Knobbels in borsten
maandag 15 januari 2018 om 11:07
Dat is schrikken!
Het feit dat je eerder cysten hebt gehad, maakt dat de kans reëel is dat het nu ook om cysten gaat. Maar dat is aan de buitenkant simpelweg niet te zien. Als ze nu tijdens menstruatie zijn ontstaan én weer verdwijnen, is het misschien een idee om met de huisarts te bespreken of direct onderzoek noodzakelijk is.
In alle andere gevallen: naar het ziekenhuis, een mammografie (en in dit geval vaak ook een echo) geven dan meer informatie.
Het feit dat je eerder cysten hebt gehad, maakt dat de kans reëel is dat het nu ook om cysten gaat. Maar dat is aan de buitenkant simpelweg niet te zien. Als ze nu tijdens menstruatie zijn ontstaan én weer verdwijnen, is het misschien een idee om met de huisarts te bespreken of direct onderzoek noodzakelijk is.
In alle andere gevallen: naar het ziekenhuis, een mammografie (en in dit geval vaak ook een echo) geven dan meer informatie.
maandag 15 januari 2018 om 11:16
Mammapoli heeft eigenlijk zo goed als altijd binnen 2 dagen wel plek en vaak zelfs op de dag zelf of de dag erna. Nu alvast een afspraak maken voor na je menstruatie is dus niet nodig.
Je klachten kunnen echt door van alles veroorzaakt worden dus probeer te stoppen met controleren tot na je menstruatie.
Je klachten kunnen echt door van alles veroorzaakt worden dus probeer te stoppen met controleren tot na je menstruatie.
maandag 15 januari 2018 om 11:32
Huisarts bellen.
Ik had sinds een ruime maand ook een gevoelige linkerborst. Vorige week bij de huisarts geweest, die voelde niets bijzonders. Maar ze snapte mijn bezorgdheid (ik heb familieleden verloren aan kanker, waaronder 2 met borstkanker) en ik mag een mammografie laten maken. Waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar dat heb ik dan liever bevestigd.
Ik had sinds een ruime maand ook een gevoelige linkerborst. Vorige week bij de huisarts geweest, die voelde niets bijzonders. Maar ze snapte mijn bezorgdheid (ik heb familieleden verloren aan kanker, waaronder 2 met borstkanker) en ik mag een mammografie laten maken. Waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar dat heb ik dan liever bevestigd.
woensdag 31 januari 2018 om 13:30
2 weken geleden een knobbel gevoelt deze is zo goed als weg, ook eerste stuk weefsel is zachter geworden,2de weefsel is nog steeds hard eerst voelde het als hard weefsel maar als ik erop voel voel ik een bobbel net alsof die er ingegroeide is zeg maar ik schrik hier erg van en weet ook niet echt wat normaal te voelen? Met vergelijking van de rechterborst voel ik nu ook een harde bobbel ergens anders.ik word hier enorm zenuwachtig van en ben een brok stress!!
Vrijdag weer naar de huisarts(ik moest wachten 2 weken na mijn menstruatie ivm bobbeltje) dan gelijk dat ook laten voelen en ga ik een mamografie vragen.
Heb ook
-beide kanten melkuitscheiding of vocht (dit is wel iets wat ikmijn 18de heb)
-last van linkerborst aan zijkant en soms onderin (niet bij knobbels) en lijkt aan cyclus gebonden te zijn (heb pms)
-cyste bovenin borst met vast gedeelten 2008 er n 2012/2013 echo en mamografie laten doen kwam niks uit.
Wat ik mij nu afvraag hoort een borst alleen maar zacht te zijn of hebben jullie er ook harde gedeeltes inzitten?
Heb een grote cup d dus misschien voel ik wel meer?
Vrijdag weer naar de huisarts(ik moest wachten 2 weken na mijn menstruatie ivm bobbeltje) dan gelijk dat ook laten voelen en ga ik een mamografie vragen.
Heb ook
-beide kanten melkuitscheiding of vocht (dit is wel iets wat ikmijn 18de heb)
-last van linkerborst aan zijkant en soms onderin (niet bij knobbels) en lijkt aan cyclus gebonden te zijn (heb pms)
-cyste bovenin borst met vast gedeelten 2008 er n 2012/2013 echo en mamografie laten doen kwam niks uit.
Wat ik mij nu afvraag hoort een borst alleen maar zacht te zijn of hebben jullie er ook harde gedeeltes inzitten?
Heb een grote cup d dus misschien voel ik wel meer?
woensdag 31 januari 2018 om 13:37
Afhankelijk van mijn cyclus waren ze vaak ook bulterig. Maar het trok vrijwel altijd binnen twee weken weg, dus ik werd er niet ongerust van. Maar bobbels in je tieten die langer blijven en sowieso als je ongerust bent is altijd een goede reden om het na te laten kijken.
Wat wel bijzonder is is dat je tepeluitvloed hebt. Heeft je huisarts hiernaar weleens bloed geprikt? Kan ook bijwerking zijn van medicatie, maar ik zou dit als je teruggaat ook weer aankaarten.
Wat wel bijzonder is is dat je tepeluitvloed hebt. Heeft je huisarts hiernaar weleens bloed geprikt? Kan ook bijwerking zijn van medicatie, maar ik zou dit als je teruggaat ook weer aankaarten.
woensdag 31 januari 2018 om 13:44
Ik heb nooit 'knobbels' wel af en toe voor mijn menstruatie een cupmaat grotere, wat pijnlijke borsten.
TO is er al bloed geprikt? De arts dacht dat een vriendin in een depressie zat door het overlijden van een naaste en schreef AD voor. Maar het bleef: Jantje lacht, Jantje huilt. Ze heeft geen baarmoeder meer maar had alle symptomen van een zwangerosaurus. En toen ze tepelvloed kreeg werd er eindelijk bloed geprikt waaruit bleek dat haar hele hormoonhuishouding op zijn kop stond. Dit kon met medicijnen vrij snel verholpen worden en de AD konden meteen de deur uit.
TO is er al bloed geprikt? De arts dacht dat een vriendin in een depressie zat door het overlijden van een naaste en schreef AD voor. Maar het bleef: Jantje lacht, Jantje huilt. Ze heeft geen baarmoeder meer maar had alle symptomen van een zwangerosaurus. En toen ze tepelvloed kreeg werd er eindelijk bloed geprikt waaruit bleek dat haar hele hormoonhuishouding op zijn kop stond. Dit kon met medicijnen vrij snel verholpen worden en de AD konden meteen de deur uit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 31 januari 2018 om 13:51
donderdag 1 februari 2018 om 05:18
gezondheid/knobbels-in-borst/list_messa ... #p28072028
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 1 februari 2018 om 05:40
Wat heb je eraan te weten of iets 'hoort'? Ieder lichaam is toch anders? Probeer jezelf niet zo in de stress te werken, daar verandert de situatie niet door. Het enige dat je ermee bereikt, is dat je het jezelf daarmee heel erg moeilijk maakt en de stress alleen maar groter en groter maakt. De huisarts heeft al geconcludeerd dat hij/zij niets verontrustends voelt (zie andere topic). Gezien je bonk stress zijn, zou ik toch maar proberen me daar een beetje aan vast te houden, in plaats van jezelf helemaal 'gek te maken'.
maandag 5 februari 2018 om 23:25
Dat begrijp ik, maar wat ik ermee probeer te zeggen en reeds eerder heb gezegd, is dat je er niets aan hebt om jezelf steeds verder in de stress te helpen. Afleiding zoeken om de tijd sneller te doen gaan en je gedachten op iets anders te richten, lijkt me zinvoller.
En binnen 3 (werk)dagen houdt niet in over drie (werk)dagen en dus ook niet automatisch dat er een weekend tussen zit. Wie weet heb je geluk en hoor je het al voor het weekend.
zaterdag 10 februari 2018 om 20:31