Koortslip-angst
zondag 27 januari 2019 om 19:05
Help!!! Shit shit shit!
Man heeft een koortslip in zijn mondhoek (uiterste punt van de mondhoek). En kind (3 jaar) heeft een flesje aan de lippen gehad waar hij uit heeft gedronken. Het flesje heeft de koortszweer niet aangeraakt, maar is de hele lip besmettelijk? Of echt alleen de blaar.
Heb al even een goed potje gevloekt en in de garage.
Het is nou net niet zo’n vraag voor de huisartspost, want gebeurd is gebeurd, maar ik waag er morgen even een gewoon belletje aan.
Maar is er iemand die me gerust kan stellen? Ik weet dat ik zo’n 3 weken moet wachten om te kijken of kind het ook krijgt.
Ik heb uiteraard mijn kind’s mondje even uitgebreid geschrobd voor wat het nog uit kan halen...
Man heeft een koortslip in zijn mondhoek (uiterste punt van de mondhoek). En kind (3 jaar) heeft een flesje aan de lippen gehad waar hij uit heeft gedronken. Het flesje heeft de koortszweer niet aangeraakt, maar is de hele lip besmettelijk? Of echt alleen de blaar.
Heb al even een goed potje gevloekt en in de garage.
Het is nou net niet zo’n vraag voor de huisartspost, want gebeurd is gebeurd, maar ik waag er morgen even een gewoon belletje aan.
Maar is er iemand die me gerust kan stellen? Ik weet dat ik zo’n 3 weken moet wachten om te kijken of kind het ook krijgt.
Ik heb uiteraard mijn kind’s mondje even uitgebreid geschrobd voor wat het nog uit kan halen...
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
zondag 27 januari 2019 om 19:13
zondag 27 januari 2019 om 19:17
En dan aan deurklinken, handdoeken, afstandsbediening etc zitten.Lemon_tree schreef: ↑27-01-2019 19:13Oei, ja ik zou daar ook wel van balen. Adem in en uit en wacht het af. Ik zou trouwens wel aan man vragen het af te plakken met een patch in de besmettelijke fase. Meeste besmettingen komen van eraan zitten met de handen.
Mijn mening is gestippeld.
zondag 27 januari 2019 om 19:17
zondag 27 januari 2019 om 19:22
Het virus kan jarenlang onzichtbaar en onmerkbaar gedragen worden. Je kan er mee rondlopen zonder dat je weet dat je het hebt. Een uitbraak vindt plaats wanneer de weerstand laag is.
Meer dan 85% ofzo heeft het. Google maar eens.
Mijn mening is gestippeld.
zondag 27 januari 2019 om 19:23
zondag 27 januari 2019 om 19:24
Dank jeKrabbeltje123 schreef: ↑27-01-2019 19:11Wrs niets aan de hand, de blaasjes zijn besmettelijk, rest van de lip niet. Je kunt ook preventief lysine geven, maar weer niet of dit mag bij een 3 jarige.
zondag 27 januari 2019 om 19:27
Die blijft dus net niet zitten in de mondhoekLemon_tree schreef: ↑27-01-2019 19:13Oei, ja ik zou daar ook wel van balen. Adem in en uit en wacht het af. Ik zou trouwens wel aan man vragen het af te plakken met een patch in de besmettelijke fase. Meeste besmettingen komen van eraan zitten met de handen.
zondag 27 januari 2019 om 19:30
zondag 27 januari 2019 om 19:30
Zeker kan dat. Ik heb 5 jaar lang met iemand in huis gewoond, gegeten en geslapen die regelmatig hele vieze koortslip-uitbraken had. Als die persoon hygienisch is en goed oplet raak je dan niet besmet.
Dus goed op zijn bekers/glazen
let en deze niet laten rondslingeren waar kleuters eraan kunnen komen maar gelijk in de afwasmachine! Patch opplakken als hij een blaas heeft, vaak handen wassen en een eigen handdoek gebruiken en buiten bereik houden. En regelmatig de deurklinken enzovoorts schoonmaken.
anoniem_381495 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 19:31
0.86% gewijzigd
zondag 27 januari 2019 om 19:35
Ik heb het na mijn achttiende gekregen en er een paar jaar veel last van gehad. Soms estafette-koortslippen. Maar een tijdje lysine geslikt waardoor het al minder werd en nu smeer ik altijd tea tree oil of creme op en rond mijn lippen en al jaren geen last meer gehad. Dus dat is nog een tip voor TO mocht kind toch besmet zijn. (Tea tree oil helpt ook als ik tintelingen voel, maar zelfs dat heb ik bijna nooit meer.)MinkeDeWit schreef: ↑27-01-2019 19:30Hoe kan het dan dat sommige mensen om de haverklap een koortslip hebben en andere niet? Ik heb het ca 2 keer per jaar. Mijn collega die altijd sport, kilo’s groente per dag wegknaagt, en veel slaapt heeft ze om de maand. En dan ook echt van die gruwelijke die haar halve mond bedekken.
zondag 27 januari 2019 om 19:36
pechMinkeDeWit schreef: ↑27-01-2019 19:30Hoe kan het dan dat sommige mensen om de haverklap een koortslip hebben en andere niet? Ik heb het ca 2 keer per jaar. Mijn collega die altijd sport, kilo’s groente per dag wegknaagt, en veel slaapt heeft ze om de maand. En dan ook echt van die gruwelijke die haar halve mond bedekken.
zondag 27 januari 2019 om 19:37
En bij jou in het verdomhoekje als je hoopt dat je kind geen herpes krijgt.
Stoute sue heck, hoe durf je!
Even voor jouw info: een verkoudheidsvirus is wat anders dan herpes hoor.