ik heb toen gevraagd of alles weg konden worden gehaald. Zelfs na de ingreep vertelde de arts aan mijn man dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, mooi glad knobbeltje. De uitslag bleek toch anders.
Ik ben achteraf zo blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd. Nogmaals Blandora het kan best zijn dat de biopsy bij jouw helemaal goed is, maar je kunt het niet eerder uitsluiten als het onderzocht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven