Knobbeltje
woensdag 18 november 2015 om 21:28
Dag dames,
Ik heb sinds een weekje een onderhuids bultje langs mijn buitenste schaamlip (aan de buitenkant zeg maar).
Het is iets groter dan een erwt, hard en ik kan het vastnemen.
Bij drukken kwam er een beetje pus, maar vooral veel bloed uit.
Heeft iemand ervaring met zoiets? Ik ga sowieso naar de huisarts, maar wou vooraf al eens wat meningen horen.
Las al dat het een talgkliercyste/steenpuist kon zijn, maar vind het raar dat er zoveel bloed uit komt?
Bovendien wordt het niet kleiner, ondanks dat er dus bloed uit komt.
(Ik vraag dus NIET naar een diagnose, maar naar ervaringen)
Ik heb sinds een weekje een onderhuids bultje langs mijn buitenste schaamlip (aan de buitenkant zeg maar).
Het is iets groter dan een erwt, hard en ik kan het vastnemen.
Bij drukken kwam er een beetje pus, maar vooral veel bloed uit.
Heeft iemand ervaring met zoiets? Ik ga sowieso naar de huisarts, maar wou vooraf al eens wat meningen horen.
Las al dat het een talgkliercyste/steenpuist kon zijn, maar vind het raar dat er zoveel bloed uit komt?
Bovendien wordt het niet kleiner, ondanks dat er dus bloed uit komt.
(Ik vraag dus NIET naar een diagnose, maar naar ervaringen)
woensdag 18 november 2015 om 21:35
Had dat op mijn arm. Kwam ook amper pus uit, alleen bloed en wondvocht. Wilde t weg hebben dus enorm in zitten knijpen (kon niet naar de huisarts en ziekenhuis leek me overdreven). Was na 2-3 weken opeens verdwenen. Nu alleen een vreemd rond litteken over... Is vast een ingegroeid of ingekapseld haartje ofzo.
woensdag 18 november 2015 om 21:35
woensdag 18 november 2015 om 21:52
quote:helena2 schreef op 18 november 2015 @ 21:48:
Als ie niet minder wordt, zou ik naar de huisarts gaan. Kans is groot dat het een ingegroeid haartje oid is, maar je wil niet dat het groter wordt!
Nog groter?? Ik vond anderhalve erwt al groot ...
Heb wel geen schrik voor als ze erin moeten snijden ofzo, enkel lastig om tot bij HA te geraken.
Jullie reacties stellen me alvast gerust wel!
Als ie niet minder wordt, zou ik naar de huisarts gaan. Kans is groot dat het een ingegroeid haartje oid is, maar je wil niet dat het groter wordt!
Nog groter?? Ik vond anderhalve erwt al groot ...
Heb wel geen schrik voor als ze erin moeten snijden ofzo, enkel lastig om tot bij HA te geraken.
Jullie reacties stellen me alvast gerust wel!
woensdag 18 november 2015 om 22:15