Gezondheid alle pijlers

Knobbel in onderbuik

18-08-2010 17:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik allereerst even zeggen dat ik niet zo snel uit veld ben te slaan maar dit maakt me toch wel ongerust.

Ongeveer 3 weken geleden voelde ik een een bobbeltje links in mijn onderbuik. Ik dacht dat zou misschien harde ontlasting zou kunnen zijn die op dat moment op die plek in mijn dikke darm kon zitten. Gebeurt wel eens vaker.

Maar nu zit het er nog steeds en het is gegroeid naar een omvang van ongeveer 4 bij 4 cm. en wordt ook steeds pijnlijker.

Vanmiddag naar de huisarts geweest en die vertrouwde het ook niet. Moet morgen naar ziekenhuis voor een echo en meeennnnn.........dit is niet leuk meer.

Nogmaals ik maak me niet zo snel druk en ben al helemaal geen dokterloper maar dit hakt er even in.

Maar het zal allemaal wel meevallen?????? TOCH!!!!!!
Ik ben geen arts, maar volgens mij doen kwaadaardige knobbeltjes meestal geen pijn. Ook groeien ze volgens mij niet zo snel als jij nu beschrijft, dus ik zou me nog niet al te veel zorgen maken. Sowieso niet doen natuurlijk, al is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Sterkte hoor!
Of het nou meevalt of niet, met nu piekeren bereik je niks. Loop niet op de zaken vooruit maar wacht het gewoon geduldig af.

Misschien even iets leuks doen vanavond? Afleiding...
Ik heb er helemaal geen verstand van dus kom je hier alleen even sterkte wensen. Fijn dat je zo snel terecht kunt en hopelijk valt het allemaal mee.
Ik weet dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen en normaal zie ik alles heel positief maar dit is een heel gemeen duiveltje die een spelletje met me speelt en daar baal ik van.

En inderdaad even wat afleiding zoeken vanaaf.

Thanks Girls

XX
Ben er zelfs voor naar een vervangende huisarts gegaan vanmiddag omdat mijn eigen huisarts a.s. maandag pas terug is.

Ook zo steek ik niet in elkaar, ik wacht liever op mijn eigen vertrouwde arts maar ergens had ik het gevoel dat dit kon wachten.

Ships, ik zit mezelf helemaal gek te maken.....BAH!!!!
Ste, hoe kom je aan die wijsheid..?

Maar voor TO, maak je pas druk als je zeker weet dat dat nodig is.

Nu zit er een bult en morgen wordt ernaar gekeken. Op dit moment kun je daar niks aan doen en je druk maken maakt het niet beter of slechter.

Heel veel succes morgen in ieder geval!
kan vanalles zijn. Baarmoeder, darm, eierstokken. Vleesbomen kunnen snel groeien.

Heb je verder geen klachten? Zwaardere menstruatie..opgeblazen gevoel oid?
Juist 2 maanden geleden weer aan de pil begonnen omdat mijn menstruatie zo hevig was dat ik er bijna bloedarmoede van kreeg.

Ik ben 45.

Soms een opgeblazen gevoel maar niet meer als normaal voor deze klachten.
Eens met de rest. Zoek afleiding.

Wat het ook is, je verandert er niets aan door vanavond helemaal in paniek te raken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Sterkte. Hoop dat het allemaal mee valt.
quote:Moonlight82 schreef op 18 augustus 2010 @ 19:08:

Eens met de rest. Zoek afleiding.

Wat het ook is, je verandert er niets aan door vanavond helemaal in paniek te raken.

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat TO zich hier ongerust over maakt. En ik denk dat je je daar hoe dan ook zorgen over maakt, je kunt er immers weinig aan doen wat je voelt.

Sterkte
Pieker niet te veel, als het kan.

Gelukkig kan je morgen al in het ziekenhuis terecht.

Ik hoop dat het niets bijzonders is, sterkte!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik heb niet alle kennis in pacht natuurlijk, maar mij is ook altijd verteld dat kwaadaardige knobbeltjes pijnloos zijn. Ik moest me namelijk zorgen maken toen ik een pijnloos knobbeltje in mijn borst had, wat gelukkig ook achteraf niks byzonders was.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, maar piekeren helpt idd niks(dat dit uit mijn mond komt..)

Sterkte!
Het is onzin dat kwaadaardig dùs pijnloos is.

Ik snap best dat men TO wil opbeuren, maar doe dat niet door zulke dingen neer te zetten.

Goedaardig kan pijnloos aanvoelen, en kwaadaardig kan pijn doen. Er zijn geen regels voor, helaas.

Oranjemuts, wat een rotsituatie!

Ik kan me levendig indenken dat je stresst nu. Morgen weet je al meer, gelukkig. Probeer jezelf vanavond een beetje rust te gunnen. Het stressen kun je niet tegengaan (is ook logisch!), maar je kunt het jezelf wél zo aangenaam mogelijk maken.

Leuke film opzetten, kopje thee erbij, muziek luisteren, ik noem maar iets.

Ik wens je heel veel sterkte morgen en ik hoop dat je hier heel snel kunt komen melden dat het allemaal meeviel!

vandaar dat ik erbij meld dat ik niet alle kennis in pacht heb:)
Knobbel in buik en zwaardere menstruatie gepaard met opgeblazen gevoel klinkt als een vleesboom. Ook uit ervaring trouwens.
quote:luna30v schreef op 18 augustus 2010 @ 20:22:

Knobbel in buik en zwaardere menstruatie gepaard met opgeblazen gevoel klinkt als een vleesboom. Ook uit ervaring trouwens.

Dat dus. Kan ook een opzette lymfeklier zijn, door een virus of ontsteking bv of een ontstoken vetbult oid. Maar met een echo weet je een boel meer wat er aan de hand is.

Niet zo doemdenken, de kans dat het allemaal onschuldig en/of prima behandelbaar is, is echt groter dan je een of andere bijzondere kankersoort hebt. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat je het na moet laten kijken en daarvoor heb je al actie ondernomen. Dat is hartstikke goed van je! Er zijn genoeg mensen die met klachten waar ze bang van zijn, doorstruisvogelen, dus heel goed dat je naar de dokter bent gegaan.
quote:moontje86 schreef op 18 augustus 2010 @ 19:56:

Ik heb niet alle kennis in pacht natuurlijk, maar mij is ook altijd verteld dat kwaadaardige knobbeltjes pijnloos zijn. Ik moest me namelijk zorgen maken toen ik een pijnloos knobbeltje in mijn borst had, wat gelukkig ook achteraf niks byzonders was.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, maar piekeren helpt idd niks(dat dit uit mijn mond komt..)

Sterkte!

mijn huisarts zei hetzelfde..... kwaadaardig doet veelal geen pijn (ging over een knobbel in mijn borst en bleek een goede bobbel te zijn die pijn deed)

maar TO, heel veel sterkte, ik zou zeggen, neem een borrel en ga lekker op tijd naar bed. Wachten duurt erg lang als je ongerust bent. Ik wens je veel sterkte morgen, je zal de uitslag ook niet direct krijgen of wel?
Hoi Oranjemuts,

Ook ik denk meteen aan een vleesboom, ik sluit me aan bij Luna30v.

I.i.g. is het schrikken als je een knobbel in je buik voelt en niemand kan je zo zeggen wat het is, na morgen weet je meer.

Maar je leeftijd, waar het zit en zware menstruaties.... Klinkt bekend.

Veel succes morgen, hopelijk kun je het een beetje loslaten.

groetjes, Iep
Had zelf al een beetje gegoogeld en kom ook telkens op een vleesboom uit.

Morgen maar even een kapvergunning aanvragen dan?????????
Sorry dat is een beetje zelfspot en een beetje positiviteit die ik naar boven probeer te halen
he gatsie meis wat vervelend. fijn dat je zo snel al terecht kunt. wanneer krijg je de uitslag? sterkte morgen. wachten is altijd rot zeker als je ongerust bent. hoop dat je een beetje kunt slapen.
Nou ik kan bellen vanaf half 9 en ik wil/eis dat ik die zelfde dag nog terecht kan/mag
Robo: dank voor je post, ik sluit me er volledig bij aan.

Tuurlijk is het goed bedoeld, maar diagnose-achtige uitspraken helpen echt niet. Wel of niet kwaadaardige pijnlijke of pijnloze bultjes, of 'ik denk dat het best lalalala kan zijn', ik vind dat eng. Uiteindelijk hebben we allemaal niet de betreffende echo gezien en niemand kan er dus iets over zeggen.

Zodra iemand van een arts gehoord heeft wat ze heeft, kunnen de ervaringen pas gedeeld worden.

Googelen is trouwens heel verleidelijk, maar kun je beter niet doen. Iedereen kan alles op inet planten en vooral de slechte verhalen worden vaak in geuren en kleuren uit de doeken gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven