Gezondheid alle pijlers

Knobbeltje

18-11-2015 21:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb sinds een weekje een onderhuids bultje langs mijn buitenste schaamlip (aan de buitenkant zeg maar).

Het is iets groter dan een erwt, hard en ik kan het vastnemen.

Bij drukken kwam er een beetje pus, maar vooral veel bloed uit.

Heeft iemand ervaring met zoiets? Ik ga sowieso naar de huisarts, maar wou vooraf al eens wat meningen horen.

Las al dat het een talgkliercyste/steenpuist kon zijn, maar vind het raar dat er zoveel bloed uit komt?

Bovendien wordt het niet kleiner, ondanks dat er dus bloed uit komt.

(Ik vraag dus NIET naar een diagnose, maar naar ervaringen)
Had dat op mijn arm. Kwam ook amper pus uit, alleen bloed en wondvocht. Wilde t weg hebben dus enorm in zitten knijpen (kon niet naar de huisarts en ziekenhuis leek me overdreven). Was na 2-3 weken opeens verdwenen. Nu alleen een vreemd rond litteken over... Is vast een ingegroeid of ingekapseld haartje ofzo.
Heb ook wel eens zoiets gehad ja. Niet mee naar de huisarts geweest maar aangekeken. Was binnen n week of 2 weer helemaal weg . In ieder geval niet aan gaan krabben of knijpen ;)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik heb ook een paar keer zo'n bultje op mijn schaamlip gehad. Het ging vanzelf weer weg. Ik heb er niet in geknepen of gedrukt, want dat vind ik nooit zo'n goed idee met bultjes, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Ik had laatst zoiets aan de binnenste schaamlip. Eerst zo'n 5 dagen aangekeken maar hij werd enkel groter. Ik ben dus toch maar ff naar de HA gegaan en was net "op tijd" als in antibiotoca zou nog werken andera moest ze m open snijden. Brrrr
Als ie niet minder wordt, zou ik naar de huisarts gaan. Kans is groot dat het een ingegroeid haartje oid is, maar je wil niet dat het groter wordt!
quote:helena2 schreef op 18 november 2015 @ 21:48:

Als ie niet minder wordt, zou ik naar de huisarts gaan. Kans is groot dat het een ingegroeid haartje oid is, maar je wil niet dat het groter wordt!

Nog groter?? Ik vond anderhalve erwt al groot ...

Heb wel geen schrik voor als ze erin moeten snijden ofzo, enkel lastig om tot bij HA te geraken.

Jullie reacties stellen me alvast gerust wel!
Ik heb het ook gehad. Bij mij was het een soort van puistje. Ik kon het ook niet uitdrukken, maar na een paar maanden begon ik er last van te krijgen met zitten. Toen nog een keer gedrukt (Sorry voor de details ), kwam er rommel uit en was hij binnen een paar dagen verdwenen.
Misschien opgehoopt vet (talg) waarvan de afvoer naar buiten dicht zit.

Kan daar jaren blijven zitten en plotseling gaat het ontsteken en wordt alles naar buiten gewerkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven