Gezondheid alle pijlers

Koliek aanvallen linker zijde buik + extreem overgeven

22-07-2010 23:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Mijn dochter heeft al jaren onzettende pijnaanvallen aan haar linkerkant van de buik, onder de ribben. Daarnaast geeft ze over totdat er alleen nog gal naar boven komt. De aanvallen duren ongeveer een dag.

We zijn hiervoor al in het ziekenhuis geweest, daar hebben ze bloedonderzoeken gedaan e.d. maar daar komt niets uit. Nu lees ik vaak op internet dat het met de gal(blaas) te maken kan hebben.. Heeft iemand, of herkend iemand deze klachten??
hoe oud is je dochter? Galkoliek voel je meestal rechts in de bovenbuik en vooral in de rug
Galkolieken trekken idd door naar je rug, met name tussen je schouderbladen.

Heb je al eens een echo van haar buikstreek laten maken?

En niet verkeerd bedoeld, maar mijn zusje had dergelijke klachten ook als kind. Wat je zegt, tot gal aan spugen aan toe. Onderzoeken gehad en niks te vinden. Later bleek het door spanningen te komen.
Ik heb van mijn 15e tot mijn 21e last van kolieken gehad en bij mij was het puur stress gerelateerd. Ik ben altijd een piekeraar geweest en dat sloeg heel erg op mijn buik. Het deed waanzinnig pijn, maar onderzoeken leverden bij mij ook niks op.

Ik wil niet zeggen dat het bij jouw dochter geen lichamelijke oorzaak heeft, hoor. Maar misschien handig om te weten dat het ook door spanningen kan komen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Idd echo laten maken,

zouden ook nog nierstenen kunnen zijn.
Mijn galkolieken zaten wel aan de linkerkant onder de ribben, met uitstraling in de linker schouder en arm.
Hoe oud is je dochter? Om zeker te weten dat het iets met spanningen te maken kan hebben zou ik inderdaad eerst lichamelijke oorzaken uitsluiten door bv een foto of echo van de buik. Links onder de ribbenboog zitten de milt, maag en dikke darm. Een draai (op en af) in de darm kan dit namelijk ook verklaren. Komt vaker voor bij kinderen 2-6 jaar. Duurt meestal geen hele dag maar korter (uur ofzo). Dat zie je alleen op het moment van de pijn op een echo, als er geen pijn is, is de echo normaal.

Dat het een hele dag duurt en al lang bestaat en er nog steeds geen oorzaak gevonden is, pleit wel voor spanningen, hoge eisen aan zichzelf stellen, op haar tenen moeten lopen, niet lekker in haar vel zitten of zoiets. herken je dat? Ik had hetzelfde als kind en toen m'n moeder er met me over sprak, ging de buikpijn snel over!
mijn zusje had dit ook

ze zijn er nooit precies achter gekomen wat het was

ze dachten dat het met de voorbereiding op de menstruatie te maken had

ze was het nog niet maar het lichaam was wel bezig

en idd toen ze voor het eerst ongesteld geweest was waren de klachten over

ik weet niet hoe oud je dochter is??
Ook nierstenen voel je meer in de rug. Wat vervelend voor je dochter dat ze zo'n last heeft. Aangezien alle medische oorzaken feitelijk uitgesloten zijn dmv alle testen enzo, heb je al eens gedacht om met haar naar een kinderpsycholoog te gaan? Als het daadwerkelijk stress-gerelateerd is dan zou ze daar veel baat bij kunnen hebben
We zijn vandaag weer naar de huisarts geweest... Die kwam tot de voorlopige conclusie (bloed in urine) dat het de nieren zijn. Hoogstwaarschijnlijk nierstenen die door het lichaam worden "verwijderd". Hier is tot nu toe niet naar gekeken ivm met haar leeftijd...

Ik denk al is er een kleine kans, sluit het dan uit, maar goed...

Zodra ze een nieuwe aanval krijgt moeten we direct naar de eerste hulp. Zij weten ervan en dan wordt er een echo/scan gemaakt. Ik hoop dat er nu iets uitkomt, want je kan veel zien, behalve als je dochter over de grond kruipt van de pijn. Kon je het maar overnemen hé...

Nou, we gaan de volgende fase in... Bedankt voor de reacties tot nu toe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven