Gezondheid alle pijlers

koortslip dochter ?!

29-12-2013 08:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien beetje dommige vraag, maar ik zie net dat mijn dochter van vier een vreemd plekje op haar onderlip heeft, ik denk dat het koortslip is. Wel vreemd, niemand in ons gezin heeft het ...

is er iets wat ik moet doen of waar ik op moet letten?

thanx !
Wat te doen bij koortslip
Zeer waarschijnlijk krentenbaard

Zeer onwaarschijnlijk koortslip
Ik kijk altijd op thuisarts.nl.

Zoon heeft wel eens koortslip, zaak is hem dan de rest niet te laten besmetten en de lip vet houden.

Aparte beker is een begin.
Mijn dochter van 4 heeft regelmatig een koortslip. Zodra haar weerstand wat minder is uit zich dat gelijk in een koortslip.

Met 1,5 had ze krentenbaard en dat is niet te vergelijken!

Mijn ervaring is dat als ik er wel of niets aan doe het in beide gevallen met 10 dagen weg is.

Niet aan zitten en bij jeuk dept met met een tissue.

Heel vervelend, vooral als ze ouder worden!
Ik heb het koortslippenvirus ook als dreumes oplopen. (25 jaar geleden)

Mensen zijn in hun 2e levensjaar hier zelfs het meest vatbaar voor!
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Ze kan natuurlijk besmet zijn op school oid. Iemand die aan de koortsuitslag zat en vervolgens de deur heeft open gedaan... Heel goed mogelijk! Ik zou zeggen; zovirax smeren, aparte handdoek, aparte beker en goed de handen wassen. Evt een pleister erop doen om verdere besmetting te voorkomen, want zolang de bultjes geen korst hebben, is het uiterst besmettelijk. Denk er niet te licht over.
Ze kan natuurlijk besmet zijn op school oid. Iemand die aan de koortsuitslag zat en vervolgens de deur heeft open gedaan... Heel goed mogelijk! Ik zou zeggen; zovirax smeren, aparte handdoek, aparte beker en goed de handen wassen. Evt een pleister erop doen om verdere besmetting te voorkomen, want zolang de bultjes geen korst hebben, is het uiterst besmettelijk. Denk er niet te licht over.
Ik heb al 33 jaar koortslippen, mijn ervaring is om er helemaal niets op te smeren (door zalfjes te smeren blijf je het gebied besmetten) Ik heb alle middeltjes wel gehad denk ik zo, maar was er altijd twee tot drie weken zoet mee. Nu ik er niets meer op doe is het met een week weg. Niet afplakken met pleisters of van die compeed dingen. Daardoor gaat het blaasje stuk en dat doet niet alleen nog meer zeer maar kan ook voor lelijke infecties zorgen. Het mooiste is om het blaasje in te laten drogen (dus niet aan pulken, plekje vermijden met eten etc).

verder handen goed wassen, aparte beker e.d.
Als t n koortslip is : echinacae, daarmee hou je haar weerstand hoog en de koortslippen weg. Bij mij werkt t heel goed, ben van 3 koorstlippen per naand naar 3 per jaar gegaan.
Een klein krentenbaardplekje lijkt in het beginstadium wel degelijk op herpes simplex. Later ziet het er wel heel anders uit, dan komen er geelwitte koppen op en daarna gele korstjes, maar het begint gewoon met rode bultjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
mij helpen die compeed-plakkers juist erg goed, maar het lijkt me lastig plakken bij een kleuter. Bovendien gebruik ik ze zelf ook voor een groot deel omdat het er (bij mij) dan stukken beter uitziet, en dat maakt een kleuter wellicht minder uit.

Maar het helpt natuurlijk wel om besmetting te voorkomen, en dat lijkt me best belangrijk. En bij mij helpen die plakkers ook goed tegen de pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven