Gezondheid alle pijlers

Knobbel op de borst?

21-12-2015 16:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje..

Op mijn linker borst onderin, zie ik een paars/rood vlekje. Deze heb ik nu 2 á 3 weken en het niet minder of erger geworden. Mijn vriend zegt gewoon dat het een puist is en zo ziet het er ook uit. Als ik er in de huid eromheen knijp voelt het alsof het niet echt vast zit in de borst maar meer aan de huid. Het doet ook geen pijn, het is wel gevoelig als je eraan zit.

Ik wil niet in paniek naar de huisarts gaan zo vlak voor alle feestdagen maar ik ben onbekend met kanker (waar je dus gelijk aan denkt). Het komt ook helemaal niet voor bij mijn familie en ben zelf 25 jaar dus ik zit nu in dubio.. wel of niet naar de huisarts?

Wat vinden jullie en voor de mensen die het meegemaakt hebben, wat voor andere symptomen horen er (eventueel) bij?
Waarschijnlijk is het niks ernstigs maar maak gewoon even een afspraak bij de huisarts.
Wel naar de huisarts gaan het liefst meteen morgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als het plekje op je linkerbeen had gezeten, had je je er dan net zo druk om gemaakt? Op de borsten kunnen natuurlijk net zo goed puistjes zitten.

Borstkanker is met deze omschrijving, en met jouw leeftijd, vrij onwaarschijnlijk. Maar zekerheid krijg je alleen van een arts.
Waarom in de TT knobbel, en in de OP vlekje? Scheelt nogal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon even langs de huisarts omdat het er al langer dan twee weken zit. Even laten checken is daarom verstandig. En als het niks blijkt te zijn ben je ook weer gerustgesteld.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Je kunt altijd even langs de huisarts gaan. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Als het iets onschuldigs is dan ben je daar ook zo weer weg. Ik had daar zelf een keer een knobbel zitten (vrij groot ook) en daar schrok ik ook wel van toen ik die ontdekte. De huisarts zag gelijk dat het een cyste was en heeft hem leeggehaald. Hij vond het helemaal niet raar dat ik daarvoor langskwam (juist verstandig). Het kostte hem 5 minuten en zorgde bij mij voor een hoop rust.

De kans dat het iets is is heel klein op jouw leeftijd, maar het komt weleens voor dus waarom niet laten checken voor de zekerheid.
quote:Nouschi schreef op 21 december 2015 @ 17:06:

Waarom in de TT knobbel, en in de OP vlekje? Scheelt nogal.Dat klopt. Het is eigenlijk omdat ik niet weet hoe ik het moet omschrijven.. als ik er met een platte hand overheen ga is het gewoon een vlekje (ik voel hem niet zitten) of als je er naar kijkt in de spiegel maar wanneer je er goed aan voelt en/of 'vast pakt' voel je een bobbeltje
Naar de huisarts, alleen hij kan beoordelen of het ernstig is. Liever het zekere voor het onzekere
Voor de zekerheid altijd naar de huisarts met dit soort dingen.
quote:liefde990 schreef op 21 december 2015 @ 17:11:

[...]

Dat klopt. Het is eigenlijk omdat ik niet weet hoe ik het moet omschrijven.. als ik er met een platte hand overheen ga is het gewoon een vlekje (ik voel hem niet zitten) of als je er naar kijkt in de spiegel maar wanneer je er goed aan voelt en/of 'vast pakt' voel je een bobbeltjeGewoon even naar de huisarts dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij kunnen niet beoordelen wat het is , nou denk je steed wat kan dat zijn. Zou dan toch de moeite nemen om even een afspraak te maken bij de huisarts om er naar te laten kijken. Is het niks ben je wel gerustgesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven