Gezondheid alle pijlers

Kokhalzen

15-07-2015 01:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na fysieke inspanning, maar bijvoorbeeld ook tijdens het tandenpoetsen onder de douche, moet ik soms kokhalzen. Waar kan dit vandaan komen? En hoe is dit te voorkomen?
Je tandenborstel niet achterin je keel steken.

Nee zonder gekkigheid, misschien iets meer eten/drinken voorafgaand aan fysieke inspanning? Of misschien werkt dat (bij jou) wel averechts.

Bezoekje aan de huisarts zou ik zeggen!
Ik heb dit wel eens bij het gapen...
Gewoon naar de huisarts.
Ik weet niet of je er per se mee naar de huisarts moet. Dat hangt er van af hoe vaak het gebeurt en of je je zorgen maakt erover.

Ik heb sneller problemen als ik het druk heb, niet een beetje of alleen op mijn werk of alleen thuis, maar als overal de druk te hoog op loopt.

Dan helpt rust.
Bij het tandenpoetsen heb ik het ook. Ik ben er achter dat als ik mijn achterste kiezen poets, ik mijn adem in hou. Nu doe ik mijn ogen dicht en concentreer mij op mijn ademhaling en nu heb ik het niet meer. Klinkt overdreven maar het helpt echt. Terwijl ik voorheen half stikte tijdens het poetsen.
Met tandenpoetsen gebeurd het mij ook wel eens, kwestie van minder diep de tandenborstel in je mond doen Het schijnt bij trainingen vaker voor te komen. Wij hadden vroeger een jongen in de klas die altijd tijdens het sporten over zijn nek ging. Ik denk dat het te maken heeft met je ademhaling.
Ik heb het soms ook met tanden poetsen, vooral als ik achterin de binnenkant poets.. Bij lichamelijke inspanning is het wel ''normaal'', je lichaam reageert op je sporten en zoals SoMiDi zegt, het heeft met je ademhaling te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven