Gezondheid alle pijlers

koorts na hardlopen?

27-05-2016 15:19 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik gisteren terugkwam van hardlopen was ik daarna gloeiend heet. Ik voelde me ook niet zo lekker. Ik heb m'n koorts opgemeten en bleek 38,5 te hebben. Komt dit door het hardlopen? Herkennen anderen dit? Heb 't nooit eerder gehad namelijk. ;)
Lijkt me eerder gewoon een verhoogde lichaamstemperatuur door de inspanning. Als ik mijn temperatuur opneem na het douchen heb ik ook verhoging. Heb je het een 2 uur later ook nog een keer gemeten?
Kan hoor, ik krijg het na afkoelen ook echt ijskoud. Ik time mijn douche nu dat ik niet te snel van heel warm naar ijskoud ga.
Had je een langere afstand gelopen dan gewoonlijk met dat weer?

Last van hooikoorts?

Hoe voel je je vandaag?
Nee, niet twee uur daarna, maar volgende dag was het weer normaal. Denk ook verhoogd door inspanning, wist alleen niet dat het zó kon toenemen (2 graden t.o.v. normaal). Niet dat ik me zorgen maak of zo, hoor. Gewoon benieuwd hoe dat zit.
quote:ZaraZara100 schreef op 27 mei 2016 @ 15:36:

Had je een langere afstand gelopen dan gewoonlijk met dat weer?

Last van hooikoorts?

Hoe voel je je vandaag?Voelde me wel een beetje vermoeid toen ik begon en was al een poosje geleden dat ik had gelopen. Dus had die inspanning al even niet meer geleverd. Geen hooikoorts.
Het lijkt me logisch dat je flink warmer wordt bij flinke inspanning.
Jahoor, heel normaal. Is geen koorts maar inderdaad een verhoging van je temperatuur door inspanning. Ik heb jaren geleden meegewerkt aan een onderzoek naar oa temperatuur bij wandelaars en hardlopers en sommige hardlopers kwamen tot 40 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven