Gezondheid alle pijlers

Knobbel in borst

11-08-2019 22:49 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb gisteravond een knobbel in mijn borst ontdekt. Op mijn zestiende had ik ook zoiets, deze was toen groter dan een centimeter diameter en is verwijderd. Nu voel ik er dus weer één. Ik ben zo ontzettend bang omdat ik weet hoe het voelt en het voelt dus weer hetzelfde, die knobbel..Het zou goed kunnen gaan net als de vorige keer natuurlijk. Maar toen was ik jong. Ik heb de afgelopen tijd ook pijn in m’n liezen gehad maar er niet veel aandacht aan besteed, zou dat met kanker te maken kunnen hebben? Ik vraag niet om medisch advies, maar moet morgen een afspraak bij de huisarts maken en ik ben gewoon zo bang. Eigenlijk te bang om de afspraak te maken. Heb gewoon wat opbeurende woorden nodig, ik durf mijn familie en vrienden dit nog niet te vertellen.

Bedankt, bladora
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
12-08-2019 14:19
Ik kan morgen al terecht voor een mammografie.
Dat is fijn, Bladora.
Alle reacties Link kopieren
Niet meteen het ergste denken! Het kan ook mastopathie zijn. Of een anderszins opgezette klier. Hormonen kunnen van alles veroorzaken!
Goed dat je morgen al een mammografie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Goed zo meid! Niet te veel piekeren hè nu. De kans is veel groter dat er niets aan de hand is dan dat er wel wat aan de hand is.
Maar zeker weten is wel zo fijn.
Ik begrijp je ongerustheid. Het is mij al twee keer overkomen. Ook ik kon meteen bij de mammapoli terecht. Beide keren was er wel wat aan de hand, maar niets levensbedreigends. Binnenkort ga ik weer terug voor een controle onderzoek.
Maak je vooral niet onnodig ongerust.
Veel succes morgen.
anoniem_374915 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 08:24
21.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
11-08-2019 23:01
Ik ben gewoon zo bang om die afspraak te maken bij de huisarts Want als er dan wat is, is het echt. Sorry ik denk dat een paniekaanval heb.
En als je niet gaat en het is echt is het ook echt en doe je er niets aan.

Paniek ok maar geen afspraak maken vind ik wel heel raar. Denk je nou echt dat het weg zou blijven omdat je die afspraak niet maakt?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Bladora :hug:

Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je snel terecht kan. Dan heb je morgen vast ook direct de uitslag?

Ik herken het bange gevoel, borstkanker in de familie, zelf ook iets voelen, bleek na een mammografie gelukkig niets aan de hand te zijn. Wel heb ik, gezien de familiegeschiedenis, met de huisarts afgesproken dat ik vanaf nu jaarlijks of tweejaarlijks foto's laat maken. Misschien ook een optie voor jou?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
12-08-2019 14:19
Ik kan morgen al terecht voor een mammografie.
Fijn!
Heel veel sterkte morgen!
Ik duim dat je morgen kan proosten op een goede uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle sterktewensen! Ik ben op van de zenuwen. Vanavond wel gezellig bij m’n beste vriendin geweest. Maar nu ik weer alleen ben :'(
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ja dan gaan de gedachtes weer met je aan de haal. Het is wel fijn als er iemand met je meegaat morgen, heb je daar aan gedacht? Al is het maar om de zenuwen bij het wachten weg te kletsen. Ik duim voor je morgen! :hug:
Alle reacties Link kopieren
ninia schreef:
13-08-2019 00:12
Ja dan gaan de gedachtes weer met je aan de haal. Het is wel fijn als er iemand met je meegaat morgen, heb je daar aan gedacht? Al is het maar om de zenuwen bij het wachten weg te kletsen. Ik duim voor je morgen! :hug:
Bedankt, dat is wel een goed idee. Ik zalm’n beste vriendin vragen of zij wat eerder uit werk kan komen. Het OLVG zit bij mij om de hoek, dus ik dacht ik ga gewoon snel even op de fiets op en neer.

Ik ben ook bang teveel van m’n vrienden/familie te vragen. Ik heb de afgelopen 2 jaar een moeilijke tijd achter de rug. Nu ben ik sinds een maand ook m’n baan kwijt na een jaar, een baan die ik hartstikke leuk vond en dacht dat het erg goed ging, maar ik ben in december aangereden en had daardoor een hele zware hersenschudding (de hotelmanager vond dus dat ik teveel ziek was). Vorig jaar raakte ik m’n baan kwijt door een ernstige knieblessure (in de hotelwereld krijg je half jaar contracten dus ze kunnen zo van je af). Ik leef nu van m’n spaargeld, maar Amsterdam is super duur wonen dus zal binnenkort WW moeten aanvragen als ik geen baan vind. Dat is ook weer zo’n afgang.

Ik wil niet de hele tijd de sneue zijn, er is altijd maar gedoe bij mij. Nu weer dit. Ik ben gewoon een beetje op. Ik probeer me altijd groot te houden, en ondanks dat mijn vriendin vandaag uiteraard zei dat ik nooit sorry hoef te zeggen, voel ik me zo bezwaard.

Dat is ook de reden dat ik nog niks aan mijn ouders verteld heb ondanks dat we een hele hechte band hebben. Ik wil gewoon niet dat ze zich zorgen om me maken. Als ik in de problemen zou komen zou mijn moeder me zo een (grote) som geld overmaken, heeft ze eerder gedaan. Maar ik wil het gewoon zelf kunnen doen.

Ik weet dat ik bevoorrecht ben met zoveel lieve mensen om me heen en dat er mensen zijn die het veel erger hebben, maar dit is nu even de druppel. Sorry voor mijn lange verhaal, maar kan uiteraard niet slapen en weet niet zo goed wat ik met mezelf moet.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Het zit je niet mee he.... Maar waarom heb je nog geen WW aangevraagd? En waarom zie jij dat als een afgang?

Sterkte vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Succes bij de mammografie!
Alle reacties Link kopieren
Kun je je moeder niet meevragen? Stel dat je toch slecht nieuws krijgt.
Sterkte Bladora vandaag. Wat een rotgevoel he? Ik zat er een dikke maand geleden mee. Niks aan.
marele schreef:
13-08-2019 09:26
Kun je je moeder niet meevragen? Stel dat je toch slecht nieuws krijgt.

Er gaat een vriendin mee.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
13-08-2019 09:31
Er gaat een vriendin mee.
Nee, die moet ze nog vragen. MaarGoed. Belangrijk is dat ze er niet alleen zit.
Even een tip, WW moet je direct aanvragen als je te horen krijgt dat je ontslag krijgt of je contract niet verlengd wordt. Anders verspeel je je recht op WW.

Verder, heel veel sterkte vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ww aanvragen is geen afgang hoor. Daar heb je recht op.
Heel veel sterkte gewenst straks!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
13-08-2019 09:15
Het zit je niet mee he.... Maar waarom heb je nog geen WW aangevraagd? En waarom zie jij dat als een afgang?

Sterkte vandaag!
Dank je wel!

En tja, een afgang...geen baan hebben is een afgang, je hand moeten ophouden voelt ook zo. Ik heb ooit eens eerder een WW aangevraagd en al dat gedoe met de UWV, de kleinzieligheid, de betutteling, de gesprekken, nog veel meer, ik werd er naar van. Dus ben toen gewoon op de eerste de beste plek aan het werk gegaan om er vanaf te zijn.

Maar nu is het inkomen waar ik aan gewend ben en wat ik nodig heb even wat meer en ‘kan’ ik niet willekeurig ergens aan de slag. Weer iets passends zoeken kost tijd en energie. Dus daarom misschien toch even de tijd nemen en niet zomaar ergens gaan werken om maar werk te hebben. En dus WW. Ik heb maar recht op drie maanden omdat ik lang in het buitenland heb gezeten dus zoveel speling heb ik niet meer.

Sorry voor het heel erg off topic in m’n eigen topic :).

En iedereen bedankt voor de sterkte wensen!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
marele schreef:
13-08-2019 09:33
Nee, die moet ze nog vragen. MaarGoed. Belangrijk is dat ze er niet alleen zit.

Haar vriendin heeft vrij kunnen krijgen van werk en gaat mee, vertelde ze in een ander topic.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
13-08-2019 09:39
Haar vriendin heeft vrij kunnen krijgen van werk en gaat mee, vertelde ze in een ander topic.
Oh fijn!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag, ik hoop mee op een goede uitslag...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
13-08-2019 01:01
Bedankt, dat is wel een goed idee. Ik zalm’n beste vriendin vragen of zij wat eerder uit werk kan komen. Het OLVG zit bij mij om de hoek, dus ik dacht ik ga gewoon snel even op de fiets op en neer.

Ik ben ook bang teveel van m’n vrienden/familie te vragen. Ik heb de afgelopen 2 jaar een moeilijke tijd achter de rug. Nu ben ik sinds een maand ook m’n baan kwijt na een jaar, een baan die ik hartstikke leuk vond en dacht dat het erg goed ging, maar ik ben in december aangereden en had daardoor een hele zware hersenschudding (de hotelmanager vond dus dat ik teveel ziek was). Vorig jaar raakte ik m’n baan kwijt door een ernstige knieblessure (in de hotelwereld krijg je half jaar contracten dus ze kunnen zo van je af). Ik leef nu van m’n spaargeld, maar Amsterdam is super duur wonen dus zal binnenkort WW moeten aanvragen als ik geen baan vind. Dat is ook weer zo’n afgang.

Ik wil niet de hele tijd de sneue zijn, er is altijd maar gedoe bij mij. Nu weer dit. Ik ben gewoon een beetje op. Ik probeer me altijd groot te houden, en ondanks dat mijn vriendin vandaag uiteraard zei dat ik nooit sorry hoef te zeggen, voel ik me zo bezwaard.

Dat is ook de reden dat ik nog niks aan mijn ouders verteld heb ondanks dat we een hele hechte band hebben. Ik wil gewoon niet dat ze zich zorgen om me maken. Als ik in de problemen zou komen zou mijn moeder me zo een (grote) som geld overmaken, heeft ze eerder gedaan. Maar ik wil het gewoon zelf kunnen doen.

Ik weet dat ik bevoorrecht ben met zoveel lieve mensen om me heen en dat er mensen zijn die het veel erger hebben, maar dit is nu even de druppel. Sorry voor mijn lange verhaal, maar kan uiteraard niet slapen en weet niet zo goed wat ik met mezelf moet.
Tikkie of topic maar vraag alvast gewoon ww aan. Daar heb je premies voor betaald en daar heb je gewoon recht op als je buiten jouw schuld geen werk hebt. Dat is geen schande en het is zonde om je hele buffer op te eten, het is juist fijn dat je zo financieel savvy bent dat je een buffer hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven